اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۵۸۸

پیکر ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس وارد کشور می‌شود

ایلام| فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام از ورود ۴۶ شهید دوران دفاع مقدس از مرز مهران خبر داد.

سردار سید‌صادق حسینی از ورود 46 شهید دوران دفاع مقدس از مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آغاز تفحص شهدا در منطقه زرباطیه عراق که در نیمه مهرماه امسال آغاز شده است، در منطقه مندلی نیز تفحص شهدا صورت گرفت که در این تفحص پیکر پاک 46 شهید دوران دفاع مقدس  کشف و شناسایی شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: پیکرهای شهدای شناسایی‌شده هم‌زمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در 27 آذر ماه از مرز مهران وارد کشور می‌شوند.

سیما لیموچی، نایب‌رییس بانوان کمیته‌ ملی پارالمپیک شد

اهواز|یک بانوی خوزستانی به عنوان نایب‌رییس بانوان کمیته‌ ملی پارالمپیک انتخاب شد.

سیما لیموچی به عنوان تنها کاندیدای پست نایب‌رییسی بانوان این کمیته، با کسب ۴۰ رای از ۵۰ رای ماخوذه به عنوان نایب‌رییس بانوان کمیته‌ ملی پارالمپیک انتخاب شد.

همچنین فاطمه رخشانی، بتول مشرف جوادی و فریبا محمدیان از کاندیداهای پست نایب‌رییسی بانوان بودند که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان نتوانستند در این انتخابات شرکت کنند و انصراف دادند.

دوره آموزشی شناخت ژئو تکنیک و حفاری برگزار شد

ساری| دوره آموزشی شناخت و کاربرد ژئوتکنیک و حفاری با حضور روسا و کارشناسان فنی و نظارت، ایمنی و ترافیک ستاد و شهرستان‌های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با همت امور مهندسان مشاور و آموزش درمحل اداره کل برگزار شد.

در این دوره آموزشی مباحثی شامل : ضرورت انجام مطالعات ژئو تکنیک، هدف از انجام مطالعات ژئو تکنیک، فاکتورها مورد استفاده در تعیین طبقه بندی خاک، تعیین ظرفیت باربری و نشست،روش‌های حفاری و تعابیر آنها با هم، معیارهای تعیین تعداد گمانه ها،پدیده های خاص ژئو تکنیک در استان مازندران (روانگرایی و روش‌های مقابله با آن )مطرح شده است.

شایان ذکر است دو دوره آموزشی با عناوین «تحلیل اوراق آزمایشگاهی»و «طرح اختلاط بتن و آسفالت» برگزار شد و مقررگردید تا پایان سال کلاس‌های آموزشی «تحلیل نتایج فیزیکی سیمان و قیر»، «تحلیل ناهمواری جاده ها» و «تحلیل آزمایش جوش و میلگرد»برگزار شود.

رهایی ۲۵ محکوم به قصاص از اعدام در کرمان

کرمان|رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی دوسال گذشته با ایجاد صلح و سازش ۲۵محکوم به قصاص، از اعدام رهایی یافته‌اند که این نشان دهنده روحیه بالای گذشت در بین مردم دیار کریمان است.

به گزارش ایسنا، "یداالله موحد" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در دو سال گذشته با همکاری دادگستری استان و ادره کل زندان‌های استان توانسته‌ایم  بیش از هزار و ۶۰۰ جلسه با هدف ایجاد  صلح و سازش و با حضور شاکی و  متشاکی برگزار کنیم.رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خروجی این جلسات  منتهی به آزادی ۹۸۴ زندانی در دو سال گذشته شده است که در این بیان نقش خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان برجسته است تصریح کرد: همچنین در این جلسات  با مذاکره با طرفین دعوا برای ۹۱۳زندانی  تخفیف مجازات(جریمه و حبس) گرفته شده است.

متوسط قیمت پارکینگ در رشت دو برابر کشور است

رشت|نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به قیمت بالای پارکینگ‌ها افزود: متوسط قیمت پارکینگ در رشت دو برابر کشور است.  فرهام زاهد با اشاره به قیمت بالای پارکینگ ها ادامه داد: قیمت پایه‌ای

پارکینگ‌های سطحی و طبقاتی باید بررسی شود و با شهرهای دیگر نیز مقایسه انجام گیرد تا بتوانیم به یک اصولی برای قیمت گذاری برای پارک ماشین در حاشیه خیابان برسیم.

حضور امریکا با ۵ وزنه بردار در جام فجر اهواز

اهواز|رییس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: پنج وزنه بردار کشور امریکا در رقابت های جام فجر اهواز که گزینشی المپیک نیز محسوب می‌شود، شرکت خواهند کرد.

سیدعلیرضا قریشی اظهارکرد: طبق ایمیل فدراسیون امریکا به فدراسیون وزنه برداری ایران، قرار است پنج وزنه بردار این کشور در جام فجر اهواز شرکت کنند. سال گذشته تنها یک وزنه‌بردار امریکایی در این رقابت ها حضور داشت که امسال باتوجه به اهمیت این مسابقات که گزینشی المپیک نیز محسوب می شود، تعداد شرکت‌کنندگان امریکایی بیشتر شده است.

 

ارسال نظر