اخبار شهرستان

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۲۰

اهدای انگشتر متبرک رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه نماز

سمنان| نماینده ولی فقیه در استان سمنان با گلایه از بی‌توجهی‌ها به فریضه الهی نماز گفته، متاسفانه گاهی می‌بینیم آنقدر که به شب یلدا توجه می‌شود به نماز توجه نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در آیین تقدیر از عوامل برگزاری اجلاسیه نماز در سمنان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با تجلیل از برگزارکنندگان اجلاسیه نماز از آن به عنوان یک رویداد مهم در استان نام برد و گفت: باید به نماز توجه بیشتری شود.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان رییس ستاد برگزاری اجلاسیه، حجت‌الاسلام شمس‌الدین مسوول ستاد نماز استان از جمله دست‌اندرکاران این اجلاسیه بودند که لوح تقدیر و انگشتری متبرک و اهدایی رهبری معظم انقلاب را دریافت کردند.

بهره‌وری از سنگ‌های قیمتی در سیستان و بلوچستان

زاهدان| جهاد دانشگاهی دانشگاه سیستان و بلوچستان، هنر تراش سنگ‌های قیمتی را به صورت رایگان به علاقه‌مندان ارایه کرده است. مدیر کارگاه آموزشی تراش سنگ جهاد دانشگاهی در زاهدان گفت: آموزش رایگان در این کارگاه به صورت دوره‌های دو ماهه از سال 95 شروع شده و تا اسفند امسال ادامه دارد.

عابدزاده با بیان اینکه هزینه آموزش آزاد تراش سنگ‌های قیمتی، سه میلیون تومان است افزود: این آموزش رایگان در راستای اهداف جهاد دانشگاهی مبنی بر تبدیل سیستان و بلوچستان به قطب تراش سنگ‌های قیمتی در کشور انجام می‌شود. او گفت: تاکنون 150 هنرجو در این کارگاه آموزش دیده‌اند و پس از پایان آموزش می‌توانند در همین کارگاه مشغول و به ازای تراش سنگ، کسب درآمد کنند.

‌وسایل گرمایشی ۳۶۰ مدرسه استان گیلان نفتی است

رشت |فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آتش‌گرفتن مدرسه‌ای در زاهدان که با وسایل نفتی کلاس درس را گرم می‌کردند، گفت: طبق آمار در گیلان بیش از ۳۶۰ مدرسه با وسایل گرمی کلاس درس را گرم می‌کنند که این موضوع یک معضل بزرگ است.  سردار محمد عبدالله‌پور دیروز در مراسم معارفه معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان در حسینیه حضرت ابوالفضل‌(ع) با اشاره به افرادی که در سپاه کار و فعالیت می‌کنند ابراز داشت: افراد برای فعالیت در سپاه باید دارای روحیه مقاومت و ایستادگی بالایی باشند و در مقابل تهمت‌ها و ناسزاهایی که به سپاه پاسداران نسبت داده می‌شود، مقاوم باشند بنابراین پاسداری در این دوره از زمان دفاع مقدس سخت‌تر است.

برگزاری چهارمین جلسه دادگاه ۲ اخلالگر نظام اقتصادی

اصفهان|رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رسیدگی به اتهامات دو اخلالگر در نظام اقتصادی کشور در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی اصفهان به صورت علنی برگزار شد.احمد خسروی‌وفا اظهار داشت: چهارمین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دادگستری استان به صورت علنی برگزار شد.

وی افزود: متهمان این پرونده به نام‌های «ح. ج» و «الف.س» با اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وارد کردن پروتز و ایمپلنت‌های اسکلتی به صورت قاچاق و غیرمجاز و بدون هماهنگی با اداره گمرک و سایر مراجع ذی صلاح قانونی مورد محاکمه قرار گرفتند. رییس کل دادگستری استان، ارزش تقریبی اقلام قاچاق این دو متهم را 230 میلیارد تومان اعلام کرد.

افزایش ۵۱ درصد صادرات چای ایران

رشت|رییس چای کشور با اشاره به صادرات ۱۲هزار و ۵۷۱ تن چای خشک ایرانی به کشورهای خارجی از افزایش ۵۱ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته خبر داد.

حبیب جهانساز دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات چای خشک ایران، اظهارکرد: در حال حاضر ۳۴ کشور اروپایی و آسیایی مشتری و مقصد صادرات چای خشک ایرانی هستند.

او به صادرات چای خشک در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۷۱ تن چای خشک ایرانی به ارزش ۱۸ میلیون دلار به این کشورهای صادر شده است. جهانساز با بیان اینکه این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر حجمی۵۱ درصد رشد داشته است، گفت: به دلیل کیفیت بالای چای خشک تهیه شده در ایران صادرات این محصول از نظر ارزی نیز با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

 

ارسال نظر