اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۶۸

 متهمان پرونده «بنیتا» علنی محاکمه می‌شوند

یک ماه و نیم پس از حادثه گم شدن دختربچه چهارساله و پیدا شدن جسد او سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد که جلسه محاکمه متهمان پرونده بنیتا، امروز به‌طور علنی برگزار می‌شود.

محسن افتخاری به ایسنا گفت: «رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده «بنیتا» در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به‌صورت علنی خواهد بود.»

این دادگاه در حالی برگزار می‌شود که درباره عمد یا غیرعمد بودن مرگ این دختربچه، بحث‌های زیادی وجود دارد. عاملان این حادثه پس از سرقت خودرو پدر بنیتا، خودرو را در حالی که دختربچه داخل آن بود در خیابان رها کردند. چند روز بعد خودرو در حالی پیدا شد که بنیتا داخل خودرو بود و بر اثر گرسنگی و کمبود اکسیژن جانش را از دست داده بود.

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران هشتم شهریور ماه گفته بود: قاضی محمدی‌کشکولی رییس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران، بیستم شهریور ماه را برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فوت «بنیتا» تعیین کرده است.

 رایزنی با بنگلادش برای ارسال کمک به آوارگان میانماری

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از رایزنی با سفیر بنگلادش برای اعزام تیم‌های هلال‌احمر و ارسال کمک‌های مردمی به مسلمانان روهینگیایی میانمار خبر داد.

مصطفی محمدیون در مورد ارسال کمک‌های جمعیت هلال‌احمر ایران به مسلمانان روهینگیایی، اظهار کرد: برای این موضوع کارگروهی با حضور من، رییس سازمان امداد و نجات و معاونت درمان و پشتیبانی تشکیل شد. ابتدا قرار بود از طریق میانمار کمک‌ها ارسال شود که دولت میانمار همکاری نکرد. پس از آن با سفیر بنگلادش صحبت کردیم و قول همکاری دادند. او افزود: در حال حاضر قرار است

 40 تن مواد غذایی، پوشاک و... آماده و توسط هواپیما به محل استقرار آوارگان در بنگلادش ارسال شود. همراه با کمک‌های ارسالی دو تیم 3 یا 4 نفره درمانی و امداد و نجات نیز اعزام خواهند شد. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به ایسنا گفت: در حال حاضر کاری که مدنظر رییس‌جمهور بود صورت گرفته است و منتظر پاسخ سازمان هواپیمایی برای ارسال محموله اول هستیم. همچنین آمادگی لازم برای ارسال محموله دوم هم وجود دارد. محمدیون در مورد برخی اخبار مبنی بر جلسه زودهنگام شورای عالی با موضوع تصمیم‌گیری درباره ریاست جمعیت نیز اظهار کرد: قرار است که جلسه شورای عالی در رابطه با این موضوع روز سه‌شنبه برگزار و تصمیم نهایی در این جلسه اتخاذ شود.

 شرط حذف الزام رانندگی با عینک از گواهینامه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا شرایط حذف الزام رانندگی با عینک از گواهینامه را اعلام کرد. تقی مهری درباره افرادی که اقدام به عمل چشم کرده و دیگر نیازی به عینک ندارند؛ اما در گواهینامه‌شان الزام رانندگی با عینک وجود دارد، گفت: تشخیص موارد اینچنینی برعهده پزشک بوده و پزشک است که پس از انجام بررسی‌های لازم تایید می‌کند که آیا فرد می‌تواند بدون عینک رانندگی کند یا خیر؟ بنابراین در چنین مواردی هم در مرحله اول لازم است که به پزشک مراجعه شود.

او با بیان اینکه پلیس تنها از نظر فنی و ضریب هوشیاری افراد را چک می‌کند، به ایسنا گفت: افسرپلیس موظف است ضریب هوشیاری و مدارک رانندگان را رویت و بررسی کند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه عینک وسیله‌یی نیست که مانع از رانندگی شود، گفت: عینک یک ضریبی دارد و اگر فردی چشمانش را جراحی کند می‌تواند درخواست کند که گواهینامه‌اش تغییر کرده و الزام رانندگی با عینک پس از تایید پزشک از آن برداشته شود.

  بازداشت  مامورانی که به کولبران تیراندازی کردند

چند روز پس از مرگ دو کولبر در بانه و برگزاری تجمعاتی اعتراض‌آمیز در این رابطه، فرماندار بانه از پیگیری قضیه تیراندازی به کولبران و بازداشت ماموران خبر داد. محمد فلاحی دیروز در نشست خبری با رسانه‌ها با ابراز تاسف از مرگ دو کولبر بانه‌یی در مرز «هنگه‌ژال» این شهرستان اظهار کرد: جزئیات این حادثه، به‌صورت دقیق و کارشناسی شده توسط دو هیات بازرسی وزارت کشور در دست بررسی است.

او گفت: در چند روز گذشته دو هیات بازرسی از وزارت کشور به شهر بانه آمدند و در محل حادثه برای بررسی بیشتر حضور یافتند. فرماندار شهرستان بانه افزود: بازرسان تمام زوایا و گفته‌های مرزبانی، شاهدان و خانواده متوفیان را در این حادثه مورد بررسی قرار دادند و در حال‌حاضر تا روشن ‌شدن واقعیت این حادثه، ماموران تیراندازی بازداشت هستند.

 افزایش ۳۴ درصدی مراجعه برای مجوز سقط جنین

مراجعه برای دریافت مجوز سقط جنین قانونی افزایش یافته است. در چهار ماهه نخست سال جاری ۷۹۲ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند و از این تعداد مراجعه‌کننده، چهارصد مورد مجوز را اخذ کرده‌اند.

پزشکی قانونی استان تهران، اعلام کرده است: در چهار ماهه نخست سال جاری ۷۹۲ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که تعداد کل پرونده‌های ارجاعی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی 590 مورد اعلام شده بود، ۳۴‌درصد افزایش یافته است. براساس این گزارش، در تیرماه امسال ۲۴۴مورد برای دریافت مجوزسقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده‌اند.

شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر، تقسیم می‌شود.

 

ارسال نظر