بورس تهران پربازده‌ترین بورس خاورمیانه شد

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۳۵

در محاسبه بازدهی شاخص‌های بورس منطقه خاورمیانه نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران در هفته پایانی تابستان با رشد ۲.۸ درصدی بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده است. همچنین در محاسبه بازدهی شاخص‌های بورس منطقه خاورمیانه نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 2.8 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول (BIST 100) با افت 3.4درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: از ابتدای امسال تا پایان شهریور شاخص بورس 11.1‌درصد افزایش داشته و به رقم 85832 واحد رسیده و شاخص کل هم‌وزن در این مدت با 14.2‌درصد افزایش عدد 17951 واحد را تجربه کرده است. در شهریورماه امسال نیز صنعت «اطلاعات و ارتباطات» با بازدهی 21.53‌درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت « استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف » با 23.4درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

در میان شرکت‌ها نیز «آلومینیوم ایران» با 71.3‌درصد بیشترین افزایش و «سیمان ایلام» با 24.3‌درصد بیشترین کاهش را داشتند.

در ماه گذشته اشخاص حقیقی ۳۴‌درصد خریدها و ۳۲‌درصد فروش‌ها را به خود اختصاص دادند و حقوقی‌های بازار نیز سهم ۶۶ درصدی از خرید و ۶۸ درصدی از فروش‌ها را به نام خود

ثبت کردند. بررسی معاملات شهریورماه بورس نشان می‌دهد 67‌درصد معاملات در این مدت توسط اشخاص حقوقی و 33‌درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته و در خالص معاملات، برابر با 934میلیارد ریال از مالکیت اشخاص حقوقی کاسته و به مالکیت اشخاص حقیقی افزوده شده است.

 

 

ارسال نظر