چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۶۵

30 هزار فرصت شغلی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد می‌شود

سیستان و بلوچستان|

Taadol-11-5در شرایطی که دولت اعلام کرده که برنامه‌ریزی‌های کاربردی برای اشتغالزایی هر بخش و وزارتخانه انجام شده؛ وزیر ارشادمی‌گوید: براساس توافق این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه زمینه اشتغال 30 هزار نفر در حوزه فرهنگ و هنر از طریق اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراهم می‌شود.به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی پنج‌شنبه شب در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر بلوچستان در ایرانشهر اظهار داشت: ارایه این تسهیلات کمک می‌کند تا زمینه اشتغال فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور فراهم شود.وی ادامه داد: خرید آثار تولیدی در فضای حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه این وزارتخانه است. او گفت: شمار بیمه‌شدگان این حوزه از حدود 17 هزار نفر هم اینک به 30 هزار نفر افزایش یافته است. صالحی ارتقای سرانه فرهنگی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، ایجاد فرصت‌های مکمل برای گسترش فضاهای فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان را از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در این استان مرزی عنوان کرد.

 

تصویب اف‌ای تی اف به نفع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور است

Taadol-11-6اردبیل|نماینده مردم اردبیل در مجلس دهم گفت: تصویب لوایح چهارگانه اف‌ای تی اف به نفع امنیت سرمایه‌گذاری در کشورمان است که مجلس نسبت به تصویب آن اقدامی انقلابی انجام داد. به گزارش ایسنا، محمد فیضی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه در استان اردبیل با اشاره به اینکه بخش تولید و صادرات ما با تنگناهای اساسی روبروست که ما در تسهیل فضای کسب و کار و همچنین رفع موانع تولید مصوبات خوبی را در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم، اظهار کرد: در استان اردبیل نیز با پشتکار و همت استاندار و سایر مدیران و مسوولان تلاش بر این است تا بستر توسعه پایدار در این استان با جلب و جذب نظر سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی فراهم‌ آید. او خاطرنشان کرد: با وجود برخی جنجال‌آفرینی‌ها مجلس لوایح چهارگانه اف‌ای تی اف را به تصویب رساند اما در رفت و برگشت از شورای نگهبان ما در هفته جاری موفق شدیم نظر شورای نگهبان را تامین و اصلاح کرده و در برخی بخش‌ها نیز بر مصوبه خود اصرار کنیم.

وجود 80 هزار پروژه ناتمام در کشور

Taadol-11-7زنجان|معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: هم‌اکنون بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور و حتی کلان‌شهرها فرسوده هستند. او همچنین از وجود بیش از 80 هزار پروژه ناتمام در کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه تخصصی شهرداران زنجان و افتتاح سامانه جامع شهری این استان در جمع خبرنگارن افزود: رییس‌جمهوری و وزیر کشور به موضوع حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته و در این میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز خیز بزرگی برای رفع مشکلات این حوزه در فضای کنونی کشور برداشته‌اند.

او ادامه داد: هم‌اکنون قیمت اتوبوس‌ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی افزایش یافته و بر این مبنا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.جمالی نژاد افزود: طی جلسات برگزار شده با سازندگان اتوبوس و دستگاه‌های متولی تدابیری برای تحویل و نوسازی این وسلیه نقلیه در سطح کشور اندیشیده شده است.

شاخص توزیع اعتبارات و ارزش افزوده شاخص مناسبی نیست

Taadol-11-8قزوین|مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین با اشاره به اینکه۶۳۰ روستای استان قزوین توسط دهیاری اداره می‌شوند، گفت: شاخص توزیع اعتبارات و ارزش افزوده شاخص مناسبی نیست و با ادامه این روند نقاط محروم، محروم‌تر می‌شوند. به گزارش ایسنا، نشست معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور اعضای شورای شهر، بخشداران و دهیاران در محل استانداری قزوین برگزار شد.اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین در این نشست اظهار کرد: بیش از ۳۲۱ هزار نفر جمعیت روستایی استان را تشکیل می‌دهد و نسبت جمعیت روستایی به شهری نیز ۲۴.۶ درصد است.او با اشاره به اینکه ۶۳۰ روستای استان قزوین توسط دهیاری اداره می‌شوند، اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال فشار زیادی بر دهیاری‌ها وارد شده است و شاخص توزیع اعتبارات و ارزش افزوده شاخص مناسبی نیست و با ادامه این روند نقاط محروم، محروم‌تر می‌شوند.

بناهای بازسازی شده کرمانشاه آسیب ندیده است

Taadol-11-9کرمانشاه|رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذرماه جاری در کرمانشاه هیچ یک از ساختمان‌های بازسازی شده آسیب ندیده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار گفت: در جریان زمین لرزه اخیر تنها شماری از خانه‌های مسکونی که از قبل اصولی ساخته نشده بود دچار ترک‌هایی شد که برای نوسازی آنها کمک می‌شود.او بیان کرد: زلزله چهارم آذرماه امسال در کرمانشاه با وجود شدتی که داشت ولی هیچ تلفات جانی نداشت و فقط 729 نفر مصدوم مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشتند و 30 مجروح نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند.رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به زلزله 7.3 ریشتری سال 1396 کرمانشاه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری در روستاهای مناطق زلزله زده این استان امسال و مناطق شهری سال آینده پایان می‌یابد. نجار گفت: تاکنون 20 هزار واحد مسکونی قابل سکونت در روستاها، 6 هزار و 400 واحد مسکونی در شهرهای آسیب دیده کرمانشاه ساخته  شده است.

 

ارسال نظر