نشست امنیتی چین و امریکا لغو شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۴۵

گروه جهان| با افزایش تنش‌های سیاسی و نظامی بین چین و امریکا، پکن نشست دوجانبه امنیتی مقامات نظامی دو کشور را که قرار بود همین ماه برگزار شود، لغو کرد.

به گزارش رویترز، منابع آگاه گفته‌اند پکن تاکنون توضیحی برای لغو این نشست که قرار بود با حضور وزیر دفاع امریکا در چین برگزار شود، نداده است. اما به نظر می‌رسد افزایش تنش‌های سیاسی و اقتصادی دلیل اصلی لغو این جلسه بوده است.

چین هفته گذشته هم در اعتراض به تحریم‌های نظامی امریکا علیه ارتش این کشور اعلام کرد دومین دور گفت‌وگوهای نظامی با امریکا را لغو کرده است. هوانگ خه پینگ جانشین کمیسیون نظامی مرکزی چین آن زمان در انتقاد از تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده گفته بود مذاکرات 24 تا 26 سپتامبر در پکن لغو شده‌اند و شن جین لانگ فرمانده نیروی دریایی این کشور هم که به منظور شرکت در بیست و سومین سمپوزیوم بین‌المللی نیروی دریایی به امریکا سفر کرده بود، به پکن فراخوانده شد.

تشدید جنگ تجاری، ورود ناوهای امریکا به دریای چین جنوبی، خرید تسلیحات نظامی چین از روسیه، ارتباط امریکا با تایوان و دخالت واشنگتن در مساله مسلمانان سین کیانگ، از جمله موارد تنش‌های بین دو کشور هستند.

مقامات پکن و واشنگتن هنوز به صورت رسمی واکنشی به خبر لغو نشست امنیتی پکن ابراز نکرده‌اند.

 

ارسال نظر