بین‌الملل

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۹۱

تاکید چین بر کاهش عرضه سوخت به کره شمالی

باشگاه خبرنگاران جوان| دولت چین اعلام کرد، صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی را به کره شمالی محدود می‌کند.

به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی چین، روز جمعه، ۱۵دی‌ ماه اعلام کرد: همسو با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، عرضه نفت خام، فرآورده‌های نفتی، فولاد و دیگر فلزات را به کره شمالی محدود می‌کند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی چین، این اقدام به زودی و از همین هفته اجرایی می‌شود. پیش از این برخی رسانه‌ها از صادرات مخفیانه سوخت چین به کره شمالی خبر داده بودند. با این همه، دولت چین هفته گذشته تاکید کرده بود که به قطعنامه‌های سازمان ملل درباره کره‌ شمالی پایبند خواهد بود.

افزایش ۲۵ میلیارد دلاری هزینه بنزین امریکایی‌ها

ایسنا| طبق پیش‌بینی‌های سالانه انتظار می‌رود، مصرف‌کنندگان امریکایی در سال میلادی جاری ۲۵میلیارد دلار بیشتر برای بنزین هزینه کنند. پیش‌بینی می‌شود در سراسر امریکا متوسط قیمت هر گالن بنزین به 2.57دلار در سال ۲۰۱۸ برسد که بالاتر از میانگین قیمت 2.39دلار در سال گذشته خواهد بود.

طبق گزارش وب‌سایت پیگیری قیمت‌های سوخت و فعالیت پالایش«گاز بادی» قیمت‌های بالاتر نفت و افزایش تقاضا عامل افزایش هزینه‌های بنزین در امریکا خواهد بود. نفت امریکا برای نخستین ‌بار از تابستان سال ۲۰۱۵ سال گذشته را در بالای ۶۰ دلار در هر بشکه به پایان رساند و هفته گذشته به بالای ۶۲ دلار رسید. تحلیلگران انتظار دارند به دلیل تداوم توافق کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و روسیه تا پایان سال ۲۰۱۸ قیمت‌های نفت در همین محدوده بماند.

پیش‌بینی شده، مجموع هزینه امریکا برای بنزین 7.5درصد رشد کرده و به حدود ۳۶۵میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۳۴۰میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ صعود کند. در نتیجه یک خانواده متوسط امریکایی ۱۹۰۰دلار در سال ۲۰۱۸ برای بنزین هزینه خواهد کرد که ۱۳۳دلار بالاتر از سال گذشته است. با وجود این افزایش، قیمت‌های بنزین همچنان بسیار پایین‌تر از حدود 4دلار در هر گالن در زمان قیمت بالای ۱۰۰دلار هر بشکه نفت محسوب می‌شود. قیمت‌ها از اواخر سال ۲۰۱۴ که قیمت‌های نفت ریزش کرد، پایین3دلار در هر گالن مانده‌اند.

 

ارسال نظر