حضور دوباره با رویکردی جدید

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۴۹

  نیویورک‌ تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود از هدف تازه نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است. به گزارش نیویورک تایمز نیروهای نظامی امریکا ماموریت تازه‌یی را برای حمایت از متحدان خود آغاز کرده‌اند. پیش از این امریکا و متحدان آن، از سال 2001 و پس از حوادث تروریستی 11 سپتامبر، به افغانستان لشکرکشی کردند و ناتو از اول ژانویه 2015 آموزش و پشتیبانی امنیتی افغانستان را آغاز کرد. در حال حاضر بیش از 8هزار نیروی امریکایی به همراه 5هزار نیروی سازمان ناتو در افغانستان حضور دارند. طبق اخباری که به تازگی منتشر شده، پنتاگون برنامه‌های جدیدی برای حضور در امریکا ارائه کرده است. طبق این برنامه‌، 4هزار نیروی دیگر به افغانستان اعزام خواهند شد. آخرین باری که نیروهای امریکایی در استان هلمند افغانستان بودند با یکی از خونبارترین جنگ‌ها روبه‌رو شدند و 349 سرباز کشته شدند اما توانستند بیشتر بخش‌های تحت کنترل طالبان را به دولت افغانستان بازگردانند. حال نیروهای نظامی با ماموریت تغییر دوباره به این منطقه بازگشتند.

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، به انتشار گزارشی از حضور ترامپ در جشن روز ملی فرانسه پرداخته است. به گزارش این روزنامه، رییس‌جمهوری امریکا، مهمان افتخاری مراسم باستیل بود؛ مراسمی که با یکصدمین سالگرد ورود امریکا به جنگ‌جهانی اول همزمان شده بود. در این مراسم، جنگنده‌های امریکا و فرانسه در آسمان پاریس به پرواز درآمدند و سربازان امریکایی نیز در رژه حضور داشتند. طبق این گزارش، پیش از برگزاری مراسم رژه سالانه روز ملی فرانسه، تدابیر امنیتی در پاریس تشدید شده بود. براین اساس، دو ساعت پیش از رژه، خیابان معروف شانزلیزه و میدان کونکورد تخلیه شد. با این‌حال، بسیاری از گزارش‌ها حاکی از بروز خشونت‌هایی از سوی مخالفان رییس‌جمهوری امریکا بود. طبق این اخبار، همزمان با حضور مخالفان رییس‌جمهور امریکا در خیابان‌های پاریس برای دومین روز متوالی، راهپیمایی روز ملی فرانسه موسوم به «روز باستیل» در پایان سفر ترامپ به این کشور به خشونت کشیده شد.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود به رونمایی خلاصه‌یی از طرح جایگزین بیمه خدمات درمانی نمایندگان جمهوری‌خواه پرداخته است. به گزارش این روزنامه، آینده این طرح هنوز مشخص نیست. از میان نمایندگان جمهوری‌خواه، دو نفر بلافاصله با این طرح مخالفت کرده‌اند. ارائه این طرح جدید، منجر به لغو طرح بیمه درمانی اوباماکر خواهد شد. دونالد ترامپ در نطق هفتگی خود طرح اوباماکر را فاجعه خوانده و اعلام کرده که اوباماکر زندگی امریکایی‌ها را به ویرانی کشانده است و اگر ما برای آن جایگزینی نیابیم، مصیبت بدتر از این هم می‌شود و وقتی می‌گویم بدتر منظورم به مراتب بدتر است. او در ادامه صحبت‌های خود گفت که سیاستمداران دموکرات‌ که اوباماکر را تصویب کردند، وعده‌های بزرگ و بسیاری دادند که مشخص شد همگی دروغ بوده‌اند؛ دروغ‌هایی محض و تمام عیار قابل ذکر است که تایید پیش‌نویس این طرح نیازمند تصویب مجلس سنا خواهد بود.

 

ارسال نظر