اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۹۷

پایان بررسی لایحه امنیت زنان در دولت

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس از اتمام بررسی لایحه امنیت زنان در کمیسیون قضایی دولت خبر داد و گفت: این لایحه به زودی به مجلس تقدیم شده و در صحن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فاطمه ذوالقدر با اعلام خبر اتمام بررسی لایحه امنیت اجتماعی زنان در دولت و قوه قضاییه در تشریح جزییات نشست روز گذشته اعضای این فراکسیون با معاون رییس‌جمهور در امور زن و خانواده گفت: در نشستی که با خانم ابتکار داشتیم موضوعات مختلفی را پیرامون وضعیت زنان مورد بررسی قرار دادیم که یکی از آنها لایحه امنیت اجتماعی زنان بود.

او ادامه داد: هم‌اکنون بررسی لایحه امنیت زنان در دولت به اتمام رسیده و به زودی برای بررسی در صحن به مجلس تقدیم می‌شود ضمن اینکه دستگاه قضایی نیز در مورد رفع نواقص حقوقی این لایحه همکاری خوبی با دولت داشته است. ذوالقدر تاکید کرد: بی‌تردید تدوین لایحه امنیت زنان یکی از اولویت‌های دولت بوده چراکه تامین امنیت زنان در جامعه و مقابله با اعمال هر نوع خشونت علیه آنها از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

او در بیان علل تاخیر در بررسی این لایحه در دولت و دستگاه قضایی به خانه ملت گفت: این لایحه به دلیل تعدیل جرم‌انگاری‌های مندرج در آن و ممانعت از تداخل قوانین مدت زمان زیادی در کمیسیون قضایی دولت باقی مانده بود که در نهایت اصلاح شده و آماده ارسال به مجلس است. ذوالقدر در پاسخ به اینکه نگاه سنتی موجود در جامعه تا چه اندازه می‌تواند در رای‌آوری این لایحه در صحن اثرگذار باشد اظهار کرد: قطعا این لایحه باید به گونه‌یی تنظیم شود که حساسیت جامعه مردان را نسبت به مجازات تعیین‌شده به همراه نداشته باشد تا بتواند اکثریت آرای مجلس را به دست آورد، بنابراین یکی از علل طولانی شدن بررسی آن در دولت نیز این بوده که لایحه جامعی تدوین شود. این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: کلیات این لایحه 100درصد می‌تواند اکثریت آرای صحن را به دست آورد، چرا که نمایندگان مرد نیز معتقدند باید در جهت مقابله با خشونت علیه زنان که در زمان کنونی هم افزایش یافته به ویژه در مورد اسیدپاشی قانون جامع حمایتی ایجاد شود اما ممکن است در مورد نحوه مجازات‌های پیشنهادی و تداخل قوانین مخالفت‌هایی وجود داشته باشد هر چند کمیسیون قضایی دولت ابهاماتی که وجود داشته را برطرف کرده است.

عرضه قرص مرگ‌آور برنج مانند دادن اسلحه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از قوه قضاییه درخواست کرد با افراد سودجو و منفعت طلبی که قرص مرگ آور برنج را در اختیار افراد قرار می‌دهند، قاطعانه برخورد کند.

احمد بیگدلی با هشدار نسبت به افزایش مسمومیت و مرگ و میرهای با مصرف قرص برنج در مورد نامه وزیر بهداشت به رییس قوه قضاییه در پی موارد متعدد فروش غیرقانونی این قرص، به خانه ملت گفت: واردات، تولید و فروش قرص برنج ممنوع بوده و به ‌طور قطع دستگاه قضا باید با افراد سودجو و منفعت طلبی که این قرص مرگ‌آور را در اختیار افراد قرار می‌دهند به‌شدت و قاطعانه برخورد کند و این افراد باید پاسخگو باشند. نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود جدی دستگاه قضا به موضوع افرایش خودکشی‌ها با قرص برنج تاکید کرد و افزود: به ‌طور حتم ورود دستگاه قضا به این موضوع و برخورد قاطع با عاملان فروش تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میرها دارد. او با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر عرضه قرص برنج تصریح کرد: به ‌طور حتم مسیرهای توزیع قرص برنج باید مدیریت و عرضه آن باید محدود شده و از سویی نباید به سهولت و آسانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد. این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه باید در مورد عوارض خطرناک استفاده از قرص برنج اطلاع‌رسانی شود، گفت باید از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها در مورد خطرات شدید مصرف قرص برنج اطلاع‌رسانی عمومی انجام شود تا مسمومیت‌ها و مرگ و میرها کاهش یابد. نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت و عوامل خودکشی با این ماده سمی باید بررسی و آسیب‌شناسی شود؛ به‌طور قطع فقر، مشکلات فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی، اختلالات روانی، مشکلات اقتصادی و بیکاری نقش موثری در افزایش خودکشی‌ها دارد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عرضه قرص برنج باید ساماندهی شود، تصریح کرد: عرضه قرص مرگ‌آور برنج به افراد مانند دادن اسلحه به آنها است و با این اقدام سلامت و جان مردم در معرض تهدید قرار می‌دهد بنابراین باید تدابیر لازم در این رابطه اتخاذ شود.

اردوهای ملی دانش‌آموزی محدود می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سبدهای اردویی تعریف و در اختیار دفتر مدارس قرار بگیرد، اظهار کرد: مدارس باید با توجه به ذائقه دانش‌آموزان از این سبد اردویی استفاده و برنامه‌ریزی کنند. تا زمانی که برای اردوگاه‌ها برنامه اردویی نداشته باشیم نمی‌توانم به ظرفیت آنها بیفزاییم.

علیرضا کاظمی با اشاره به ساماندهی و تشکیل کمیته بهره‌وری منابع در آموزش و پرورش اظهار کرد: برای اردوگاه‌ها و فعالیت‌های اردویی دانش‌آموزان چند برنامه مهم داریم. او افزود: برنامه نخست تعریف اردوهای یک روزه و دوم تعریف سبدهای اردویی تحت عنوان اردوهای آموزشی، علمی، ورزشی، زیارتی و گردشگری است. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سبدهای اردویی تعریف و در اختیار دفتر مدارس قرار بگیرد به ایسنا گفت: مدارس باید با توجه به ذائقه دانش‌آموزان از این سبد اردویی استفاده و برنامه‌ریزی کنند. تا زمانی که برای اردوگاه‌ها برنامه اردویی نداشته باشیم، نمی‌توانم به ظرفیت آنها بیفزاییم. کاظمی ادامه داد: از سوی دیگر معتقدیم می‌توانیم ظرفیت خالی اردوگاه‌ها را نیز با تفاهم و تعامل در اختیار سایر نهادهای فرهنگی قرار دهیم، به دنبال ساماندهی این مهم هستیم و امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد. او با اشاره به اینکه برنامه‌های اردویی جدید از سال آینده اجرا می‌شوند در پاسخ به پرسشی درباره محدودسازی اردوهای ملی با ترتیب دادن اردوهای یک روزه درون‌استانی اظهار کرد: اردوهای ملی محدود می‌شوند و تمرکز بر اردوهای درون استانی خواهد بود. اصولا نیازی به اردوهای ملی نیست. اردوگاه باهنر را در تهارن داریم، چه نیازی است دانش‌آموزان کل کشور را جمع کرده و به اردوگاه باهنر بیاوریم درحالی که در مشهد، اصفهان، کرمان و... اردوگاه‌های خوبی داریم.

 

ارسال نظر