رییس دفتر ترامپ، نفر بعدی که از کاخ سفید می‌رود

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۶۱

گروه جهان|

ژنرال باسابقه ارتش امریکا که اکنون رییس دفتر کاخ سفید است، به دنبال ترک این سمت و جدایی از تیم دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکاست. نیویورک تایمز نوشته، جان کلی، رییس کارکنان کاخ سفید به‌دلیل نوع صحبت و رفتار دونالد ترامپ شوکه شده و مدعی است که هرگز در طول مدت فعالیت 35ساله‌اش به این بدی با وی رفتار نشده است. اطرافیان کلی گفته‌اند که می‌دانند او می‌رود اما زمان این مساله معلوم نیست و برخی هم می‌گویند ماه آتی صورت می‌گیرد.

به گفته برخی از این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، جان کلی به ‌دلیل رفتار خشن ترامپ در پی راهپیمایی آریزونا که ماه گذشته میلادی صورت گرفت، به‌شدت خشمگین است. رسانه‌های امریکایی می‌گویند، پس از صحبت‌های نه چندان مناسب ترامپ با کلی، رییس دفتر کاخ سفید خم به ابرو نیاورد اما بارها به معاونان خود گفته که نمی‌تواند چنین طرز صحبت‌های تندی را تحمل کند. خلاف معاون‌های جوان‌تر ترامپ که یا خودشان از کاخ سفید رفته یا اخراج شده‌اند، جان کلی، ژنرال چهار ستاره با سابقه امریکایی نیازی به ارتقای شغلی ندارد. تصمیم وی برای پیوستن به دولت ترامپ، بیشتر یک وظیفه بوده است. جان کلی در جولای سال جاری میلادی جانشین راینس پریبس، رییس دفتر برکنار شده کاخ سفید شد. او حتی در روز نخست کار خود در کاخ سفید موضعی شدید در قبال افشاگران اقدامات ترامپ گرفت و گفت که چنین اقداماتی تحمل‌پذیر نیستند؛ به‌طوری که منتقدان کلی نگران این هستند که وی رییس‌جمهوری را از مشورت گرفتن از نزدیک‌ترین دوستانش بازدارد.

روزنامه دیلی‌میل نیز گزارش داده، در حالی که ایالت‌های لوئیزیانا و تگزاس درگیر پیامدهای توفان اخیر هستند، ترامپ حریف سیاسی سابق خود را به باد تمسخر گرفته است. در این گزارش آمده، دونالد ترامپ ساعاتی پس از بازگشت از مناطق سیل‌‌زده تصویری از کتاب جدید وزیر خارجه سابق امریکا با عنوان «آنچه رخ داد» را منتشر کرده و در کنار آن نوشته است: «من رخ دادم!» در این پیام تصویری خندان از ترامپ و چهار شکلک قهقهه هم دیده می‌شود.

 

 

ارسال نظر