روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۸۹

  «خراسان» به هر سهم ۴۸۸۰ ریال اختصاص داد: شرکت پتروشیمی خراسان در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۴ هزار ۸۸۰ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۳ هزار و ۱۲۳ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۵۶ درصدی برخوردار است.

به گزارش سنا، شرکت پتروشیمی خراسان با سرمایه یک هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت پتروشیمی خراسان در دوره یاد شده، مبلغ ۸ هزار و ۷۳۴ میلیارد ۳۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴ هزار و ۸۸۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۵۶ درصدی برخوردار است. «خراسان» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵ هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۳ هزار و ۱۲۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی خراسان در برآورد خود از نرخ فروش محصولات در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرده است: ثبات نسبی نرخ اوره در سال ۲۰۲۰ و ریسک ورود طرح اوره لردگان و تاثیر بر قیمت صادرات  امکان افزایش تولید ملامین هند و چین و کاهش قیمت جهانی ملامین پیش بینی می‌شود.

همچنین برآورد «خراسان» از نرخ خرید مواد اولیه در دوره یاد شده، به شرح زیر است:  نرخ گاز خوراک برای 6 ماهه اول سال ۱۳۹۹ با ۸ سنت و نرخ تسعیر 118.000 ریال با ۱۰ درصد تخفیف معادل 8.496 ریال برای هرمترمکعب و در 6 ماهه دوم سال ۱۳۹۹ با نرخ تسعیر 130.000 به‌علاوه ۱۰ درصد افزایش معادل 11.440 ریال برای هرمتر مکعب

شرکت پترروشیمی خراسان در برآورد خود از تغییرات عوامل بهای تمام شده در دوره ۱۲ ماهه قید شده، عبارت است از: در این دوره بهای تمام شده در سال ۱۳۹۹ براساس عملکرد سال ۱۳۹۸ با افزایش ۲۰ درصدی برای خرید کالا و مواد، افزایش ۱۱ درصدی استهلاک تاسیسات، افزایش ۲۰ درصدی برای هزینه‌های پیمانکاری و هزینه سوخت بدون افزایش با نرخ ۲۸۸۲ ریال برای هرمتر مکعب گاز سوخت 

پیش بینی شده است.

  سرمایه «وتوصا» افزایش یافت: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۵۱ درصدی گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها موافقت کرد. افزایش سرمایه یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریالی گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران از مبلغ ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران به منظور اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌ خواهد بود. بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «وتوصا» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

  تعیین سود ۱۳۹۸ ریالی هر سهم «سنیر»: مجمع عمومی شرکت سیمان سفید نی‌ریز تقسیم مبلغ یک هزار و ۳۹۸ ریال سود خالص و یک هزار و ۸۷۰ ریال سود نقدی برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان سفید نی‌ریز برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ در روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه «سنیر» برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است:  استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره. براساس گزارش منتشر شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی شرکت سیمان سفید نی‌ریز عبارت است از:  سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ یک هزار و ۸۷۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم یک هزار و ۳۹۸ ریال تصویب شد. سود خالص ۱۳۹ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۲۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال اعلام شد. نواندیشان به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس و همچنین فراز مشاور دیلمی پور به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

  زیان هر سهم «ثاخت» افزایشی بود: شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۴۷ ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، افزایش ۹۶ درصدی در زیان مشاهده می‌شود. این شرکت طی دوره ۶ ماهه به اسفند ۹۷، زیان هر سهم را ۲۴ ریال اعلام کرده بود. شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان با سرمایه ۶ هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.  شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در دوره یاد شده، مبلغ ۲۸۳ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ ۴۷ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۹۶ درصدی در شناسایی زیان داشته است. شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان کاهش ۷۹ درصدی درآمدهای عملیاتی و همچنین افزایش ۴۵ درصدی هزینه‌های مالی را از دلایل اصلی کاهش ۹۳ درصدی زیان خالص و زیان هر سهم در این دوره نسبت به دوره پیش ذکر کرده است.

 

ارسال نظر