اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۲۵

هرقدر هم باران ببارد به‌اندازه پارسال «سیلاب» نداریم

کرمانشاه|معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به مردم شهر کرمانشاه اطمینان خاطر داد، هرچقدر هم در کرمانشاه باران ببارد به اندازه پارسال سیلاب نداریم. غلامرضا چامه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام اقدامات آبخیزداری در محدوده تنگ کنشت در شمال شهر کرمانشاه، گفت: با اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری صورت گرفته در محدوده تنگ کنشت، شامل ایجاد سازه‌های کنترل سیلاب، حوضچه‌های کنترل سیلاب و... جلوی سیلاب ناشی از بارندگی‌ها در بالادست شمال شهر کرمانشاه به اندازه حدود 500 هزار مترمکعب را گرفته‌ایم.

برخی زیرگذرها و خیابان‌های خرم‌آباد  بسته  است

خرم آباد|دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: برخی زیرگذرها و خیابان‌های خرم‌آباد بسته است. سعید رازانی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی میزان بارش‌ها در استان بسیار زیاد است و احتمال وقوع سیل وجود دارد. وی ادامه داد: برای پیش‌گیری از حوادث احتمالی در سطح شهر خرم‌آباد اقدامات خوبی توسط شهرداری انجام شده و برخی از خیابان‌های ساحلی بسته شده و برخی زیرگذرها نیز مسدود است. رازانی تاکید کرد: منازلی که کنار رودخانه قرار دارند، تمام مسائل ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی رخ ندهد. دادستان خرم‌آباد گفت: شهروندان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند، چون ترافیک ایجاد می‌شود و سبب مشکل برای ماشین‌آلات سنگین خواهد شد که قصد دارند تجهیزات امدادی و راه‌های دسترسی را باز کنند.

ریزش کوه  در ۳۰ نقطه از  جاده اندیکا –  شهرکرد

اندیکا|رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای اندیکا گفت: ۳۰ نقطه از جاده اندیکا - شهرکرد در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته دچار ریزش کوه شده است. کورش دهنو دیروز بیان کرد: ۱۲ تیم راهداری مشغول ریزش‌برداری و پاکسازی این جاده هستند. تردد در این جاده برقرار است اما در صورت بالا آمدن آب حاشیه جاده در منطقه شیمبار، ممکن است انسداد این مسیر اعلام شود. رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای اندیکا ادامه داد: بارندگی در این شهرستان تا لحظه مخابره خبر به‌شدت ادامه دارد و راهداران شبانه روز مشغول کار هستند.

۷   واحد عرضه قلیان  در جیرفت پلمب   شد

کرمان|رییس مرکز بهداشت جیرفت از پلمب هفت مکان عرضه قلیان در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها به دلیل احتمال انتشار ویروس کرونا اعمال قانون شدند. فرزانه برخوری دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازرسان بهداشت و محیط به علت احتمال انتشار ویروس کرونا در اماکن عمومی این واحدهای صنفی را پلمب کردند. وی به بازدید از مراکز عرضه قلیان سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت جدی مکان‌های عمومی از جمله صنف عرضه قلیان در سطح کشور مورد رصد قرار می‌گیرند. وی ادامه داد: توجه به حساسیت موضوع، از امروز تا اطلاع بعدی از فعالیت تمامی باشگاه‌های ورزشی و همچنین استخرهای شنا جلوگیری به عمل می‌آید. رییس مرکز بهداشت جیرفت گفت: بازرسان بهداشت و محیط نیز از تمامی مطب‌ها، کلینیک‌های پزشکی، فرودگاه و پایانه مسافری بازدید کردند و آموزش‌ها و تذکرات به صاحبان این مراکز ارایه شد.

فروش ۴۰۰ میلیون تومان  بن در نمایشگاه کتاب زاهدان

زاهدان|معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه کتاب زاهدان از زمان افتتاح در روز سوم اسفند تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان بن فروش داشته است.مرتضی سلطانی‌نژاد اظهار داشت: امسال نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته به دلیل جابه‌جایی جایگاه جدید نمایشگاه که به بیرون شهر منتقل شده با استقبال کمتری مواجه شده است.

وی گفت: همچنین تدابیری اندیشیده شده بود تا دانشجویان با اتوبوس‌های از قبل پیش‌بینی شده به راحتی بتوانند در محل نمایشگاه حضور یابند اما با وجود احتمال شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شد اکثر دانشجویان شهرستانی به شهرهای خود بازگشتند که این امر دلیل دیگر استقبال کم از نمایشگاه کتاب امسال است.

بالا آمدن آب رودخانه دوآب صمصامی

شهرکرد|فرماندار کوهرنگ با اشاره به بارش‌های شدید در شهرستان کوهرنگ، گفت: آب رودخانه دوآب صمصامی در حال بالا آمدن است و احتمال طغیان دارد. مرتضی زمانپور با اشاره به اینکه بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ از روز گذشته آغاز شده است و همچنان با شدت ادامه دارد، بیان کرد: آب رودخانه دوآب صمصامی در حال بالا آمدن است و احتمال طغیان دارد. وی بیان کرد: وقوع سیلاب در حال حاضر سه مزرعه پرورش ماهی در این منطقه را تهدید می‌کند.

 

ارسال نظر