اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۳۶

دستگیری متهم به اتلاف یک قلاده خرس در سوادکوه

ساری| دادستان عمومی و انقلاب سوادکوه از دستگیری متهم به اتلاف یک قلاده توله خرس در این شهرستان خبر داد. رسول محمدی در این خصوص گفت: پرونده قضایی برای ضاربان این توله خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه تشکیل و با پیگیری عوامل انتظامی یکی از متهمان شناسایی و دستگیر شد. این مقام قضایی خاطرنشان کرد: پرونده متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در یکی از شعبات دادسرای عمومی و انقلاب سوادکوه در حال رسیدگی است. شنبه ۲۵خرداد یک توله خرس ۲ساله در منطقه دراسله سوادکوه استان مازندران؛ هنگامی که همراه مادر خود در حرکت بود از یک تپه به پایین سقوط کرده و از مادرش فاصله گرفت.اهالی روستا به طرز بی‌رحمانه‌ای با ضربات متعدد سنگ و چوب توله خرس را زخمی کردند. هرچند کوهنوردان عابر به محیط بان‌ها اطلاع دادند و آنها به کمک توله خرس شتافتند، اما به دلیل شدت جراحات آنها نتوانستند حیوان را نجات دهند و در نهایت توله خرس کشته شد. بر اساس تصاویری که از ادامه ماجرای کشتار بی‌رحمانه یک توله خرس در منطقه دراسله سوادکوه به دست دیده بان رسیده است، افراد حاضر در صحنه پس از مجروح نمودن توله خرس با ضربات سنگ، حیوان نیمه جان را به زور به حاشیه جاده کشانده و قصد دزدیدن جسم نیمه جان توله خرس بوسیله یک کامیونت را داشته‌اند. در این زمان یکی از فعالان محیط زیست سوادکوه در محل حاضر شده و ضمن اطلاع به نیرو‌های محیط زیست از سرقت توله خرس جلوگیری می‌کند. متخلفین پس  از طی مسافتی احساس خطر کرده و توله خرس مجروح را به جاده انداخته و فرار می‌کنند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با  شهرک‌های صنعتی

ساری| مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران خبر داد. مهندس سید محمد علیان گفت: برای اولین‌بار تفاهم نامه همکاری در راستای کاهش پیک بار به ویژه در ساعت 12 الی 16 روزهای گرم تابستان در جهت تامین برق پایدار مشترکین و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به تاسیسات برق منعقد شد. وی بیان داشت: تعداد شهرک‌های صنعتی که مشمول این تفاهم‌نامه می‌شوند 26 شهرک با تعداد 30 فیدر تغذیه‌کننده است. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: مدیریت مصرف ضرورت امروز و نیاز فرداست و مدیریت مصرف به معنی کم‌مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن و مصرف برق را مدیریت کردن است.

درخشش   در بخش مسوولیت‌های اجتماعی

ساری| عضو هیات رییسه مجلس دهم در نشست تخصصی مسوولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه صنعت نفت شمال کشور با بیان اینکه عملکرد وزارت نفت در بسیاری از حوزه‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود، گفت: عملکرد وزارت نفت در حوزه گازرسانی بسیار درخشان است. به گازرش «تعادل» علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم شهرستان ساری و عضو هیات رییسه مجلس دهم در نشست تخصصی مسوولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه صنعت نفت شمال کشور که در شرکت گاز مازندران در ساری برگزار شد، اظهار کرد: خط انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا یکی از کارهای ماندگار این وزارتخانه است که کمبود گاز در شهرهای شمالی کشور به‌ویژه فصل زمستان را برطرف کرد. یوسف‌نژاد، با بیان اینکه عملکرد وزارت نفت در بسیاری از حوزه‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود، گفت: عملکرد وزارت نفت در حوزه گازرسانی بسیار درخشان است.

ایجاد ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در  خلیج‌فارس

اصفهان|  حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در نشست بررسی برنامه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه خلیج فارس که با حضور خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو، مشاور طرح جامع فولاد، مدیران عامل شرکت‌های ملی فولاد ایران، گل‌گهر، منطقه خلیج فارس، مادکوش، صبا فولاد خلیج‌فارس و کاوه جنوب برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب موجود در منطقه هرمزگان و با تأمین زیرساخت‌های مناسب از قبیل معدن، آب، برق، ریل و جاده، طرح ایجاد ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در منطقه خلیج‌فارس که در راستای منافع ملی است می‌تواند در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز افق 1404 فولاد کشور و ایجاد ظرفیت 55 میلیون تن فولاد و همچنین توسعه صادرات و خارج شدن هرچه بیشتر از اقتصاد متکی به نفت موثر باشد.

رکورد استفاده از آجرهای نسوز   فولاد سبا

اصفهان|   با تلاش کارکنان تعمیرات نسوز و همکاری موثر واحدهای فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و دفتر فنی نسوز در خردادماه 1398، عمر آجرهای نسوز پاتیل‌های مذاب فولاد سبا به 167 ذوب افزایش یافت و رکورد جدیدی به ثبت رسید. احمدرضا بخشایی، رییس واحد تعمیرات نسوز مجتمع فولاد سبا این خبر را داد و با بیان اینکه رکورد قبلی نسوز پاتیل تعداد 153 ذوب و در فروردین سال 97 ثبت شده بود گفت: این افزایش تعداد ذوب‌گیری باعث بهبود میانگین تعداد ذوب نسوز پاتیل از 125 ذوب در سال 97 به 148 ذوب در دو ماه سال جاری شده است.

 

 

ارسال نظر