چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۷۹

هشدار نسبت به خسارت ناشی از خشکسالی

خوزستان|

روزنامه 4 تیر شماره 854استاندار خوزستان گفت: حفاظت از رودخانه کارون به کاری فرابخشی و فرادستگاهی نیاز دارد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از ‌ایسنا‌، غلام‌رضا شریعتی در جلسه کارگروه حفاظت کیفی ‌رودخانه کارون که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف باید این امر را متوجه شوند که سیستم تولید و جامع مدیریت استان را باید شوراهای حاکمیتی مدیریت کند و اگر این موضوع تبدیل به یک کار بخشی شود، یک وضعیت ازهم‌گسیختگی حاصل می‌شود. کار حفاظت از رودخانه کارون نیز یک کار فرابخشی و فرادستگاهی را می‌طلبد. او با بیان اینکه استانداری وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را دارد، افزود: نیازی نیست که حتما استاندار وارد کار شود و دستگاه‌های اجرایی را مجبور به همکاری کند. اگر در جلسه‌یی مصوبه‌یی تصویب شد، همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا هستند، ولی این دستگاه‌ها همپایی و همکاری لازم را از خود بروز نمی‌دهند. استاندار خوزستان بیان کرد: هر پروژه‌یی باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد و اگر مجموعه محیط‌زیست با پروژه‌یی مخالفت داشته باشد، نباید خلاف آن اجرا شود. شریعتی با بیان اینکه معاونت عمرانی در نظارت بر اجرای دستگاه‌ها کوتاهی کرده است، عنوان کرد: معاونت عمرانی استاندار باید مصوبات شوراها را پیگیری کند و بر جهت اجرایی کردن مصوبات نظارت داشته باشد. استاندارخوزستان گفت: حفظ کیفیت رودخانه کارون یک امر حاکمیتی است و تصمیم اتخاذ شده نباید تنها روی کاغذ باشد و بعد از برنامه‌ریزی‌های لازم توسط کارشناسان همه دستگاه‌ها باید کارهای مربوطه را انجام دهند.

 

پیش‌بینی ایجاد 7650 شغل در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد

خراسان شمالی|

روزنامه 4 تیر شماره 854 منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به عنوان مزیت و فرصت اقتصادی خراسان شمالی مهیای حضور سرمایه‌گذاران شده است که به گفته مسوولان با تحقق آن جهش بسیار خوب در توسعه استان با اشتغال‌زایی 7هزار و 650 نفر رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی درباره آغاز به کار این منطقه صنعتی گفت: کشورهای هدف برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد شامل ترکمنستان، افغانستان و عراق است. سیاوش وحدت درباره مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به ایرنا اظهار کرد: مجاورت با بجنورد، مرکز استان یکی از مزایای این منطقه اقتصادی است به‌طوری که این منطقه تنها سه کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد. وی افزود: مجاورت با شهرک صنعتی بیدک به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان و مجاورت با فرودگاه بجنورد از دیگر مزایاست و علاوه بر آن مجاورت با جاده آسیایی مشهد-تهران از دیگر مواردی است که به عنوان مزیتی ارزنده برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود. به گفته او اجرای خط ریلی از مجاورت منطقه ویژه اقتصادی بجنورد که در دست پیگیری است بر مزایای سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌افزاید. علاوه بر آن منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، نزدیک‌ترین فاصله مناطق ویژه اقتصادی کشور تا مرز باجگیران و عشق‌آباد نسبت به مشهد و گرگان را دارد.

وحدت افزود: خراسان شمالی 301کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و مجاورت استان با این کشور از دیگر مزایاست.

 

2هزار و 993 فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می‌شود

مرکزی|

روزنامه 4 تیر شماره 854معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: امسال ۲هزار و ۹۹۳فرصت شغلی توسط 8 دستگاه اجرایی در استان ایجاد می‌شود. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، عزیز فیلی دیروز در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری روستایی استان که در حوزه عمرانی استانداری برگزار شد با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اظهار داشت: امسال 2هزار و 993 فرصت شغلی با سقف اعتباری 460 میلیارد ریال توسط 8 دستگاه اجرایی در استان ایجاد می‌شود که براساس تصمیمات کلان کشوری این فرصت‌ها مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است. او افزود: این فرصت‌های شغلی توسط دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور عشایر و راهداری و حمل ونقل، بسیج سازندگی، قرارگاه قرب کوثر و پست‌بانک در استان مرکزی ایجاد می‌شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: سهم اعتباری بسیج سازندگی از این فرصت‌های شغلی یک‌هزار و 500 شغل با اعتبار 150میلیارد ریال، قرارگاه قرب کوثر 25شغل با 720میلیون ریال، بنیاد شهید 25 شغل با 3میلیارد و 750میلیون ریال، سازمان امور عشایری 18 شغل با اعتبار 760میلیارد ریال، راهداری حمل و نقل 94 شغل با 4میلیارد و 340میلیون ریال، کمیته امداد 110شغل با اعتبار 200میلیارد ریال و بهزیستی با 321شغل و اعتبار 32 میلیارد و 100 میلیون ریال مشخص شده است.

 

۲۹هزار بازرسی از واحدهای صنفی یزد انجام شد

یزد|

روزنامه 4 تیر شماره 854مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در طول چهار سال گذشته بیش از ۲۹هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد از سوی استاندارد استان یزد انجام شد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، محمدحسین ماجدی اظهار داشت: بر اساس گزارش آماری ارسالی از سوی واحد ارزیابی و بررسی عملکرد اداره کل و طبق شاخص‌های عملکردی با مقیاس کمی، در سال ۹۲ میزان بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد ۴ هزار و ۱۶۷ مورد بوده که این میزان در سال ۹۳ به بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ و در سال ۹۵ به بیش از ۹ هزار و ۴۵۰ مورد رسیده است.

او بیان کرد: تفکر اجرای طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) از اواخر سال ۸۳ برای فرهنگ‌سازی در جامعه و نیز کنترل بازار به وجود آمد و مقرر شد طرحی با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری در کشور اجرا شود که اجرای این طرح بر اساس برنامه زمانبندی در هفت مرحله پیش‌بینی شد و با گذر زمان طرح طاها از شهریورماه سال ۸۸ تصویب و جایگزین طرح جامع شد و تا این لحظه این طرح با موفقیت در حال اجراست.

ماجدی در این زمینه اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه و ... است.

 

ارسال نظر