هزارتوی قتل خاشقجی

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۱۰
هزارتوی قتل خاشقجی

  واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، اطلاعات جدیدی از قتل روزنامه‌نگار عرب منتشر کرد. طبق این گزارش، رسانه‌های ترکیه خبر دادند که پلیس یک خودرو مرسدس بنز متعلق به کنسولگری عربستان را در یک پارکینگ پیدا کرده است.همچنین گفته شده که پس از مرگ خاشقجی، یکی از اعضای تیم ۱۵ نفره امنیتی سعودی، لباس خاشقجی را پوشید و از کنسولگری خارج شد تا نشان دهد او کنسولگری را ترک کرده است. جسد روزنامه‌نگار مقتول هم در یک پتو پیچیده شد و با یک خودرو از کنسولگری بیرون برده شد. بعد هم به یک «همدست محلی» تحویل داده شد تا آن را نابود کند. پلیس ترکیه در جریان بررسی پرونده قتل این روزنامه‌نگار سعودی، ۸ هزار دوربین، ۲۶ خودرو متعلق به سفارت عربستان را تحت تعقیب قرار داد که یکی از خودروهای مورد تعقیب، یک دستگاه «مرسدس بنز» با پلاک سبز سفارت عربستان است که کشف شد.

  وال‌استریت ژورنال:

صفحه اول این روزنامه گزارشی از حضور کروز در جمع نیروهای ترامپ منتشر کرد. طبق این گزارش، دونالد ترامپ از تد کروز، رقیب سابق خود در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری حمایت کرد. ترامپ برای حمایت از او در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به تگزاس سفر کرد، چراکه با دیگر رقیب خود، «بتو اوروکه» رقابت نزدیکی دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کروز نسبت به رقیب خود برتری شکننده‌ای دارد، اما جمهوری‌خواهان قصد دارند تا پیروزی تد کروز را مجددا تضمین کنند. تد کروز یکی از دشمنان سابق ترامپ بود که از سوی رییس‌جمهوری امریکا در دوران رقابت‌های درون گروهی جمهوری‌خواهان بارها مورد حمله قرار گرفت. او حتی تا آخرین روزهای انتخابات از ترامپ حمایت نکرد و در لحظات آخر بیانیه حمایت خود را خواند.

  نیویورک تایمز:

کاروان هزاران نفری پناهجویان به مقصد امریکا به مکزیک رسید. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، کاروانی از هزاران پناهجوی امریکای لاتین که اکثرا هندوراسی هستند وارد شهر تاپاچولا مکزیک در مرز این کشور با گواتمالا شدند تا از آنجا راهی مکزیکوسیتی و نهایتا امریکا شوند. این در حالی است که پیش از این، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا می‌گوید کمک‌های خارجی به گواتمالا، هندوراس و السالوادور را به دلیل بحرانی که بر سر عزیمت یک کاروان چند هزار نفری مهاجران از این کشورها ایجاد شده قطع خواهد کرد. پناهجویان امیدوار به ورود به خاک امریکا، از خشونت و فقر در کشورشان گریخته و با پای پیاده خود را به مکزیک رسانده‌اند. گفته شده که آنها در شرایط وخیمی در مرز مکزیک به سر می‌برند.

 

ارسال نظر