روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۴۱۸

    «میدکو» برای هرسهم ۵ ریال زیان شناسایی کرد: شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در صورت‌های مالی ۹ماهه، با سرمایه ۲۳ هزار و ۷۶۰میلیارد ریالی زیان هر سهم را ۵ ریال اعلام کرد. همچنین، شرکت، طی دوره مالی ذکر شده ۱۱۹میلیارد ریال زیان خالص و ۱۰۰میلیارد ریال زیان عملیاتی داشته است و در پایان این دوره سود انباشته خود را یک هزار و ۱۱۷میلیارد ریال اعلام کرد. «میدکو» در حالی فعالیت ۹ماهه خود را منتشر کرد که در پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به زیان ۲۴۵میلیون ریالی رسیده و ارزش بازار پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را ۷۴میلیارد ریال منتشر کرد. افزون بر این، شرکت در دوره مالی ۳ و ۶ماهه زیان هرسهم را ۳ریال اعلام کرده بود.

   سود تلفیقی ۵۰ ریالی «فاذر» برای هرسهم: شرکت صنایع آذرآب در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۷ سود هرسهم را ۵۰ریال اعلام کرد. همچنین، شرکت صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۷ را منتشر کرد. در این گزارش سود هرسهم ۵۰ریال اعلام شده است. از سویی دیگر، این شرکت سود عملیاتی خود را ۲۳۱میلیارد ریال و سود خالص را ۵۰ میلیارد و ۴۰۳میلیون ریال اعلام کرده است. سود انباشته شرکت ۴۰۴میلیارد ریال منتشر شده است. در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه تلفیقی سود هرسهم نیز ۵۱ریال و سود انباشته ۶۵۶میلیارد ریال اعلام شد. سود عملیاتی نیز ۲۲۸میلیارد ریال و سود خالص ۵۰میلیارد و ۸۷۶میلیون ریال درج شده است.

   انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه «سشمال»: شرکت سیمان شمال در دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود مبلغ ۲۱۱ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین، شرکت با سرمایه یک هزار و ۷۵ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال، صورت‌های مالی یک ساله سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. علاوه بر این، شرکت سیمان شمال در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۲۲۶ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۱۱ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۵۸۲ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. از سویی دیگر، “سشمال “ در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۹۲ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۷۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

   اعلام سود۲۶۳ریالی «قشیر»: شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه، سود هرسهم را ۲۶۳ریال اعلام کرد. همچنین، شرکت در این دوره ۴۱هزار و ۶۷تن انواع محصولات خود را به فروش رسانده و سود عملیاتی را به ۱۳۲میلیارد و ۳۸۶میلیون ریال رسانده است. سود خالص این شرکت ۱۲۱میلیارد ریال و زیان انباشته در پایان این دوره ۵میلیارد و ۷۱۲میلیون ریال اعلام شد. افزون بر این، «قشیر» برای دوره ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ نرخ خرید هرکیلو چغندر با عیار ١۶درصد به مبلغ ٢هزار و ٧١٢ریال و کمک کرایه مصوب دولتی به ازای هرکیلو چغندر به مبلغ ۴١٠ریال است. همچنین برای دوره ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ نرخ مصوب خرید هر کیلو چغندر با عیار ١۶درصد به مبلغ ۲هزار و ۷۸۸ریال و کمک کرایه مصوب دولتی به ازای هرکیلو چغندر به مبلغ ۶۱۵ریال است که توسط دولت اعلام شده است. از سوی دیگر با توجه به قرارداد ۱۰هزارتنی با شرکت بازرگانی دولتی در صورت توجیه و افزایش شکر خام امکان استارت کارخانه وجود دارد. با توجه به اینکه ظرفیت مصرف شرکت حدود ۸۰۰تن در شبانه روز است با جذب ۱۰هزار تن عملا کارکرد ۱۳روز مصرف شکر خام برای شرکت فراهم شده که با این تعداد روز و این میزان شکر عملا توجیهی اقتصادی جهت استارت متصور نیست، بنابراین در صورت جذب حداقل ۲۵هزار تن دیگر امکان استارت کارخانه وجود داشته و در غیر این صورت باید ظرفیت انبار به ۲۵هزار تن برسد.

   سود ۱۷۵۴ریالی «حسینا»: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه، سود هرسهم را یک هزار و ۷۵۴ریال اعلام کرد. علاوه بر این، شرکت صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ را منتشر کرد. این شرکت در این دوره با سرمایه ۵۰۰میلیارد ریالی سود هر سهم را یک هزار و ۷۵۴ریال اعلام کرد. همچنین، «حسینا» در این دوره سود خالص خود را ۸۷۶میلیارد ریال و سود عملیاتی را یک هزار و ۳۱۸میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۶۸ و ۹۰درصدی همراه بوده است. سود انباشته در پایان دوره نیز به ۸۸۴میلیارد ریال رسیده است. از سویی دیگر، این شرکت در ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ به دنبال اخذ تسهیلات است که در این زمینه منتظر اعلام نتیجه از طرف سیستم بانکی کشور است. چراکه مبلغ ۱۱۱میلیارد و ۵۵۲میلیون ریال در حساب‌ها کسر شده از مانده تسهیلات مالی طبق استانداردهای ارایه شده توسط سازمان حسابرسی مربوط به سپرده‌های نقدی نزد بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات بوده که از اصل آنها کسر شده است. علاوه بر این، «حسینا» محوطه کانتینری بندر شهید رجایی را به عنوان طرح توسعه‌ای در دست اجرا دارد که در آن ۷۶۰میلیارد و ۱۳۷میلیون ریال برآورد هزینه شده است اما میزان پیشرفت این طرح در این دوره زیر یک درصد است. پیش از این پیش بینی شده بود این طرح توسعه در ۲۹اسفند۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه محوطه اختصاصی بندر شهید رجایی مورد استفاده شرکت بوده و از محل آن در حال حاضر کسب درآمد می‌کند.

 

ارسال نظر