رسوایی‌های اخلاقی زنجیره‌ای در امریکا

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۱۹
رسوایی‌های اخلاقی زنجیره‌ای در امریکا

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، ضمن پرداختن به انفجار تروریستی در منهتن، گزارشی از شکایت 3 زن در مورد اتهام آزار جنسی ترامپ منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن پست، این زنان که برای نخستین بار پیش از انتخابات نوامبر 2016 سرنوشت خود را رسانه‌یی کرده بودند با برگزاری یک کنفرانس خبری خواستار تحقیقات کنگره درباره آزارهای جنسی ترامپ شده و برای نخستین‌بار متحد شدند تا ضمن درخواست از کنگره برای انجام تحقیقات، جزئیاتی از اتهامات علیه ترامپ را مطرح کنند. پیش از این نیز، بیش از 12 زن، ترامپ را به سوء رفتار جنسی در زمان کمپین انتخاباتی‌اش متهم کرده بودند. ترامپ گزارش‌ها در این زمینه را تکذیب کرد و کاخ سفید در یک موضع‌گیری رسمی این زنان را به دروغگویی متهم کرده است.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از هشدار 5 اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا در مورد برنامه مالیاتی امریکا منتشر کرده است. به گزارش فایننشال تایمز، 5 اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا به امریکا هشدار داده‌اند که تغییرات اساسی مالیاتی‌ امریکا ممکن است باعث نقض تعهدات بین‌المللی این کشور شده و خطر بزرگی بر تجارت بین‌المللی را به همراه بیاورد. وزرای دارایی کشور‌های آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا در نامه‌یی به استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری امریکا، مهم‌ترین نگرانی‌های خود را درباره سه طرح مالیاتی امریکا مطرح کرده‌اند. طبق گزارش فایننشال تایمز، در نامه این

5 کشور اعلام شده که باید برنامه دولت امریکا در مورد سیاست داخلی مالیات، به‌گونه‌یی اجرا شود که موجب نقش تعهدات بین‌المللی این کشور نباشد.

 نیویورک تایمز:

گزارش صفحه اول این روزنامه، به انفجار در یک ایستگاه اتوبوس در منهتن اختصاص داشت. به گزارش نیویورک‌تایمز، صبح دوشنبه، در یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس در منهتن، انفجاری رخ داد. طبق گزارش پلیس نیویورک، این حادثه تلفاتی نداشته، تنها چند شهروند زخمی شدند. عامل انفجار نیز، به‌شدت زخمی شد. این حادثه، براثر فعال شدن یک بمب دست‌ساز که همراه مهاجم بود، روی داد. او بلافاصله بازداشت شد. مهاجم، جوانی 27 ساله به نام «عقاید‌الله» و اهل بنگلادش است. گفته می‌شود این مهاجم که براثر انفجار دچار سوختگی و جراحاتی در ناحیه شکم و دست شده است، تحت تاثیر تبلیغات داعش بوده، اما شواهدی از ارتباط او با آن گروه افراطی در دسترس نیست. همچنین هنوز مشخص نیست که این انفجار یک حمله تروریستی بوده یا خیر، اما شهردار نیویورک آن را مرتبط با تروریسم دانسته و عامل آن را به تلاش برای حمله تروریستی متهم کرده است.

 

ارسال نظر