شاخص کل بورس در آستانه سقف تاریخی

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۵۸

گروه بورس   

معامله‌گران بورس تهران روز گذشته درحالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام به پشتوانه بازارگرمی برخی حقوقی‌ها بودند که تک‌سهم‌های بازار دومی در کانون توجه خریداران قرار گرفتند این درحالی است که شاخص کل بورس در آستانه سقف تاریخی خود قرار گرفته است.

به گزارش«تعادل» روز گذشته بازار سهام بازاری پرحجم اما با خرید و فروش‌های کم‌تعداد روبه‌رو بود که در این بین اقبال به سهم‌های کوچک و تک‌سهم‌ها همزمان با نزدیک شدن شاخص کل بورس به محدوده سقف تاریخی خود قابل توجه بود. براساس این گزارش شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران(تدپیکس) در پایان معاملات روز گذشته 13 آبان ماه 96 با افزایش 23واحدی روی رقم 87 هزار و 868 واحد ایستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 36واحدی عدد 17هزار و 561 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2واحدی به رقم 94هزار و 681 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما درحالی با کاهش 11واحدی به رقم 61 هزار و 520 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 199واحدی عدد 191هزار و 847واحد را به نمایش گذاشت. روز گذشته همچنین شاخص کل فرابورس(آیفکس) بدون تغییر چندانی روی رقم 974واحد ایستاد. روز گذشته معاملات سهام در نماد تاپیکو و بانک ملت هر یک تا 20واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با 18واحد و گروه مپنا با 17واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 ارزش 2 هزار میلیارد ریالی مبادلات فرا بورس

فرابورس ایران با دادوستد بیش از 283میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 2هزارمیلیارد ریال در 43هزار و 349نوبت معاملاتی نخستین روز کاری هفته سوم آبان‌ ماه را پشت سر گذاشت و شاخص کل نیز پس از فرازوفرودهایی در نهایت با کمتر از نیم واحد افت در ارتفاع 974واحدی ایستاد. از رویدادهای مهم روز گذشته توقف اوراق سخاب2 بود؛ بدین‌ترتیب در پایان معاملات روز گذشته 13 آبان‌ ماه نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب21» برای پرداخت مبالغ اسمی این اسناد متوقف شد. مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران نیز اعلام کرد که پیرو تصمیمات دولت برای پرداخت به‌ موقع مبالغ اسمی اوراق سخاب2 و لزوم برنامه‌ریزی برای تسویه این اوراق در سررسید آن، لازم است تمامی دارندگان این اوراق اعم از خریداران، پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه اسلامی شماره حساب بانکی خود را به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران اعلام کنند؛ چراکه مبلغ اسمی این اسناد خزانه اسلامی در تاریخ سررسید صرفا به حساب بانکی معرفی‌ شده دارندگان این اسناد که در سامانه تسویه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ثبت ‌شده باشد، واریز خواهد شد. ارزش معاملاتی تابلو اوراق تسهیلات مسکن روز گذشته نیز بر 61 میلیارد ریال بالغ شد که این رقم ناشی از خریدوفروش

80 هزار و 856 ورقه تسه بود. در نهایت در تابلو اوراق با درآمد ثابت شاهد دست به دست شدن بیش از یک میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 605 میلیارد ریال بودیم.

 

 

ارسال نظر