روی خط خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۰۶۶۵

 

امکان مدیریت ثروت با کمتر از 0.2 دلار در بازار سرمایه

در حالی که در بازار سرمایه با استفاده از تکنولوژ‌ی‌های جدید می‌توان کمتر از 0.2 دلار مدیریت ثروت انجام داد، این امکان در سایر بازارها وجود ندارد. به گزارش ایلنا، اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آشناسازی مردم با ابزارهای مالی در بازار سرمایه اظهار داشت: تنگناهای بودجه‌ای باعث شده پروژه‌های بودجه‌محور متوقف شوند و در سال 97 و 98 هم به دلیل کسری بودجه با نرخ منفی رشد اقتصادی مواجه بودیم. وی افزود: از سوی دیگر رشد نقدینگی لجام‌گسیخته است و در شرایطی که تورم تک‌رقمی داشتیم، رشد نقدینگی ادامه داشت و امسال هم رشد 27 درصدی نقدینگی پیش‌بینی می‌شود.عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه در تمام این شرایط بازار سرمایه روند رو به رشدی را داشت، ادامه داد: هرچند ریسک‌ها و نگرانی‌هایی هم در میان بود اما بازار سرمایه توانست ارزش سرمایه‌ای مردم را حفظ کند.اسلامی با اشاره به لزوم گسترش آموزش اقشار مختلف برای آشنایی با بازار سرمایه تاکید کرد: آموزش‌های گسترده‌ای باید ارایه شود و توسعه ابزارهای مالی راهکاری است که می‌تواند به مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس کمک کند.وی افزود: در دهه‌های گذشته همواره شاهد تبلیغات گسترده سرمایه‌گذاری در شبکه بانکی بودیم و بانک‌ها که اغلب آنها دولتی هستند با بودجه دولت توانستند تبلیغات گسترده‌ای برای جذب سرمایه داشته باشند اما در این مدت تمام سرمایه‌های جذب شده در بورس به دلیل رشد این بازار بوده و تبلیغات برای معرفی انواع ابزارهای مالی در این بازار بسیار محدود بوده است.وی با تاکید بر گسترش نرم‌افزارهای مالی در بازار سرمایه گفت: در حالی که در بازار سرمایه با استفاده از تکنولوژ‌ی‌های جدید می‌توان کمتر از 0.2 دلار مدیریت ثروت انجام داد، این امکان در سایر بازارها وجود ندارد.

ادای دین به سردار رشید اسلام

عضو شورای عالی بورس درباره درخواست برخی سهامداران مبنی بر تعطیلی سه روزه معاملات بازار سهام به دلیل شهادت سردار قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و اعلام کرد: شنبه روز حمایت و‌صیانت فعالان بازار سرمایه برای ادای دین به سردار رشید اسلام است . به گزارش بورس پرس، در پی حمله پهپاد امریکایی به کاروان سردار سلیمانی و معاون حشد شعبی که با دستور ترامپ رخ داد و با واکنش‌های عدیده‌ای روبه‌رو شده، برخی سهامداران در فضای مجازی با انتشار دستورالعمل اجرایی شرایط اضطراری، خواهان تعطیلی سه روزه معاملات بازار سهام شدند.

در این میان، شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس در فضای مجازی اعلام کرد: شنبه روز حمایت و‌صیانت فعالان بازار سرمایه برای ادای دین به سردار رشید اسلام است . سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی برآیندی از یک تفکر و نهضت فکری است لذا در طول سالیان گذشته ما با حوادثی اینچنین مواجه بوده‌ایم، شهادت شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید مفتح و... همه از این‌نوع حوادث بوده است . وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی با دشمنان به‌سر می‌بریم باید هوشمندانه عمل کنیم و‌ ریسکی‌‌مضاعفی را به بازار تحمیل نکنیم . تعطیلی بازارهای مالی می‌تواند امکان سوءاستفاده تبلیغاتی را برای دشمنان فراهم‌ کند .مدیران سرمایه‌گذاری‌ها و صندوق‌ها و کارگزاران به‌خوبی می‌دانند فردا روز صیانت از سرمایه‌های کشور است و باید از کیان کشور و‌ بازار سرمایه دفاع کنند .براساس این گزارش، طبق این دستور العمل ۶ ماده‌ای با سه تبصره که در ۲۲ فروردین ۹۰ توسط شورای عالی بورس تایید شده سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است در صورت وقوع شرایط اضطراری و در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران و حفظ بازار شفاف، منصفانه و کارا، دستور تعطیل یا توقف تمام یا بخشی از معاملات هر یک از بورس‌ها یا بازارهای خارج از بورس را حداکثر به مدت سه روز کاری صادر کند.

شرایط اضطراری شامل وقوع رویدادهای غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی، شرایط بد آب و هوایی، ناآرامی‌های اجتماعی، عملیات تروریستی، جنگ یا هر واقعه دیگری که امکان ارایه خدمات معاملاتی یا تسویه را برای بورس‌ها یا بازارهای خارج از بورس غیر ممکن سازد یا برای آن تهدید جدی ایجاد کند، تعریف شده است.

فروش ۱۷۳۶ میلیارد ریالی در «کتوکا»

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در تیر ۲۲۳میلیارد ریال فروش داشته و در مردادماه نیز به فروش ۱۷۷ میلیارد ریالی رسیده بود. در مرداد نرخ فروش ۷۴، ۹۳۹، ۰۳۵ ریال بوده و در شهریورماه با فروش اندکی بهتر ۱۸۵میلیارد ریال و نرخ فروش ۸۱، ۶۵۹، ۵۳۵ ریال بود. مهر نیز با رشد ۲۱۵ میلیارد ریال فروش زد و نرخ ۷۷، ۷۴۸، ۵۸۴ ریال شد و آبان به فروش ۲۲۳ میلیارد ریالی رسیده و نرخ فروش ۷۴، ۲۶۶، ۱۲۹ ریال است.در آذر با فروش ۲۳۲ میلیارد ریالی ۸۰، ۱۴۸، ۲۶۹ ریال نرخ فروش داشته و ۳ ماهه گذشته خوب بوده جمعا ۹ ماهه ۱۷۳۶ میلیارد ریال فروش داشته میانگین فروش ۱۸۷ میلیارد ریال بوده و میانگین نرخ ۸۰، ۱۴۸، ۲۶۹ ریال که هر دو نشان می‌دهد عدد فروش مهر و آبان خوب است.

 

ارسال نظر