اخبار شهرستان ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۸۸

آغاز برداشت هندوانه پاییزه از زمین‌های کشاورزی سندرک

بندرعباس| مدیر جهاد کشاورزی بخش سندرک استان هرمزگان گفت: برداشت هندوانه پاییزه از ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش سندرک آغاز شد.

افشین وحدانی پیش‌بینی کرد امسال ۶ هزار تن هندوانه برداشت شود که نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش دارد.

وحدانی علت کاهش محصول را اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و خشکسالی اعلام کرد.

او گفت: برداشت هندوانه از نیمه آذر آغاز می‌شود و تا پایان آذر ادامه دارد. روستا‌های چاهنان، گرو، بن‌در، شیخ‌آباد، سمسوولی و ارنگو‌بالا مهم‌ترین مناطق کشت هندوانه در سندرک است.

وحدانی در پایان گفت: محصول تولید شده علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های تهران، اصفهان، فارس و کرمان هم فرستاده می‌شود.

ورزش برنشاط و افزایش بهره‌وری تاثیر بسیاری دارد

اصفهان| رییس هیات ورزش شرکت‌های آب و برق استان اصفهان در جلسه دبیران هیات ورزش که با حضور اعضای تیم فوتسال و تیم فوتبال کارگری آبفا برگزارشدگفت: در چند ماه گذشته برای اولین بار تیم فوتسال آبفا موفق شد در مسابقات فوتسال وزارت نیرو به مقام نخست دست یابد که این جای تقدیر دارد اما آنچه مسلم است این برتری باید در تمام زمینه‌ها محرز باشد

 هاشم امینی با بیان اینکه کارکنانی که در عرصه ورزش برای شرکت افتخار آفریدند از آنها انتظار می‌رود در انجام وظایف محوله هم سرآمد باشند عنوان کرد: اولویت و دغدغه اصلی شرکت آب و فاضلاب تامین پایدار آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب مشترکین در سطح استان است بنابراین از کارکنانی که دررقابت‌های ورزشی در سطح استان و کشور به موفقیت‌هایی دست می‌یابند باید درانجام وظایف سازمانی هم سرآمد دیگر کارکنان باشند.

گول آب و رنگ گوشت‌های سلفون کشیده را نخورید

ساوجبلاغ| رییس اداره دامپزشکی ساوجبلاغ گفت: قرار دادن گوشت گوسفند و گاو در سینی فلزی و سلفون کشی آنها جرم محسوب می‌شود.

فردین حسین‌زاده اظهار کرد: قطعه‌بندی گوشت گوسفند و گاو و قرار دادن آنها در سینی فلزی و سلفون‌کشی روی آنها روشی برای توزیع محصولات بی‌کیفیت است. برخی واحدهای عرضه گوشت از این روش برای کتمان کشتارهای غیرمجاز و غیر بهداشتی خود استفاده می‌کنند.

او توضیح داد: برخی قصابی‌ها کشتارهای غیرمجاز خود را در کنار محصولات شناسنامه‌دار خود در سینی قرار داده و با سلفون کشیدن روی آنها باعث خوش آب و رنگ شدنشان و ترغیب مشتری برای خرید می‌شوند.

این مسوول افزود: قرار دادن گوشت در سینی‌های فلزی و سلفون کشی آنها، از مصادیق بارز عوام فریبی است و جرم محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر