اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۲۵
اخبار

دلایل گرانی آهن

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران گفت: افزایش قیمت آهن‌آلات که از حدود 45 روز پیش شروع شده، به دلیل بالارفتن قیمت‌های جهانی مواد اولیه است. محمد آزاد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران افزود: همچنین برخی واحدهای آهن‌فروشی، مبادرت به خرید آهن‌آلات و دپوی آن می‌کنند که این مساله نیز در افزایش قیمت تیرآهن و دیگر فلزات بی‌تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا دو ماه پیش قیمت آهن‌آلات ثابت مانده بود، ادامه داد: قیمت تیرآهن متداول و مورد استفاده بیشتر، از کیلویی ۱۸۰۰تومان در سال ۹۵ ثابت ماند و از ماه‌های نخست سال ۹۶ روند افزایشی به خود گرفت و در ۴۵ روز گذشته به اوج خود رسید.

آزاد اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های فعلی آهن‌آلات تا اطلاع ثانوی ثابت بماند و حداقل اینکه تا یکی، دو ماه آینده از کاهش قیمت خبری نخواهد بود. رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران در ادامه از کیفیت مطلوب تولیدات داخلی آهن‌آلات گفت و با توجه به رکود ساخت و ساز و صادرات بیش از ۵۰ درصد تولیدات آهن‌آلات ساختمانی، خواستار ایجاد بسترهای لازم برای توسعه صادرات آهن‌آلات شد.

وی تصریح کرد: با حمایت قانونی و معنوی دولت در زمینه محاسبه مالیات و تعرفه‌ها و همچنین از سختگیری در واردات کالاهای مشابه تولید داخلی، راه برای تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان تسهیل خواهد شد.

آزاد با انتقاد از فشار مضاعفی که از ناحیه مالیات بر ارزش افزوده بر فروشندگان آهن‌آلات می‌شود، گفت: فشارهای وارده ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر واحدهای فروش آهن، باعث تعطیلی یا تغییر شغل بیش از۱۴۰۰ واحد در تهران و ۲۵۰۰ واحد در دیگر استان‌ها شده است.

چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکارهای نوآور

کمیسیون فناوری‌اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نشست تخصصی نیازها، چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکارهای نوآور را برگزار می‌کند.

محمدرضا طلایی، رییس کمیسیون فناوری‌اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: با توجه به اینکه کسب‌وکارهای نوین و نوآور در بستر فناوری اطلاعات موجب ایجاد بازارهای نوین و تغییر الگوی تولید و مصرف و بالا بردن کیفیت ارائه خدمات شده‌اند، بنابراین لازم است که به این کسب و کارها توجه ویژه‌یی شود.

از سوی دیگر لزوم تبعیت از قوانین و مقررات و کسب مجوزهای حوزه کسب و کارهای جدید نیازمند رابطه‌مند و مداوم فعالان، متخصصان و متولیان دولتی و حاکمیتی حوزه ICT است.

طلایی افزود: بر همین اساس کمیسیون فناوری‌اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران، نشست تخصصی نیازها، چالش‌ها و فرصت‌های کسب و کارهای نوآور و همچنین پیامدهای توجه نکردن به کارکردهای این حوزه اقتصاد را در دستور کاری خود قرار داده است.

شایعه واردات محصولات تراریخته از فرانسه

عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک گفت: واردات محصولات تراریخته کشاورزی از فرانسه صحت ندارد، چراکه طی سال‌های اخیر تولید محصولات دستکاری شده در این کشور ممنوع اعلام شده است.

آزاد عمرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت واردات انبوه محصولات کشاورزی دستکاری شده از فرانسه اظهارکرد: واردات محصولات تراریخته کشاورزی از فرانسه صحت ندارد، چراکه طی سال‌های اخیر تولید محصولات دستکاری شده در این کشور ممنوع اعلام شده است. وی افزود: با توجه به ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی در فرانسه، تنها ممکن است بذور ژنتیکی از این کشور وارد شود.

عمرانی در پاسخ به این سوال که صادرات محصولات ارگانیک در ازای واردات محصولات تراریخته از فرانسه جای تعجب است، بیان کرد: فرانسوی‌ها خواستار محصولات ارگانیک ایران به ویژه انار، پسته و زعفران هستند از این رو تجار ایرانی پس از اخذ گواهی صادراتی برنامه‌های مختلفی را بدین منظور در دستور کار خود قرار دادند.

عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک واردات محصولات تراریخته را تهدیدی برای کشور دانست و اظهار کرد: کشت محصولات تراریخته در کشور ما باید محدود شود به‌طوری که تنها محققان با استفاده از علم روز دنیا تنها درصدد صادرات این بذور باشند. وی ادامه داد: از آنجا که تولید محصولات تراریخته بی‌توجهی به کشاورزی ارگانیک را در بر دارد، از این رو نیازی به تولید این محصول نیست. عمرانی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید محصولات ارگانیک در برنامه پنجم و ششم توسعه، توسعه کشاورزی ارگانیک در کشور امری ضروری است.

 

 

ارسال نظر