نبود بازار فروش بلای جان صنایع دستی کردستان

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۸۵
نبود بازار فروش بلای جان صنایع دستی کردستان

در شرایطی که توسعه کسب .وکار خرد یکی از راهکارهای اجرایی کشور برای عبور از چالش تحریم‌هاست، برخی مشکلات بر سر راه فروش و بازاریابی محصولات تولید شده باعث شده تا مشکلات معیشتی دامنه‌داری برای این اقشار ایجاد شود. در همین خصوص سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان کردستان می گوید: کردستان در تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی با مشکل مواجه است، چراکه عرضه در بازار مناسب اتفاق نیفتاده است.

خسرو قاضی‌زاده، سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان کردستان، بیان کرد: صنایع‌دستی در حوزه اشتغال پایدار ظرفیتی بسیار بزرگ برای استان کردستان است که با کمترین هزینه و حمایت می‌توان شغلی را ایجاد کرد و در بازار درآمد داشت.

وی ایجاد بازار و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در کردستان را ضروری دانست و عنوان کرد: به دلیل نبود بازار صنایع‌دستی در استان متاسفانه تولیدات هنرمندان به فروش نمی‌رسد و این موجب مخاطره در تولیدشده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان کردستان افزود: کردستان در تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی با مشکل مواجه است، چراکه عرضه در بازار مناسب اتفاق نیفتاده است.

قاضی‌زاده بیان کرد: فراهم نکردن زیرساخت‌های مناسب دلیل اصلی به واقعیت نرسیدن صنایع‌دستی در استان کردستان است لذا باید فضای استاندارد کارگاهی و بازار استاندارد تعریف و برای عرضه محصولات صنایع‌دستی استانداردی مشخص شود.

وی به نارضایتی تولیدکنندگان اشاره و ذکر کرد: مطالبه‌گری تولیدکنندگان سال‌ها است که انباشته‌شده و باید امروز مسوولان پاسخگو باشند و بتوانند برخی از مشکلات این حوزه را برطرف و رضایتمندی آنها را به دست آورند که شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صنایع‌دستی باشیم.

 سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان کردستان، با اشاره به فعالیت صنعت گران استان، عنوان کرد: حدود 250 تا 300 هزار نفر صنعت‌گر در حوزه صنایع‌دستی در استان کردستان حضور دارند که بالقوه بوده و هنوز بالفعل نشده‌اند.

قاضی‌زاده گفت: تاکنون صنایع‌دستی استان به 175 هزار نفر آموزش مقدماتی و آشنایی با رشته های صنایع دستی داده که در این راستا در تلاش هستیم با همکاری و همفکری جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری و بسیاری از نخبگان این حوزه پیوندی ایجاد کنیم که نتایج مثبت‌تری حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان دارای تنوع بسیار گسترده است، بیان کرد: تمام صنعت صنایع‌دستی کردستان به‌طور کامل کاربردی بوده و به‌ندرت تزیینی و دکوری استفاده می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان کردستان، افزود: سالانه به شکل مستمر یک هزار و 800 تا 2 هزار نفر آموزش مقدماتی و حدود 300 تا 500 نفر آموزش شاغلین صنایع‌دستی انجام می‌شود.

قاضی‌زاده با اشاره به تدوین اطلس صنایع‌دستی استان، ذکر کرد: با توجه به گسترده بودن تنوع صنایع‌دستی، تدوین این اطلس ضرورت دارد و می‌تواند به‌عنوان یک مجموعه جامع و کامل از اطلاعات صنایع‌دستی استان مورد استفاده قرار گیرد.

 

ارسال نظر