خسارت‌های سنگین به مدرسه اسلام‌آباد ارومیه

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۵۱
خسارت‌های سنگین به مدرسه اسلام‌آباد ارومیه

ماجرا از شنبه هفته پیش شروع شد؛ زمانی که یک دختربچه ازسوی خدمتکار مدرسه مورد اهانت قرار گرفت. پدر این کودک همان روز از متهم شکایت کرد اما روز یک‌شنبه با درخواست مسوولان مدرسه و با عنوان اینکه نمی‌خواهد آبرویش برود، شکایتش را پس گرفت.

اما با این حال خانواده دیگر دانش‌آموزان این مدرسه دخترانه در جریان قرار گرفتند و روز دوشنبه، با حضور مقابل مدرسه نسبت به این اتفاق اعتراض کردند؛ حضوری که با تجمع تعداد دیگری از مردم همراه شد و به‌دنبال آن، تعدادی با حمله به این مدرسه و مدرسه‌یی دیگر در اسلامشهر ارومیه، خسارات سنگینی به مدرسه وارد کردند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه میزان خسارت‌های وارده به مدرسه اسلام‌آباد ارومیه بالاست، از دستور رییس‌جمهور برای تسریع در روند بازسازی این مدرسه خبر داد. محمد بطحایی در پاسخ به این سوال که بازسازی دو مدرسه‌یی که در حادثه حمله هفته گذشته در ارومیه آسیب دیدند تا کی به طول می‌انجامد؟ گفت: میزان خسارت وارده به مدرسه دومی که در ارومیه مورد حمله قرار گرفت، کمتر بوده و امیدوارم دانش‌آموزان از امروز (یک‌شنبه) سر کلاس‌های درس بروند.

او در مورد خسارت‌های مدرسه اول که مورد هجوم قرار گرفته، به ایلنا گفت: در مدرسه اول خسارت‌ها بسیار بالا بوده است. البته آقای رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت به من تاکید کردند و دستور دادند تا سرعت بازسازی را افزایش دهیم. بطحایی اظهار کرد: ان‌شاءالله این بازسازی با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد، اما اگر ببینیم بازسازی این مدرسه طولانی می‌شود، برای آموزش دانش‌آموزان که چیزی حدود هزار و ۵۰۰ نفر هستند، به‌صورت موقت مکانی را مدنظر قرار خواهیم داد.

 

ارسال نظر