اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۲۴۸

قیمت سیب صنعتی ۸۰۰ تومان تعیین شد

شاتا| مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: کارگروه تنظیم بازار با پیشنهاد ارایه شده در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب درختی موافقت کرد. محمدرضا کلامی افزود: کارگروه تنظیم بازار در پنجاه و چهارمین نشست خود مصوباتی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب درختی داشت. او بیان کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شد در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب درختی و صنایع تبدیلی، سازمان تعاون روستایی طرح خرید حمایتی سیب صنعتی را جهت مصارف کارخانجات را به گونه‌ای تدوین کند که امکان خرید سیب از کشاورز با نرخ مناسب فراهم شود. این مقام مسوول عنوان کرد: در قالب این طرح سیب درختی با قیمت مناسب جمع‌آوری شده و با حداکثر ظرفیت، فرآوری خواهد شد. دولت در راستای حمایت از باغدار و مدیریت بازار، با تامین تسهیلات برای جمع‌آوری سیب و تعیین مابه التفاوت، به گونه‌ای اقدام کند که قیمت خرید حدود ۸۰۰ تومان به دست باغدار برسد. او تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی موظف شدند با هماهنگی با صنایع مربوطه با استقرار مراکز خرید حمایتی در کارخانجات، نسبت به جمع‌آوری مازاد سیب صنعتی به‌طوری که مستقیما به کارخانجات منتقل شود، اقدام کنند.

۵۰ درصد ماشین‌آلات پتروشیمی ساخت داخل است

مهر| سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی‌ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد. مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه سیاست‌های این وزارتخانه در ادامه سیاست‌گذاری‌های کلان دولت است، افزود: این اولویت‌ها شامل ۷ محور است که مهم‌ترین محورهای آن توسعه تولید و تعمیق ساختارهاست. او با اعلام اینکه ایده راه‌اندازی زنجیره ارزش کارخانه‌سازی را پیگیری می‌کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی‌ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد. این مقام مسوول برای حفظ وضع موجود در سال ۹۸ بودجه‌ای معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

توقف تولید ۲ خودرو در انتظار تصمیم شورای عالی استاندارد

تسنیم| رییس سازمان ملی استاندارد گفت: قطعا در جلسه شورای عالی استاندارد یک یا دو خودرو برنامه‌ای برای توقف تولید دریافت می‌کنند. نیره پیروزبخت اظهار کرد: اگر کالایی استاندارد نداشته باشد اصلا نباید استفاده شود؛ لذا در زمانی‌که بحران اقتصادی وجود ندارد نیز نباید استاندارد فراموش شود. او ضمن تفاوت قائل شدن بین استاندارد، کیفیت و کالای رقابت پذیر گفت: وقتی استاندارد رعایت می‌شود، کیفیت را نیز به همراه دارد؛ بنابراین مرغوبیت و نوآوری و سرعت رسیدن به دست مشتری موجب اختلاف قیمت خواهد بود. این مقام مسوول رقابت‌پذیری را فراتر از این تعاریف دانست و افزود: استاندارد در هر گونه فضای اقتصادی باید رعایت شود و پذیرفته شده نیست که واحدهای تولیدی قادر به رعایت استاندارد نباشند. پیروزبخت اظهار کرد: در شورای عالی استاندارد تصویب کردیم که اگر اطلاعات خودروسازان و برنامه وزارت صمت تنظیم و به سازمان ملی استاندارد ارایه شود، توقف تولید چند خودرو اتفاق می‌افتد. او اظهار کرد: دو روز گذشته به یک خودرو، استاندارد 85گانه دادیم؛ لذا این مساله‌ای نیست که انجام نشود. ما منتظر گزارش و برنامه وزارت صمت هستیم؛ قطعا در جلسه شورای عالی استاندارد یک یا دو خودرو برنامه‌ای برای توقف تولید دریافت می‌کنند. رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: متاسفانه برخی صنایع خودروسازی مساله استاندارد را بزرگ می‌کنند و نشان می‌دهند که قادر به رعایت آن نیستند.

 

ارسال نظر