اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۹۹

ادامه رایزنی‌ها برای حضور بانوان در استادیوم‌ها

معاون زنان و امورخانواده رییس‌جمهور از ادامه رایزنی‌ها برای حضور بانوان در استادیوم‌ها خبر داد. به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار ظهر دیروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت این موضوع را بیان کرد. او در پاسخ به این سوال که نظرش درباره واکنش‌ها نسبت به پیگیری حضور بانوان در استادیوم‌ها چیست؟ اظهار کرد: در مورد واکنش‌ها اظهارنظری نمی‌کنم، اما روی آن کار می‌کنیم و رایزنی‌ها ادامه دارد.

کشف 13 تن انواع موادمخدر در یک هفته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 13تن و ‏‏438کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان طی یک هفته گذشته در کشور خبر داد. اسداله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت 13هزار و 438کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 11هزار و 329کیلوگرم بوده است که 84‌درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.  او افزود: در این مدت نیز 1088حشیش، 562 کیلوگرم هروئین، 173کیلوگرم مورفین و‏‏ 12 کیلوگرم شیشه ‏‏و 273کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است. معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 1403 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 9.6 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

آماده‌باش پلیس برای اول مهر و محرم

به گفته رییس پلیس پایتخت، طرح برخورد با خودروهای دودزا که از هفته گذشته آغاز شده در روزهای آتی با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت. همچنین طرح برخورد با توقف‌های حاشیه‌یی، ساماندهی بار و مسافر که سال‌هاست بر زمین مانده و نیز برخورد با تخلفات شبانه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

حسین رحیمی گفت: در حال آماده‌سازی فضا برای آغاز سال تحصیلی و جشن بهار علم هستیم و از حدود 15 روز قبل برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه انجام شده است. او با اشاره به تقارن آغاز مهر با ایام دهه اول محرم گفت: پلیس پایتخت با تمام توان خود در حوزه انتظامی و راهور وارد عمل شده تا ایمنی و آرامش و امنیت را برای شهروندان فراهم کند. رحیمی با بیان اینکه تمام نیروهای پلیس از اول مهر در آماده باش هستند گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از ۳۰‌درصد به حجم ترافیک معابر پایتخت اضافه شود. به گفته او، عملیات‌های عمرانی شهر از ۲۵ شهریور تا ۲۰مهرماه تعطیل خواهد بود تا بار ترافیکی در این مدت روان‌تر شود.

 

رشد ۵ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموز در دوران ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش، تربیت متوازن و جامع دانش‌آموزان است. ما تلاش می‌کنیم نهاد مدرسه را برای حرکت دانش‌آموزان به سمت حیات طیبه فراهم کنیم.

رضوان حکیم‌زاده با اشاره به نقش دانش‌آموزان در آینده کشور گفت: امروز شاهد حضور ۳۷۶هزار و ۷۵۴ دانش‌آموز در دوره پیش دبستانی، یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۴۹۵ دانش‌آموز در پایه اول هستیم. در سال تحصیلی جدید، بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در دوران ابتدایی ثبت‌نام شده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل ۵‌درصد افزایش داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف آموزش و پرورش گفت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش، تربیت متوازن و جامع دانش‌آموزان است. ما تلاش می‌کنیم نهاد مدرسه را برای حرکت دانش‌آموزان به سمت حیات طیبه فراهم کنیم. به گزارش ایلنا، حکیم‌زاده خطاب به معلمان گفت: از همه معلمان در سراسر کشور می‌خواهم؛ آموزش و پرورش را در تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان یاری کنند. او با بیان اینکه موفقیت آموزش و پرورش در گرو علاقه معلمان است، گفت: آموزش و پرورش زمانی موفق است که معلمان و دانش‌آموزان به مدرسه تعلق خاطر داشته باشند و در همه آن مشارکت کنند. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در دولت دوازدهم آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هاست. آموزش و پرورش باید به مساله اصلی کشور تبدیل شود و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند.

ایران، پرچم‌دار مقابله با بیماری‌های غیرواگیر در جهان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود از دولت‌های جهان درخواست کرد تا با اقدامات سیاسی صریح‌تر با بیماری‌های غیرواگیر مقابله کنند و جان میلیون‌ها انسان را از مرگ زودرس نجات دهند.

در گزارش اخیر این سازمان اطلاعات مربوط به ۱۹ شاخص در تمامی کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت جمع‌آوری شده که از جمله این شاخص‌ها می‌توان به «تعیین اهداف مشخص برای کاهش مرگ‌ومیرهای مرتبط با این بیماری‌ها»، «توسعه سیاست‌های دولتی برای مقابله با بیماری‌های فوق» و «تقویت نظام سلامت از طریق مراقبت‌های بهداشتی اولیه و پوشش بهداشت جهانی» اشاره کرد. بر اساس این اطلاعاتِ جمع‌آوری و ارزیابی شده، ایران و کاستاریکا در راس ۱۰ کشور اولی هستند که بهترین عملکرد را بر اساس شاخص‌های تعیین شده داشته‌اند و به ۱۵ مورد از ۱۹ شاخص مدنظر دست پیدا کرده‌اند. همچنین کشورهای برزیل، بلغارستان، ترکیه و انگلیس با کسب ۱۳ شاخص و فنلاند، نروژ، عربستان و تایلند با کسب ۱۲ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های مزمن تنفسی، قلبی ـ عروقی، سرطان‌ها و دیابت می‌شوند که در حال حاضر بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر در جهان به حساب می‌آیند و ادعا می‌شود که در سال جان ۱۵ میلیون فرد ۳۰ تا ۷۰ ساله را می‌گیرند.

 

ارسال نظر