سه تغییر در مدیران بانک مرکزی

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۳۱

گروه بانک و بیمه|

 با حکم عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، معاون نظارت، دبیرکل بانک مرکزی و رییس موسسه عالی آموزش بانکداری تغییر کردند.  به گزارش تعادل، فرهاد حنیفی به سمت معاون نظارت بانک مرکزی، محمد طالبی به سمت دبیرکل بانک مرکزی و فرشاد حیدری به سمت رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران منصوب شدند.  به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در حکمی فرهاد حنیفی را به سمت معاون نظارت بانک مرکزی منصوب کرد. حنیفی پیش از این دارای سوابق متعددی در حوزه‌های مالی و بانکی بوده است که از آن جمله می‌توان به مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، نایب رییس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین، عضو هیئت مدیره بانک پارسیان، مشاور مدیرعامل بانک رفاه و سوابق متعدد دیگر در حوزه‌های بازار سرمایه اشاره کرد. وی تحصیلکرده مدیریت مالی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است. گفتنی است، پیش از این فرشاد حیدری سمت معاونت نظارت بانک مرکزی را عهده‌دار بود.

همچنین محمد طالبی با حکم رییس کل بانک مرکزی به سمت دبیرکل بانک مرکزی منصوب شد. مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده‌ها، مدیرعامل بانک کشاورزی، عضو شورای عالی بورس، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، عضو هیات امنای موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق از جمله سوابق کاری طالبی است. وی تحصیل کرده مدیریت مالی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است.

از سوی دیگر، فرشاد حیدری با حکم رییس کل بانک مرکزی به سمت رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران منصوب شد. فرشاد حیدری دانش‌آموخته علوم اقتصادی، مدیریت دولتی و مدیریت مالی است. وی پیش از این عهده‌دار مسوولیت معاونت نظارت بانک مرکزی بوده است. از دیگر سوابق وی می‌توان به عضویت در هیات مدیره بانک‌های تجارت و ملی ایران، ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی بانک ملی ایران و مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها اشاره کرد.

فرشاد حیدری از معاونت نظارت بانک مرکزی کنار گذاشته شده و فرهاد حنیفی با حکم رییس کل بانک مرکزی جایگزین او شده است. وی در سوابق کاری خود مدیریت در کارگزاری چند شرکت بورسی را داشته و البته عضو هیات مدیره بانک نیز بوده است.

در حالی فرشاد حیدری از حوزه نظارت بانک مرکزی می‌رود که در سال ۱۳۹۴ با حکم ولی‌الله سیف جایگزین حمید تهران فر در این معاونت شده بود. تغییر و تحولات در سامان‌دهی موسسات غیرمجاز و توقف فعالیت آنها در بازار غیرمتشکل پولی در زمان معاونت فرشاد حیدری بطور جدی‌تری در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت، اما به هر حال با توجه به شرایط موجود اقدامات انجام شده برای سامان‌دهی موسسات کم حاشیه نبود.

چند روز قبل از آمدن همتی به بانک مرکزی، محمود احمدی بعد از سال‌ها حضور در دبیرکلی این بانک به دلیل بازنشستگی، بانک مرکزی را ترک کرده بود و تاکنون جانشین وی مشخص نبود. همتی در حکمی محمد طالبی را به عنوان دبیر کل منصوب کرده است.

در روزهای اخیر در حوزه ارزی بانک مرکزی نیز تغییراتی اعمال شد و بعد از برکناری و بازداشت احمد عراقچی، پناهی به عنوان سرپرست معاونت ارزی انتخاب شده بود.

 

ارسال نظر