جهنم «رویاپردازان»

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۱۹
جهنم «رویاپردازان»

 واشنگتن ‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود به ماجرای پرحاشیه رسیدگی به وضعیت مهاجران غیرقانونی در امریکا پرداخته است. دونالد ترامپ و رهبران حزب دموکرات کنگره توافق کردند برای رسیدگی به وضعیت مهاجران غیرقانونی جوانان معروف به «رویاپردازان» با یکدیگر همکاری کنند. در این دیدار رهبران حزب دموکرات در یک بیانیه مشترک، خواستار تمرکز بر قانونی‌ کردن حفاظت از جوانان مهاجر غیرقانونی شدند.

طرح داکا از دوره اوباما اجرایی شد و براساس آن فرزندان مهاجران غیرقانونی که به امریکا آورده شدند، اجازه استفاده از برخی امکانات همچون حق تحقیق و کار و اقامت برخوردار شدند. ترامپ در روزهای گذشته در نامه‌یی به کنگره 6 ماه فرصت داد تا برای جلوگیری از اخراج این فرزندان تدبیری بیندیشند. پیش از این نیز دونالد ترامپ وعده داده بود که درباره داکا صحبت خواهد کرد. او گفته بود، می‌خواهیم ببینیم اگر بتوانیم به شیوه فراحزبی مشکل داکا و دیگر مشکلات مهاجرتی را حل کنیم.

 نیویورک ‌تایمز: (چاپ امریکا)

با اینکه ایرما به‌ پایان رسیده است اما آمار تلفات و خسارت‌های این توفان در امریکا همچنان درحال افزایش است. به گزارش‌ نیویورک‌تایمز، خرابی‌ها در چندین جزیره در دریای کاراییب به ‌قدری بوده که برای بازسازی این مناطق باید از زیر صفر آغاز کنند. طبق این گزارش 25درصد از خانه‌ها در منطقه «فلوریدا کیدز» تخریب شده‌اند و 65 درصد از خانه‌ها نیز دچار آسیب‌های بسیاری شده‌اند. این توفان سهمگین خسارات زیادی را با خود به همراه آورده است که از آن جمله می‌توان به قطعی برق بیش از یک میلیون نفر در امریکا اشاره کرد. عملیات جست‌وجوی خانه به خانه در ایالات درگیر توفان همچنان ادامه دارد و پرسنل نظامی امریکا به عملیات جست‌وجوی بازماندگان این حادثه کمک می‌کنند.

 نیویورک تایمز: (چاپ اروپا)

به گزارش این روزنامه، منابع وابسته به ارتش کره‌جنوبی از آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی خبر داده‌اند. این آزمایش از منطقه‌یی در پیونگ یانک به سمت شرق شلیک شده است.  ارتش کره جنوبی اعلام کرد که صبح دیروز به وقت محلی کره شمالی یک موشک را از منطقه سونان در پایتخت این کشور به سوی شرق شلیک کرده است. این موشک با عبور از فراز جزیره هوکایدو مسافت ۳۷۰۰کیلومتری را طی کرده و بیشترین ارتفاع آن ۷۷۰کیلومتر بوده است. این آزمایش، واکنش‌های بسیاری از سوی مقامات کره‌جنوبی و ژاپن به همراه داشته است. تلویزیون ژاپن نیز درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی هشدار داد و از ساکنان استان‌های شمال شرقی خواست که به پناهگاه‌ها بروند و احتیاطات لازم را به‌عمل آورند. دولت ژاپن نیز ضمن تایید آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام کرد: موشک شلیک شده از فراز ژاپن عبور کرده است. این اقدامات تحریک‌آمیز است و نمی‌توان آن را از جانب پیونگ‌یانگ تحمل کرد.

 

ارسال نظر