اسپوتنیک: برادر بوتفلیقه با مجازات اعدام روبه روست

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۰:۳۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۱۷۶

گروه جهان|خبرگزاری اسپوتنیک از احتمال صدور حکم اعدام برای برادر و مشاور عبدالعزیز بوتفلیقه رییس‌جمهوری سابق و دو مقام امنیتی دولت پیشین الجزایر خبر داده است. به‌گزارش اسپوتنیک، مقام‌های الجزایری چند روز پیش برادر بوتفلیقه و دو تن از مدیران دستگاه امنیتی دولت قبلی الجزایر را به اتهام دست داشتن در طرح‌های مربوط به کارشکنی در حل مشکلات موجود و نیز ایجاد آشوب در کشور بازداشت کردند.

الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراضات مردمی از سوم اسفند ماه گذشته و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر، آغاز شد. مردم الجزایر به حضور عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست‌جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند و سرانجام بوتفلیقه را مجبور کردند تا از سمت خود کناره‌گیری کند و پس از آن بن‌صالح رییس پارلمان این کشور، طبق ماده 102 قانون اساسی به صورت موقت رییس‌جمهوری شد. اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن‌صالح، از شدت نارضایتی‌ها نکاسته است و مردم الجزایر خواستار برکناری تمام مقام‌های دولت سابق هستند.

دولت انتقالی با عقب نشینی در برابر خواست مردم اعلام کرده که پس از یک دوره انتقالی دولت را به غیرنظامیان واگذار خواهد کرد. با این حال اعتراضها در این کشور همچنان ادامه دارد و رهبران معترضان تاکید کرده اند که  تا زمان تحقق درخواست های خود به اعتراض ها پایان نخواهند داد.

 

 

ارسال نظر