اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۶۱

خودروهای ۴۰ میلیاردی قاچاق به مقصد نرسیدند

بندرعباس| فرمانده مرزبانی هرمزگان از توقیف دو دستگاه خودروی خارجی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در سواحل روستای زیارت میناب خبر داد. سرهنگ حسین دهکی، گفت: مرزبانان در بازرسی از دو فروند قایق یک دستگاه خودروی پرادو و یک دستگاه خودروی تویوتا کرولا قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال را کشف کردند. او افزود: این خودروهای خارجی قاچاق با انجام اقدامات اطلاعاتی و همکاری خوب مرزنشینان منطقه درسواحل روستای زیارت شناسایی و توقیف شدند. دهکی گفت: خدمه شناور‌ها با مشاهده مرزبانان با رها کردن شناور‌ها در ساحل با استفاده از تاریکی هوا متواری شدند. فرمانده مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: تلا ش مرزبانان برای دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد.

114هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام| رییس اداره استاندارد مهران، از صادرات 114 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. اسماعیل مهدوی‌پور اظهار داشت: 114 هزار تن کالا تحت نظارت اداره استاندارد شهرستان، به کشور عراق صادر شده که بیشترین آن شامل کربنات کلسیم و مصالح ساختمانی بوده است. این میزان کالای استاندارد پس از نظارت و کنترل کارشناسان و بررسی ۱۲۴۰ پرونده صادراتی و وارداتی، از این شهرستان به عراق صادر شده است. رییس اداره استاندارد مهران یادآور شد: طی ۹ ماه گذشته ۱۰۹۱ آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه‌های استاندارد مهران انجام شد که بیشترین کالای تعیین ماهیت شده سنگ آهن، سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، کربنات کلسیم، انواع پارچه، محصولات فلزی از قبیل ورق گالوانیزه و سیم مفتول بوده است. مهدوی‌پور اضافه کرد: شهرستان مهران به سبب اینکه یکی از درگاه‌های اصلی صادرات و واردات به کشور عراق است، عملکرد، نظارت و آزمایشگاه‌ استاندارد در سطح این شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و رضایت مردم را به دنبال داشته است.

اختصاص بالاترین گواهینامه تولید ورق‌های دریایی

اصفهان| با حضور ممیزان موسسه رده‌بندی آسیا در شرکت فولاد مبارکه و انجام 6 نفر روز ممیزی از واحدهای مختلف تولیدی شامل پشتیبانی فنی مشتریان، تروپروسس، دفتر فنی نورد گرم، کنترل کیفی نورد گرم و آزمایشگاه محصول، گواهینامه گرید A تولید محصولات دریایی به شرکت فولاد مبارکه اختصاص یافت.  سعید نقیه مدیر متالورژی و کنترل کیفیت فولاد مبارکه با اشاره به این موضوع عنوان کرد: داشتن گواهینامه تولید ورق‌های دریایی از الزامات بسیار مهم برای تولیدکنندگان این قبیل ورق‌هاست؛ ازاین‌رو تمامی کشتی‌هایی که برای تردد و فعالیت در آب‌های بین‌المللی ساخته می‌شوند، ازنظر جنس و کیفیت بدنه باید مطابق با استانداردهای لازم تولید شوند. وی خاطرنشان کرد: موسسه رده‌بندی آسیا یکی از موسسات مورد تأیید سازمان جهانی بنادر و دریانوردی است و به نیابت از آن سازمان، گواهینامه‌های قانونی جهت تردد ایمن شناورها و صنایع مرتبط به آنها را صادر می‌کند.

جلوگیری از مصرف بی‌رویه سموم در کشاورزی

یزد| فرماندار مهریز گفت: مصرف بی‌رویه سموم و برخی کودها در کشاورزی موجب بروز برخی بیماری‌ها و بسیار آسیب‌زاست بنابراین باید مسوولان جهاد کشاورزی در خصوص میزان و نحوه مصرف آن نظارت کنند. رضا زارع‌زاده مهریزی در جلسه شورای کشاورزی افزود: استفاده بدون حساب و کتاب و بی‌رویه سموم و کودها در تولید محصولات کشاورزی موجب مشکلات برای مصرف‌کنندگان است. وی ادامه داد: مسوولان جهاد کشاورزی و کارشناسان نسبت به نظارت دقیق بر مقدار سموم و کود مورد استفاده در بخش کشاورزی اقدام کنند و از بروز برخی بیماری‌ها ‌و آسیب‌ها به مردم جلوگیری کند.

این مسوول اظهار داشت: اقدام مناسب برای تامین سلامت مواد غذایی که تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد جزو ماموریت‌های جهاد کشاورزی است و کوتاهی و بی‌تفاوتی در قبال آن پذیرفته نیست. زارع‌زاده مهریزی اظهار داشت: بروز برخی بیمارهای به خصوص سرطان نتیجه بی‌رویه استفاده از سموم و کودهایی است که بدون رعایت استاندارد مورد استفاده در بخش مهم کشاورزی قرار می‌گیرد.

تاب‌آوری شبکه فاضلاب اهواز ۱۰ میلی‌متر بارندگی است

اهواز| مدیرعامل شرکت آبفای اهواز گفت: بیشترین تاب‌آوری شبکه فاضلاب اهواز حدود ۱۰ میلی‌متر بارندگی است. بهنام مریدی در جلسه بررسی نحوه برآورد خسارت ناشی از بارندگی اخیر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به فرسوده بودن شبکه آب و فاضلاب اهواز این شهر بیشتر از ۱۰ میلی‌متر تاب‌آوری بارندگی ندارد. وی افزود: این در حالی است که در ماه‌های اخیر اکثر ایستگاه‌ها به دستگاه پمپ مجهز و بالغ بر ۲۰۰ پمپ جدید خریداری و نصب شده است. بارندگی و سیلاب اخیر خسارت‌های بسیاری را به شرکت آبفای اهواز وارد کرده است که رفع این خسارات از توان شرکت خارج است. وی با بیان اینکه همچنان طلب برخی پیمانکاران از سیلاب ابتدای سال پرداخت نشده است، تصریح کرد: پیمانکاران در این‌بارندگی اخیر با دست‌خالی کار کردند.

 

ارسال نظر