افت قیمت یورو در صرافی‌های بانکی

۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۴:۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۹۲۱۰۵
افت قیمت یورو در صرافی‌های بانکی

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری |

هر دلار دوشنبه، هفتم شهریورماه در بازار آزاد به 29700 تومان رسید و با اعلام هر اونس جهانی طلا به قیمت 1729 دلار سکه نیز به قیمت 13 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. 

همچنین یورو در صرافی‌های بانکی با ۲۶۲ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۵۸۱ تومان معامله شد. هر دلار نیز در صرافی‌های بانکی با ۱۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به نرخ ۲۸ هزار و ۲۷۰ تومان به فروش رسید.قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۹۸۹ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۲۹۶ تومان اعلام شد.علاوه بر این، قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۷۲۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۹۷۳ تومان بود، این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۶۲۶ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۷ هزار و ۸۷۷ تومان اعلام شد.

همچنین در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۶۰۴ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۶ هزار و ۶۹۵ تومان معامله شد.

  نوسان سکه در کانال ۱۳ میلیون تومان 

قیمت سکه طرح جدید (دوشنبه، هفتم شهریور ماه) با ۱۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به‌ روز گذشته ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم سکه هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۴۶۷ هزار تومان شد.قیمت اونس جهانی طلا به یک هزار و ۷۲۲ دلار و ۶۱ سنت رسید.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی اعلام کرد که صرافی‌ها از یک هفته قبل کار را برای تخصیص ارز اربعین شروع کردند و بانک‌ها هم از دوشنبه کار خود را آغاز می‌کنند.امیر هامونی درباره عرضه ارز اربعین در بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران امام حسین (ع) برنامه‌ این است که افراد از شهر مبدأ و استان مبدأ خود ارز تهیه کنند و خرید این ارز را به روزهای آخر منتهی به اربعین موکول نکنند.

 به همین منظور با همکاری بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی و با هماهنگی بانک‌ها و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی بیش از ۹۰۰ شعبه بانکی و صرافی را برای خدمات‌رسانی به مردم تجهیز کرده است.سرفصل جداگانه‌ای با عنوان ارز اربعین و به‌ازای هر نفر ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است و صرافی‌ها از یک هفته قبل کار را شروع کردند و بانک‌ها هم از دوشنبه کار خود را آغاز می‌کنند.به‌محض تخصیص و تأمین دینار براساس موجودی بازار کشور تخصیص ارز دینار هم معادل ۱۰۰ دلار برابر ۱۵۰ هزار دینار تخصیص می‌یابد. طبق ابلاغیه بانک مرکزی از روز شنبه مورخ 1401.6.5 بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان 100 دلار به‌نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

بانک مرکزی البته تأکید کرده است که درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیزشده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به‌جای 100 دلار نسبت به پرداخت 150 هزار دینار عراق به‌نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز زائران اربعین برای دریافت 100 دلار به‌نرخ توافقی از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب عبارت است از کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی.

شعب منتخب بانک سپه در سراسر کشور از فردا سه‌شنبه (هشتم شهریور ماه) به زائران اربعین حسینی ارز اربعین ارایه می‌کنند.

۱۵۰ شعبه منتخب بانک سپه در سراسر کشور به‌منظور تسهیل شرایط عزیمت هموطنان به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی، طبق بخشنامه بانک مرکزی و با هماهنگی بازار متشکل ارزی اقدام به فروش ارز (به‌میزان ۱۰۰ دلار) می‌کنند.

متقاضیان واجد شرایط بالای ۱۸ سال می‌توانند برای خرید ارز اربعین با همراه داشتن اصل کارت ملی، دارا بودن کارت بانکی و شماره تلفن همراه به نام متقاضی و ارایه پرینت ثبت نام در سامانه سماح (کد رهگیری ۱۰ رقمی) به شعب منتخب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

ارسال نظر