«بادهای خاکریز» اهواز را تسخیر کردند

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۸۰
«بادهای خاکریز» اهواز را تسخیر کردند

میعاد آخی از هنرمندان حاضر در دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ترکیب هیات داوران را رضایت‌بخش دانست و درباره اثرش توضیح داد.

میعاد آخی هنرمند جوان عکاس که امسال در دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با مجموعه عکس «بادهای خاکریز» حضور دارد در توضیح آثارش به مهر گفت: در جشنواره هنرهای تجسمی فجر با یک مجموعه به نام «بادهای خاکریز» متشکل از 11 عکس شرکت کرده‌ام که بخشی از کارم اجرا بود و این بخش در مرحله سوم داوری شد.  او افزود: این پروژه حاصل ۳ تا ۴ سال عکاسی با تمرکز روی تاثیرات آلودگی هوا و ریزگردها روی محیط زندگی انسان‌هاست که همچنان ادامه دارد و به دلیل آشنایی با مدیا و تکنیک‌های مختلف هنری و تلفیق شدن آنها با اثر همواره در اجرا و ارائه اثر نهایی بوده که اثر تکمیل می‌شود. این هنرمند جوان در توضیح آثارش عنوان کرد: مخاطب می‌تواند تاثیر خاک و ریزگردها را درون قاب اصلی و روی پاسپارتو ببیند و با هر بار جابه‌جایی اثر و حرکت خاک‌های انباشته شده درون قاب شاهد تصویری جدید خواهیم بود.

آخی با اشاره به موضوع اصلی آثارش که اشاره به آلودگی هوا و غبار دارد، بیان کرد: دید شخصی خودم به این موضوع جنگ محور و به نوعی جنگِ خاموش است که این گرد و خاک همیشه از اطراف خوزستان و از کشورهایی چون عراق به اینجا می‌آید. عراق که روزی میدان جنگ بوده و همین الان هم پیکر خیلی از شهدای ایران زیر آن خاک است و این خاک و غبار آرام‌آرام به جایی می‌آید که شهرهای جنگ به حساب می‌آیند و انگار ما در حال دفن شدن زیر این خاک هستیم.

او با بیان اینکه فریم‌های عکسش قاب‌های خالی از انسان هستند، اظهار کرد: این قاب‌ها در واقع آینده شهرها را نشان می‌دهد که اگر فکری برای محیط‌زیست و غباری که می‌آید نشود، فاجعه رخ می‌دهد و این شهرها به این شکل درمی‌آیند.

این هنرمند جوان با بیان اینکه زنده بودن اثر هنری و پیش‌بینی شده نبودن آن نکته‌یی است که همواره به آن علاقه‌مند است، درباره موفقیت در جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: با درنظر گرفتن این موضوع که یک ایده خوب باید با یک تکنیک و پرداخت درست همراه باشد، امیدوارم این اثر هم مورد توجه مخاطب و داوران جشنواره قرار بگیرد.

 

ارسال نظر