شوک بانکی با درگذشت مدیرعامل بانک مسکن به دلیل ابتلا به کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۵۳۴
شوک بانکی با درگذشت مدیرعامل بانک مسکن به دلیل ابتلا به کرونا

گروه بانک و بیمه |

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن صبح هفتم اردیبهشت‌ماه 99 به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. رحیمی انارکی از 18 فروردین ماه به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شده بود و بنابه گفته همکاران وی روند بیماری وی نیز رو به بهبود بوده است. با این حال این روند ادامه نیافت و حال وی رو به وخامت گذاشت تا جایی که وی به کما رفت و درگذشت. فوت رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن شوکی برای جامعه بانکی کشور بود و او که دارای بیماری زمینه‌ای بود پس از ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. 

به گزارش «تعادل»، مرحوم رحیمی انارکی در 25 فروردین 98 با حکم مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد وقت به سمت مدیرعاملی بانک مسکن منصوب و جایگزین بت‌شکن مدیرعامل قبلی شد. متاسفانه یک سال بیشتر از ریاست او بر بانک مسکن نگذشته بود که ویروس کرونا باعث درگذشت او شد.

مرحوم انارکی، کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی را دریافت کرده بود و در سوابق کاری خود، مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن، رییس اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات بانک مسکن، معاون اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات بانک مسکن را در کارنامه خود داشت. همچنین در مدیریت‌ها و ادارات تحت نظارت در بانک مسکن از جمله مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و اداره کل فناوری اطلاعات، اداره کل خدمات نوین، مدیریت امور حقوقی و وصول مطالبات، اداره کل حقوقی، اداره کل پیگیری وصول مطالبات، اداره کل امور بین‌الملل، اداره کل حسابرسی داخلی و اداره کل آمار واطلاعات سوابق کاری موثری داشته است. 

در دوره یک‌ساله مدیریت وی در بانک مسکن، طرح‌ها و برنامه‌های موثری در جهت افزایش وام مسکن، بهبود شاخص‌های مالی بانک مسکن، ایجاد رونق در بازار، اثرگذاری اوراق تسه و تسهیلات مسکن صورت گرفته است. به مناسبت درگذشت مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، مسوولان سیاسی، بانکی و اقتصادی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه را تسلیت گفتند. معاون اول رییس‌جمهور، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های مختلف، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، کانون بانک‌های خصوصی وموسسات اعتباری، در پیام‌های خود، با اشاره به توانایی و مدیریت اثرگذار مرحوم انارکی و تحولات موثری که در دوره مدیریت ایشان در بانک مسکن رخ داده، از دست دادن این مدیر بانکی با سابقه را ضایعه‌ای برای جامعه بانکی و اقتصادی کشور ارزیابی کرده‌اند. 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسألت کرد مرحوم رحیمی انارکی، سالیان طولانی در بانک مسکن و در مدارج مختلف خدمت‌رسانی کرد و در سال‌های اخیر در کسوت مدیرعامل منشأ خیر و خدمت برای آحاد جامعه و کارکنان آن بانک بود.

همچنین رییس کل بانک مرکزی در پیامی درگذشت ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل فقید بانک مسکن بر اثر بیماری کرونا را تسلیت گفته و اظهار داشت: خبر درگذشت ناگهانی دوست و همکار عزیزمان، مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل فقید بانک مسکن بر اثر بیماری کرونا بسیار تاسف‌برانگیز و حزن‌آور است.

مرحوم رحیمی انارکی، سالیان طولانی در بانک مسکن و در مدارج مختلف خدمت‌رسانی کرد و در سال‌های اخیر در کسوت مدیرعامل منشأ خیر و خدمت برای آحاد جامعه و کارکنان آن بانک بود. صداقت بی‌نظیر، مسوولیت‌پذیری مجدانه، اهتمام مشفقانه، همدلی و فصاحت کلام از خصلت‌های فراموش نشدنی مرحوم رحیمی انارکی است که در خاطر همگان جاودانه خواهد ماند. اینجانب ضمن تسلیت به خانواده گرامی ایشان و همکارانشان در بانک مسکن، از درگاه خداوند متعال آرزوی مغفرت الهی برای روح آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای اعضای خانواده، بازماندگان، دوستان و همکاران ایشان مسالت دارم. از سوی دیگر، کانون بانک‎های دولتی در پیامی درگذشت مدیرعامل بانک مسکن را تسلیت گفت. در این پیام تسلیت آمده است: خبر درگذشت مرحوم جناب آقای رحیمی انارکی مدیرعامل محترم بانک مسکن موجب تاثر وتالم فراوان شد. بدون تردید زحمات و تلاش‌های ایشان در عرصه بانکی فراموش نخواهد شد. کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری این مصیبت را به خانواده محترم مرحوم رحیمی انارکی، همکاران پرتلاش بانک مسکن و کارکنان و مدیران نظام بانکی کشور تسلیت می‌گوید. دکتر محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه خبر درگذشت مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی بر اثر ابتلا به کرونا برای جامعه بانکی بسیار حزن آور و دردناک بود، گفت: متاسفانه این ویروس منحوس تعداد زیادی از کارکنان شریف نظام بانکی را به کام مرگ کشاند. وی با تسلیت این ضایعه به خانواده مرحوم رحیمی انارکی، کارکنان بانک مسکن و همه کارکنان نظام بانکی، اظهار امیدواری کرد با همت عموم مردم و تلاش جامعه پزشکی، این بیماری هر چه سریعتر از بین برود و آرامش به کشور عزیزمان بازگردد. همچنین کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت. 

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت نیز به مناسبت در گذشت مدیرعامل بانک مسکن در پیامی درگذشت ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل فقید بانک مسکن بر اثرویروس کرونا را تسلیت گفت و اظهار داشت: درگذشت تاسف بار همکار عزیز و استاد ارجمند، مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل فقید بانک مسکن برای مدیران و کارکنان شبکه بانکی کشور موجب تألم و اندوه فراوان است. مرحوم رحیمی انارکی، به عنوان یکی از مدیران باسابقه و خوشنام بانک مسکن منشأ خیر و خدمت برای آحاد جامعه و کارکنان آن بانک بود و تعهد و تخصص از خصلت‌های فراموش نشدنی آن مرحوم بود که در خاطر همگان جاودانه خواهد ماند. امید که ضمیر پاکش در جوار حضرت حق و در موانست با اولیای گرانقدرش آرام و خرسند باشد. مصیبت فقدان این شخصیت ممتاز را به شبکه بانکی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه یگانه منان رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسألت دارم.

از سوی دیگر، دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین در پیامی به مناسبت درگذشت ابوالقاسم رحیمی انارکی گفت: با کمال تاسف مطلع شدم که جناب آقای ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن به دیار باقی شتافته است. وی از مدیران پرتوان و شاخص نظام بانکی کشور بود که سال‌ها خدمت صادقانه را در کارنامه کاری خود داشت. مناعت طبع، حسن خلق، صداقت، و سلوک و روش مثال‌زدنی آقای رحیمی انارکی، می‌تواند چراغ راه ما در عرصه کار و تلاش و زندگی باشد. درگذشت این مدیر توانمند را به دست‌اندرکاران نظام بانکی و همکاران ایشان در بانک مسکن تسلیت عرض می‌کنم و برای روح بلند آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی مسالت دارم.همچنین اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه در پی درگذشت ناگهانی مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل فقید بانک مسکن، در پیام تسلیتی گفت: درگذشت ناگهانی و حزن‌انگیز مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل فقید بانک مسکن موجب تأسف و اندوه فراوان شد. مرحوم رحیمی انارکی بدون شک یکی از همکاران پر تلاش، خدوم و صادق نظام بانکی بود که سالیان متمادی و در سمت‌های مختلف به ویژه در سال‌های اخیر و در کسوت مدیرعاملی بانک مسکن، خدمات شایان و قابل توجهی به آحاد جامعه ارایه کرد و حضورش در این سمت مایه خیر و برکت برای همگان بود. خدمات شایسته و صفات پسندیده اخلاقی آن مرحوم در یاد و خاطره‌ها خواهد ماند و نام و یادش جاودانه خواهد شد.اینجانب این ضایعه و مصیبت جانگداز را به خانواده محترم ایشان، تمامی کارکنان و خادمان نظام بانکی کشور به ویژه کارکنان بانک مسکن تسلیت می‌گویم و برای روح بلند آن مرحوم از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان، همکاران و عزیزانمان در بانک مسکن و تمامی کارکنان و خادمان نظام بانکی کشور، صبر و شکیبایی مسالت دارم.

از سوی دیگر، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پیامی درگذشت دکتر ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل فقید بانک مسکن را تسلیت گفت و اظهار داشت: «گوهر از خاک برآرند و عزیزش دارند بخت بد بین که فلک گوهر ما برده به خاک» درگذشت دوست و همکار فرهیخته، جناب آقای دکتر ابوالقاسم رحیمی انارکی موجب تألم و تأثر عمیق اینجانب گردید. مرحوم مغفور دکتر رحیمی انارکی در طول سال‌های متمادی خدمتگزاری خالصانه و صادقانه در سیستم بانکی کشور، سهم بسزایی در پیشرفت و اعتلای بانک مسکن ایفا نمودند.مدیرعامل بانک دی نیز ضایعه درگذشت جناب آقای ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن بر اثر ابتلا به بیماری کرونا را به شبکه بانکی و خانواده ایشان تسلیت گفت. در کمال تاسف و ناباوری مطلع شدیم، همکار فرزانه، خدوم و عالیقدرمان جناب آقای ابوالقاسم رحیمی انارکی به دیار حق شتافتند. این خبر تاسف برانگیز، ضایعه بزرگی است چرا که نظام بانکی یکی از مدیران مسوول، صادق‌، شایسته و تاثیرگذار خود را از دست داد، همکار مخلصی که سالیان طولانی در بانک مسکن و در مدارج مختلف خدمت‌رسانی کرد و در سال‌های اخیر در کسوت مدیرعامل، منشأ خدمات ارزشمندی برای آحاد جامعه و نظام بانکی کشور بود.روزنامه تعادل نیز درگذشت مرحوم رحیمی انارکی را به خانواده ایشان و سایر بازماندگان، مدیران و کارکنان شبکه بانکی از جمله بانک مسکن تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، غفران و رحمت واسعه الهی را مسالت می‌نماید.

 

ارسال نظر