راه‌های دستیابی به موفقیت پایدار

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۰۰۰
راه‌های دستیابی به موفقیت پایدار

مسیرهای علمی چراغ‌های فروزان موفقیت هستند و اگر جامعه‌ای بخواهد به موفقیت دست یابد، باید مسیر خود را از طریق این مشعل‌های فروزان دنبال کند.

دبیر علمی کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ضمن بیان این مطلب افزود: مسیرهای علمی چراغ‌های فروزان موفقیت هستند و اگر جامعه‌ای بخواهد به موفقیت دست یابد، باید مسیر خود را از طریق این مشعل‌های فروزان دنبال کند. محمد مهدی فتوره چی که در جمع اساتید و بزرگان روابط عمومی کشور سخن می‌گفت ادامه داد: کارگروهی بر اساس اصل احترام و حفظ منافع و خواست‌های همگان در مراحل بعدی موفقیت قرار دارند.

اولین جلسه کمیته راهبردی کنفرانس منطقه‌ای رویکردهای نوین روابط عمومی ایران با حضور اساتید مطرح و برتر دانش ارتباطات و روابط عمومی کشور برگزارر شد. در این جلسه که تعداد 15 نفر از متخصصان و اساتید مطرح دانش روابط عمومی صاحب نام حضور داشتند، هادی زمانی به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری ضمن ارایه گزارشی از رویدادها و عملکردهای انجام شده گفت: معتقدیم روابط عمومی فرتر از سازمان دانش زندگی است و این توانایی را دارد تا با حل مشکلات امروز جامعه ما قدم از سازمان بیرون نهاده و به رسالت اجتماعی خود عمل نماید. همه بزرگواران می‌دانید همان‌گونه که راجرز مطرح کرده است بدون وجود یک فرض علمی کارا واندیشه و توانمندی‌ها قادر به همگرایی برای حل مشکلات نخواهند بود . از سوی دیگر نیک می‌دانید که پس از دوران اصلاحات، هنر هشتم دستخوش فرصت طلبی‌ها و کاسبی‌های مختلفی شده است که نه رویه‌ای علمی دارند و نه به دنبال ایجاد فضایی علمی برای جذب و شناسایی نخبگان، جوانان و دانش پژوهان این عرصه هستند و تنها با برگزاری همایش‌هایی مقطعی و فاقد محتوای علمی مورد تایید و استفاده از اساتید خارج از دانش روابط عمومی سعی در جذب کارشناسان و مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها که عموما هم فاقد دانش اولیه این حوزه هستند کرده و با رقم‌های قابل توجه سود سرشاری را عاید خود می‌کنند. به نظر بنده وقت آن رسیده تا کنفرانسی علمی پژوهشی با هدف هم افزایی و تولید آثار فاخر علمی و شناسایی نخبگان و فعالان و محققان این عرصه با تحلیل گذشته؛ سطحی کیفی را برای آینده ترسیم کند و این ممکن نیست مگر با حضور شما بزرگواران و اساتید مولف و صاحب سبک.

در ادامه جلسه فتوره چی در جایگاه دبیرعلمی کنفرانس ضمن بررسی وضعیت موجود روابط عمومی کشور گفت: کم کم ناامیدی از اینکه نتوانیم همایشی علمی که در آن فرضیه‌های جدید دانش روابط عمومی مطرح شود و سوالات بسیار این عرصه پاسخ داده شود بر همه ما مستولی شده بود تا اینکه رییس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس، با طرح موضوع کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران ابتکار عمل را به دست گرفته و پیشنهادشان را مطرح کرد و هم‌اکنون این فرصت مهیاست تا جایگاهی در خور برای همگرایی، نقد اندیشه‌های نو و طرح فرضیات جدید را تجربه کنیم.

محسن حاج محمدی دبیر اجرایی کنفرانس نیز ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری کنفرانس اول در اصفهان و روند تشکیل خانه ارتباطات تاکید کرد: با ایجاد رویه‌ای علمی بستری هم افزا برای رشد و توسعه دانش روابط عمومی ایجاد کنیم.

در ادامه نشست، اساتید حاضر در جلسه به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند که همگی بر مواردی چون علمی پژوهشی بودن، برگزاری شایسته، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و حضور کشورهای منطقه را مطرح کردند.

در جلسه کمیته راهبردی کنفرانس تصمیماتی چون رویکرد علمی پژوهشی کنفرانس، فضای گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و تولید محتوا در حوزه ارتباطات، توجه به همگرایی و حضور همه ارکان فعال حوزه روابط عمومی کشور در کنفرانس، تقویت بنیه علمی و عملی در این حوزه و ارتقاء سطح علمی این رویداد کم سابقه، رسیدگی به موضوعات مشکلات صنفی، مشکلات رسانه‌ها و روابط عمومی، مشکلات کیفی منابع انسانی روابط عمومی و موضوعات آموزشی مورد تصویب قرار گرفت.

 

ارسال نظر