خشم دستفروشان در خیابان‌های مادرید

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۱۶
خشم دستفروشان
در خیابان‌های مادرید

 ال‌پایس:

دیروز، صفحه اول این روزنامه، به گزارشی از درگیری پلیس و مهاجران در مادرید اختصاص داشت. این درگیری‌ها، پس از اعتراض مهاجران در خیابان‌های مادرید صورت گرفت. به گزارش ال‌‌پایس، به دنبال مرگ یک دستفروش سنگالی در درگیری با پلیس ضدشورش مادرید، صدها نفر از ساکنان این شهر در راهپیمایی اعتراضی عملکرد بهتر پلیس را خواستار شدند. این مهاجر سنگالی 12سال قبل و به‌وسیله یک کشتی به‌طور غیرقانونی وارد اسپانیا شده بود. براساس این گزارش، حدود 200 نفر بعد از آنکه متوجه مرگ این مهاجر آفریقایی شدند شب گذشته به خیابان‌ها آمدند و ضمن برگزاری تظاهرات با پلیس این کشور درگیر شدند. سخنگوی شورای شهر پایتخت اسپانیا در یک نشست خبری گفت که پلیس آنطور که برخی معترضان بازگو کرده‌اند، این دستفروش سنگالی را تعقیب نمی‌کرده است. دستفروش‌های خیابانی اکثرا مهاجران آفریقایی هستند و در بسیاری از شهرهای اسپانیا و به‌ویژه مادرید دیده می‌شوند.

 گاردین:

به نظر می‌رسد که تنش‌های میان روسیه و بریتانیا، تمام‌شدنی نیست. در ادامه بحران مسمومیت مامور پیشین روسیه در لندن، یک تاجر روس نیز در هفته گذشته در لندن کشته شد. آنطور که گاردین در صفحه اول خود منتشر کرده، پلیس لندن اعلام کرده که تحقیقات درباره کشته‌شدن این تاجر روس را آغاز خواهد کرد. طبق گفته مقام‌های بریتانیا، این تاجر روس به نام نیکولای گلاشکوف، منتقد ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه بوده و جسدش چند روز پیش در منزلش در جنوب لندن پیدا شده است. این تاجر ۶۸ ساله براثر وارد آمدن فشار به گردن، جانش را از دست داده است. به گزارش گاردین، بیانیه پلیس لندن در حالی صادر شده که تنش‌ها در روابط روسیه و انگلیس بعد از مسموم شدن یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش در لندن به طرز بی‌سابقه‌یی افزایش یافته است.

 تایمز:

هنوز، زمان زیادی از اتهام‌های قبلی بنیاد آکسفام نگذشته بود که صحبت از اتهامات مطرح شد. به گزارش تایمز، بنیاد خیریه انگلیسی آکسفام با چند اتهام جدید مربوط به آزار جنسی زنان و دختران در هاییتی مواجه شده است. پیش از این نیز آکسفام که با پرونده‌های متعدد آزار یا رفتارهای نامناسب جنسی کارکنان خود در هاییتی مواجه بوده و اکنون با چند مورد دیگر روبه‌رو شده است. یکی از این پرونده‌ها مربوط به رفتار نامناسب جنسی مسوول آب‌رسانی در هاییتی زلزله‌زده در سال ۲۰۱۰ است. آنطور که گفته شده، آکسفام، یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های امدادرسانی جهان، ممکن است در پی رسوایی‌های اخلاقی و مالی اخیر کارکنانش، پشتیبانی مالی دولت بریتانیا را از دست بدهد. طبق بسیاری از گزارش‌ها نیز، علاوه‌بر آکسفام، ماکروسافت هم با پدیده آزارجنسی در محیط کار روبه‌رو شده است.

 

ارسال نظر