کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۵۹

طالبان، رسانه‌های افغانستان را تهدید کرد

شبه‌نظامیان طالبان، رسانه‌های افغانستان را تهدید کردند و گفتند، خبرنگاران را هدف قرار می‌دهند مگر آنکه رسانه‌ها و روزنامه‌ها پروپاگاندای دولت علیه شبه‌نظامیان را متوقف کنند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، طالبان در بیانیه دوشنبه خود به ایستگاه‌های رادیویی، کانال‌های تلویزیونی و سایر رسانه‌های افغانستان یک هفته مهلت داده تا انتشار اظهارات و اخبار ضد طالبان را که به گفته این گروه برای این کار از دولت کابل پول گرفته‌اند، متوقف کنند.

سفر ولیعهد عربستان  به کره‌جنوبی

مقام‌های سئول اعلام کردند، ولیعهد عربستان قرار است در روزهای آینده در حالی به کره‌جنوبی سفر کند که دو کشور به‌دنبال تقویت روابط اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی هستند. به‌گزارش رویترز، این سفر دو روزه که از چهارشنبه آغاز می‌شود، نخستین سفر از سوی ولیعهد عربستان به کره‌جنوبی از ۱۹۹۸ محسوب می‌شود. دو طرف قرار است یکسری توافقنامه‌ها را برای تقویت همکاری در حوزه‌های مختلف شامل انرژی و خدمات عمومی امضا کنند. عربستان، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت کره‌جنوبی محسوب می‌شود.

رای اعتماد پارلمان به 3وزیر کابینه عراق

پارلمان عراق دوشنبه به 3 وزیر از وزرای باقی مانده کابینه عادل عبدالمهدی رای اعتماد داد و نامزد مطرح برای وزارت آموزش و پرورش را رد کرد تا به این صورت کابینه ناتمام نخست‌وزیر عراق- جز یک وزارتخانه- تکمیل شود. به‌گزارش ایرنا، وزیرانی که از پارلمان عراق رأی اعتماد گرفته‌اند وزارتخانه‌های کشور، دفاع و دادگستری هستند. طبق اعلام منابع پارلمانی عراق، قرار است که عبدالمهدی نامزد جدید وزارت آموزش و پرورش را پنج‌شنبه آینده معرفی کند. کابینه عراق شامل ۲۲وزیر است که در مرحله اول، نمایندگان پارلمان این کشور به ۱۴وزیر رای اعتماد داده بودند و هشت وزیر از سوی نمایندگان رد شدند.

عمران‌خان: در انتخابات افغانستان کاندیدا نداریم

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان گفته اسلام‌آباد در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان هیچ کاندیدای ارجحی ندارد. به‌گزارش نیشن، عمران خان که با یک هیات از رهبران ارشد گروه‌های مختلف افغانستان دیدار کرده گفته اسلام‌آباد به حق مردم افغانستان برای انتخاب رهبرانشان احترام می‌گذارد. این رهبران افغانستانی در اجلاس موسوم به «فرآیند صلح لاهور» شرکت کردند. در این کنفرانس، 57 سیاستمدار افغان شامل گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، عطا محمد نور، والی سابق بلخ، محمد محقق، معاون رییس اجرایی افغانستان و عبداللطیف پدرام، از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو در افغانستان حضور داشتند.

 

ارسال نظر