اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۰۷

تقدیر وزیر کشور از شهردار اصفهان

اصفهان|  شهرداری اصفهان در همایش روز ملی حمل و نقل، رتبه برتر در موضوع فرهنگ ترافیک را کسب کرد.  به گزارش تعادل همایش روز ملی حمل و نقل به مناسبت ٢۶ آذر روز ملی حمل و نقل در محل وزارت کشور و با حضور وزیر کشور، فرمانده پلیس راهور ناجا، ۶٠٠ نفر از نمایندگان شهرداری‌ها و استانداری‌های سراسر کشور و شهرداران کلان‌شهرها برگزار شد. در این همایش، وزیر کشور از نوروزی شهردار اصفهان به دلیل فعالیت‌های ویژه شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگ ترافیک تقدیر کرد. توسعه حمل و نقل پاک (پیاده روی و دوچرخه سواری)، توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش تصادفات شهری از جمله محورهای این انتخاب بوده است.

باند اختلال در بازار محصولات پتروشیمی ‌در تبریز متلاشی شد

تبریز|  معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند ایجاد اختلال شدید در بازار محصولات پتروشیمی و مواد پلاستیکی در تبریز خبر داد. یوسف‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی اظهار داشت: این باند مواد اولیه را از بورس به اسم واحدهای تولیدی خریداری می‌کرد و به جای واگذاری به واحدها، در بازار ثانویه با قیمت چند برابر به فروش می‌رساند. او با بیان اینکه مواد پتروشیمی با مجوز 363 واحد به نام تأمین مواد اولیه خریداری شده است، افزود: به دلیل نبود نظارت، این محصولات پتروشیمی به جای تأمین مواد اولیه این واحدها، به 308 خریدار فروخته شده که اصلاً تولیدکننده نبودند، بلکه دلال بودند. معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این باند، بیش از 80 هزار تن به جای واحدهای تولیدی، به سه برابر قیمت در بازار سیاه فروختند خاطرنشان کرد: این گروه عامل افزایش 300 درصدی قیمت در بازار پلاستیک و واحدهای وابسته به این صنعت بودند.

شناسایی 300 متکدی در سطح شهر کرمان

کرمان| معاون برنامه‌ریزی فرماندار کرمان با بیان اینکه طرح ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان براساس مصوبه استانداری در دستور کار قرار گرفته و برای آغاز کار شهر کرمان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از پنجم آذرماه جاری که کار جمع‌آوری متکدیان در شهر کرمان آغاز شده، 126 نفر جمع‌آوری شدند که 19 نفر از آنها کودکان زیر 18 سال و 18 نفر از آنها افغانی بودند که تحویل اردوگاه افاغنه شدند. علی سلاجقه دیروز اظهار کرد: 300 نفر متکدی در سطح شهر کرمان شناسایی شده که از این تعداد 180 نفر مرد و 120 نفر زن هستند. همچنین حدود 140 نفر کودک کار و خیابانی زیر 18 سال شناسایی شده‌اند که 120 نفر از آنها افغانی هستند. معاون برنامه‌ریزی فرماندار کرمان با بیان اینکه از 34 نفر زن متکدی، 10نفرشان به دلیل مشکلات خاص، تحویل گرمخانه شده‌اند، گفت: از 72 نفر متکدی مرد نیز 10 نفر افغانی بوده‌اند و مابقی مردان اکثرا معتاد بوده‌اند.

بازار مشهد کمبود عینک دارد

مشهد|  رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد گفت: به سبب تخصیص نیافتن ارز به مواد اولیه وارداتی برای تولید عینک، بازار این شهر اکنون با کمبود این کالا مواجه است. سعید اسدی افزود: مواد اولیه تولید فریم عینک و عدسی آن وارداتی است و تنها چند کارخانه در کشور به صورت محدود برای عینک‌های خاص عدسی تولید می‌کنند. او ادامه داد: تولید فریم و قاب عینک با استانداردهای معمول نیاز به مواد اولیه‌ای دارد که باید از خارج تامین شود اما دولت هیچ ارزی اعم از 4200 تومانی یا نیمایی به آن اختصاص نداده است. رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون واردات مواد اولیه برای تولید فریم عینک بسیار کاهش یافته زیرا با ارز آزاد خریداری می‌شود و اگر هم دولت واردات عینک را تسهیل کند شرکت‌های وارداتی اعلام کرده‌اند با هزینه‌های بالای حقوق گمرکی و حمل، واردات دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

راه‌اندازی خانه تاکسی و تاکسی یار در رشت

رشت| در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت، طرح ایجاد خانه تاکسی و تاکسی یار ارایه شد، این طرح که به کمک هیات‌مدیره تاکسیداران ارایه شده است، در نظر دارد بر تردد مسافرکش‌های غیرخطی توسط تاکسی داران نظارت کند. رضا رسولی   ابراز کرد: به خاطر هجوم خودروهای شخصی از یک سو و عدم ساختار مکانیزه درست و زمانبر بودن سیستم کنترل ترافیک، شرمنده تاکسی داران شده‌ایم. رسولی افزود: طرح خانه تاکسی تلاش دارد، خطوط تاکسی را به سمت بخش‌هایی که تقاضای سفر زیاد است، ببرد.

اقدام مشترکین برای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب

زنجان| شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان به شهروندان در خصوص یخ زدگی تاسیسات آب هشدار داد. علیرضا جزو قاسمی گفت: در پی بارش‌های اخیر و کاهش محسوس دما  مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان زنجان جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور‌های آب منازل خود اقدام کنند. او از مشترکین درخواست کرد به منظور جلوگیری از شکستگی لوله‌ها و یخ زدگی کنتور آب در فضای باز، آن را با پوشش مناسب از قبیل: گونی، موکت، پشم شیشه و سایر الیاف مصنوعی مناسب محافظت کنند.

 

ارسال نظر