پتانسیل بازدهی بازار سهام همچنان بالاست

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۵۹۸
پتانسیل بازدهی بازار سهام همچنان بالاست

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سهام همچنان پتانسیل بازدهی بالایی داشته و بسیاری از شرکت‌ها افزایش قابل توجهی در سودآوری خواهند داشت، اظهار داشت: انتظار می‌رود شاخص بورس در یک سال آتی، خود را با رشد نرخ ارز و نرخ تورم منطبق کند. مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین، بازار سهام را همچنان دارای پتانسیل بازدهی بالا دانست و گفت: انتظار می‌رود شاخص بورس در یک سال آتی، خود را با رشد نرخ ارز و نرخ تورم منطبق کند. تاج بر، در گفت‌وگو با سناگفت: بسیاری از شرکت‌ها افزایش قابل توجهی در سودآوری خواهند داشت و با بررسی و تحلیل آن دسته از شرکت‌ها که از این پتانسیل برخوردارند، می‌توان به سرمایه‌گذاری مطمئن و میان مدت در بازار سهام پرداخت. مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین گفت: در گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها و گزارش فصلی آذر ماه تاثیر این تقابل بر صورت‌های مالی تا حدی آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بازار انتظار افزایش بیش از این را برای قیمت ارز ندارد؛ چرا که عملیاتی شدن تحریم‌ها، تاثیر چندانی بر بازار ارز نداشته و همچنان شاهد تثبیت نرخ ارز آزاد در کانال 14 هزار هستیم.

به گفته تاج بر، جمیع این موارد روزهای کم نوسانی را طی یک ماه آتی برای بازار ترسیم می‌کند و انتظار می‌رود با تعیین پارامترهای اصلی بودجه 98 و افشای گزارش‌ها و صورت‌های مالی شرکت‌ها در آذر ماه، شاهد بازگشت رونق معاملات در بازار باشیم.این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سهام همچنان پتانسیل بازدهی بالایی داشته و بسیاری از شرکت‌ها افزایش قابل توجهی در سودآوری خواهند داشت، اظهار داشت: با بررسی و تحلیل آن دسته از شرکت‌ها که از این پتانسیل برخوردارند، می‌توان به سرمایه‌گذاری مطمئن و میان مدت در بازار سهام پرداخت و انتظار می‌رود شاخص بورس در یک سال آتی، خود را با رشد نرخ ارز و نرخ تورم منطبق کند .

تاج بر در عین حال تاکید کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه ارکان بازار سرمایه قرار گیرد، اهتمام در فرهنگ‌سازی و جایگزینی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به جای بازار ارز و سکه و ... در جامعه است؛ به خصوص که ارکان نظام به پشتیبانی از این بازار پرداخته و سران کشور حمایت خود را از بازار سرمایه اعلام کرده‌اند. این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار کرد: تجربه اثبات کرده ورود مستقیم آحاد جامعه به بازار سرمایه از طریق دریافت کد سهامداری و اقدام به معاملات برخط، به رفتار هیجانی و احساسی و واکنش بیش از حد به اخبار منجر می‌شود و در بازار سرمایه کشور نهادهای مالی واسط شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مشاوره و سبدگردان به صورت مطلوبی معرفی نشده‌اند. لذا باید در این خصوص از تجربیات و قواعد جهانی استفاده و سرمایه‌گذاران را از مجرای اصولی به بازار سرمایه هدایت کرد.

 

ارسال نظر