طرح هوشمند سازی علائم کمک ناوبری بندر چابهار با موفقیت انجام شد

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۷۳
طرح هوشمند سازی علائم کمک ناوبری
بندر چابهار با موفقیت انجام شد

سیستان و بلوچستان|

با توجه به اهمیت استفاده از فناوری‌های به روز در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجرایی بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از اجرای موفقیت‌آمیز طرح آزمایشی هوشمندسازی علائم کمک ناوبری در بندر چابهار با کمترین هزینه خبر داد.

آقایی اظهار کرد: علایم کمک ناوبری بندر چابهار شامل ۹ بویه مجهز به چراغ‌های مخصوص در مسیر آبراه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بوده که مسیر ایمن جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بندر را به صورت شبانه‌روزی فراهم می‌کنند و اطمینان از سلامت و عدم خاموشی چراغ‌ها در شب به جهت حفظ ایمنی ترافیک دریایی بندر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که بررسی آماده به ‌کاری مداوم بویه‌ها توسط تکنسین‌های دریایی الزامی‌ است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بدون نیاز به حضور میدانی کارشناسان و با تلفیق سیستم الکترونیکی و مخابراتی، وضعیت به صورت ۲۴ساعته پایش شده و کنترل بویه از طریقGSM، GPRS و GPS در اختیار کارشناس مربوطه قرار می‌گیرد به گونه‌یی که بروز هر مشکل در بویه‌ها از طریق تماس، پیامک و رادیو مودم گزارش می‌شود. آقایی اظهار کرد: نصب و راه‌اندازی آزمایشی پروژه هوشمند‌سازی ۵ عدد از بویه‌های موجود بندر چابهار انجام و پس از تست‌های نهایی مربوطه به صورت فعال تحویل اداره ایمنی و حفاظت دریایی شد. وی افزود: طرح نهایی هوشمند‌سازی علائم کمک ناوبری شامل بازطراحی چراغ‌های دریایی و سازگاری با سیستم وب و اندروید پس از حصول نتیجه طرح کنونی قابل دستیابی و اجرا خواهد بود.

 

ارسال نظر