کارآمدی «هوش عاطفی» زنان در مدیریت

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۲۳
کارآمدی «هوش عاطفی» زنان در مدیریت

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: براساس مطالعات و تجربیات مستند، زنان در مدیریت از هوش عاطفی و مدیریت عواطف جدی‌تری نسبت به مردان برخوردار هستند که این امتیاز آنان است.

معصومه ابتکار افزود: این موضوع یعنی بهره‌مندی بانوان از هوش عاطفی بالاتر نسبت به مردان می‌تواند برای ایجاد انگیزه و امید در همکاران با تقسیم کار، ساختار و تفویض اختیار عجین شود. وی در ادامه موضوع تفاهم‌نامه با مرکز آموزش مدیریت عالی را بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر چند مور در حوزه زنان دارای اهمیت است که یکی از این موضوعات مربوط به تربیت مدیران زن براساس مصوبه شورای عالی اداری توسط رییس‌جمهوری است که 30درصد مدیریت‌ها باید در اختیار بانوان باشد. او اظهار کرد: برای این موضوع تاکنون دو مکاتبه صورت گرفته است چون ما می‌خواهیم علاوه بر مساله تعادل جنسیتی موضوع شایسته‌سالاری بانوان همراه آن باشد تا مدیران توانمند بتوانند به ارتقای کارایی سطح نظام کمک کنند. ابتکار با بیان اینکه آموزش مدیریتی زنان برای این است که بانوان نقش خودشان را طبیعی ایفا کنند، اظهار کرد: ما می‌خواهیم نگاه خاصی به این موضوع 30درصد مدیریت‌ها برای بانوان شود و به موقع نیز محقق شود. او همچنین گفت: ما باید تکلیف ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر برنامه‌ریزی جهت تحقق تعادل جنسیتی را مشخص کنیم تا در مدیریت به این موضوع به صورت ویژه توجه شود اما باید دید این را به چه لوازمی مانند برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری یا مدیریت محقق کرد. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ادامه داد: موضوع استعداد و توانمندی خاص زنان در بحث مدیریت برای ما بسیار مهم است و اگر تجربه مدیریت مردانه و زنان را بررسی و ارزیابی کنیم، می‌توان تفاوت‌ها را ببینیم اما آیا می‌توانیم به الگوی موفقی هم برسیم؟ وی همچنین به موضوع سوء مدیریت در جهان اشاره کرد و گفت: 2 جلوه خاص شامل جنگ، تنش و ترور و دیگری تخریب طبیعی در این موضوع تاثیرگذار است، البته ما با مدیریت در طبیعت مشکل داریم و شناخت کافی نداریم و باید روی این موضوع به خوبی کار شود.

ابتکار ادامه داد: البته در مباحث مدیریتی خیلی خوب است که نقش و جایگاه مدیریت مدنی و سازمان‌های غیردولتی نیز دیده شود و باید مدیریت سبز و توجه به عنصر طبیعت و محیط زیست به عنوان یک مقوله مهم در سازمان‌ها دیده شود.

 

ارسال نظر