کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳

 تسهیل ارتباط آسیا - اروپا با خط ‌آهن باکو -‌ تفلیس ‌- قارص

 وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفته با آغاز جابه‌جایی مسافران از طریق خط ریلی باکو- تفلیس- قارص سفرهای تفریحی به منطقه افزایش می‌یابد و ارتباط میان اروپا و آسیا تسهیل می‌شود. به گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی‌اف در اجلاس شورای هماهنگی طرح خط آهن باکو- تفلیسس- قارص با حضور مسوولان اقتصادی جمهوری آذربایجان و گرجستان در تفلیس گفته این خط ریلی برای همه کشورهای منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.

 توفیق  پاکستان در ایجاد کارگاه‌های کوچک

شهرهای سیالکوت، گجرات و گوجران والا در پاکستان به محل تولید و صادرات کالاهای صادراتی نظیر تجهیزات پزشکی، لوازم و ظروف با پوشش سرامیک، تفلون و ماربل و لوازم ورزشی تبدیل شده‌اند. به گزارش ایرنا بیشتر کارگران فعال در این کارگاه‌ها با ابتدایی‎ترین تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری محصولاتی تولید کرده‌اند که توانسته علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی پاکستان به خارج از کشور صادر شود. گفته شده، دولت پاکستان تنها از تولیدات کارگاه‌های کوچک سیالکوت در سال مالی گذشته توانسته 339میلیون دلار ارز نصیب خود کند.

 ترکیه جنگ علیه داعش را مختل کرده است

سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته، حملات ترکیه علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه در عفرین، جنگ علیه داعش را تحت‌الشعاع قرار داده و منجر به توقف عملیات علیه این گروه در شرق سوریه شده است. به‌ گزارش رویترز، رابرت منینگ از سخنگویان پنتاگون گفته:«این یعنی بخشی از عملیات زمینی که از سوی نیروهای دموکراتیک کرد سوریه به عنوان هم‌پیمان امریکا انجام می‌شد به صورت موقت به حالت تعلیق درآمده است.»

 امارات به ‌دنبال برکناری تیلرسون

یک بازرگان نزدیک به امارات، دونالد ترامپ را تحت فشار گذاشته تا رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا را برکنار کند. به گزارش الجزیره، الیوت برودی که یکی از حامیان کمپین تبلیغاتی ترامپ بوده، رییس‌جمهوری امریکا را تشویق کرده تیلرسون را برکنار کند به این دلیل که او در بحران دیپلماتیک میان ابوظبی و دوحه حامی قطر نبوده است. برودی در ماه اکتبر نیز با جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ نیز دیدار داشته است.

 عربستان در عراق ورزشگاه می‌سازد

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرده، شاه سعودی یک ورزشگاه فوتبال در این کشور خواهد ساخت. به گزارش یورونیوز، سلمان بن عبدالعزیز در تماس تلفنی با حیدرالعبادی، نخست‎وزیر عراق متعهد شده یک ورزشگاه فوتبال در این کشور بسازد. شاه سعودی این تصمیم را پس از برگزاری مسابقات دوستانه تیم‌های ملی فوتبال دو کشور که هفته گذشته در بصره برگزار شد، گرفته است. از سال 1990 که عراق به کویت حمله کرد این کشور با محرومیت‌هایی ازجمله برگزاری بازی‌های خانگی روبه‌رو شد.

 

ارسال نظر