اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۴۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۷۳۹

افزایش حجم آب  دریاچه ارومیه

ارومیه| استاندار آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه 3 میلیارد و۵۵۰میلیون مترمکعب افزایش دارد.  شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره گل در گوللر باغی با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره گفت: خداروشکر می‌کنیم که با بارندگی‌های امسال، دریاچه ارومیه زنده شد. وی یاد آورشد: میزان آب دریاچه ارومیه از یک میلیارد و ۵۰ متر مکعب به ۴ میلیارد و ۶۰۰مترمکعب رسیده است که در روز‌های آینده با حجم ورودی آب از حوضه آبریز به ۵ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.  استاندار آذربایجان غربی همچنین ادامه داد: امسال پلاژ‌هایی برای شنای بانوان و آقایان در محل دریاچه ارومیه ایجاد خواهد شد تا زمینه حضور هرچه بیشتر گردشگران فراهم شود.

فعالیت 10 اکیپ تعمیرات در مناطق سیل‌زده لرستان

خرم‌آباد| مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از فعالیت 10 اکیپ تعمیراتی رایگان استان‌های مختلف در مناطق سیل‌زده استان خبر داد. محمدرضا آذرخش با اشاره به فعالیت‌ اکیپ‌های تعمیراتی در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: 1100 مورد به این اکیپ‌ها مراجعه شده است. وی ادامه داد: 70 درصد وسایل تعمیر شده و 30 درصد شستشو و به صورت سالم تحویل داده شده است. آذرخش یادآور شد: 10 تیم از استان‌های مختلف در مناطق سیل‌زده هر کدام به مدت 4 و 5 روز خدمات ارایه کرده‌اند.

آغاز برداشت ازگیل ژاپنی در گیلان

رشت| برداشت ازگیل ژاپنی یا انبه در بیش از ۱۲۲ هکتار از باغ‌های گیلان آغاز شد. مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان پیش‌بینی کرد امسال ۶۰۰ تن محصول به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از باغ‌های گیلان برداشت شود.

منوچهر پارسافر افزود: رشت، ماسال، صومعه‌سرا، رودسر، املش، آستانه اشرفیه و لنگرود مهم‌ترین مناطق تولید ازگیل ژاپنی در گیلان هستند. وی گفت: محصول برداشت شده علاوه بر مصرف در بازار گیلان به استان‌های همجوار و تهران فرستاده می‌شود. ازگیل ژاپنی یا در گویش محلی انبه علاوه بر خام خوری برای تولید مربا و شربت استفاده می‌شود. مصرف این محصول علاوه برهضم غذا و رفع سردرد در بهبود عملکرد دستگاه تنفسی هم مفید است.

نجات ۴گردشگر مفقودشده در ارتفاعات شملق

مشهد| معاون مدیرعامل و رییس جمعیت هلال احمر سبزوار از نجات ۴گردشگر مفقود شده در ارتقاعات شملق خبر داد. محمدعلی جباری‌ثانی با بیان این خبر گفت: طی تماس تلفنی EOC استان با مرکز پیام جمعیت هلال احمر سبزوار در بامداد روز پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، مبنی بر مفقود شدن ۴ گردشگر در ارتفاعات شملق، بلافاصله تیم‌های عملیاتی کوهستان جمعیت به منطقه اعزام شد. وی افزود: پس از ۷ ساعت عملیات جست‌وجو، مفقودین صحیح و سالم پیدا شدند. وی بیان کرد: علت اصلی گم‌شدن ۴نفر گردشگر، در ارتفاعات به همراه نداشتن نقشه و مطلع نبودن از مسیرها بوده است.

آغاز عملیات اجرایی کنار گذر شهر خوانسار

اصفهان| با حضور استاندار اصفهان عملیات اجرایی کنارگذر شهر خوانسار به طول ۲۱کیلومتر آغاز شد . این طرح ۴خطه در قالب ۶۵دستگاه پل ساخته شده با حجم خاکبرداری آن بیش از ۶میلیون مترمکعب و اعتبار پیش‌بینی شده ۶۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود .

عباس رضایی همچنین در بازدید از طرح زیرگذر روستای سنگ سفیددر محور دامنه - خوانسار از نقاط حادثه خیز این شهرستان و سد مخزنی باغکل در کیلومتر ۲جاده خوانسار به اصفهان گفت: برای ساخت این زیرگذر به طول ۳۰متر و 6 متر عرض بیش از 8میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که با اجرای آن دسترسی مردم به زمین کشاورزی فراهم می‌شود. وی همچنین در بازدید از سد باغکل گفت: در پی بارندگی‌های بهاره پنج میلیون مترمکعب از گنجایش پنج میلیون و 800 هزار مکعبی این سد خاکی آبگیری شده و پیش‌بینی می‌شود تا 14 روز دیگر برای نخستین‌بار سرریز شود.

راه‌اندازی نرم افزار اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها

قزوین| معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: نرم افزار اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها در قزوین راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند با نصب آن روی تلفن همراه خود از برنامه قطعی برق مطلع شوند. یوسف اینانلو گفت: این سامانه به منظور رفاه حال مشترکان برق راه‌اندازی شده و آنها می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی Qazvin-ed.co.ir نرم افزار اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها را دریافت و روی تبلت یا گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید نصب کنند. وی اضافه کرد: در این نرم افزار مشترکان می‌توانند به ثبت 8  اشتراک با شماره شناسایی و شماره پرونده کنتور اقدام کرده و برای هر یک از این اشتراک‌ها امکان اعلام خاموشی و قطعی برق را دریافت کنند.

 

 

ارسال نظر