اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۱۲

قدردانی وزیر بهداشت از بانک صنعت و معدن

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از حمایت‌های بانک صنعت و معدن در راستای ارتقای سلامت همگانی، اجتماعی شدن سلامت و پذیرش مسوولیت اجتماعی خویش در ساخت پنج پایگاه مجهز انتقال خون در تهران بزرگ قدردانی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی در نامه‌یی خطاب به علی اشرف افخمی مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن آورده است: سازمان انتقال خون ایران، نقشی مهم و ارزنده در احیای نفوس مردم بزرگوار ایران و بعضا جهان دارد. بی‌شک فرهنگ‌سازی، ترویج و گسترش اهدای خون و تامین ملزومات سخت‌افزاری و کالبدی آن به‌ویژه در شهرهای بزرگ، از اهم دغدغه‌های این وزارت به‌شمار می‌رود که نیازمند پشتیبانی، یاری و مشارکت بخش‌های دیگر است. بانک صنعت و معدن با پذیرش مسوولیت اجتماعی خویش و ساخت پنج پایگاه مجهز و روزآمد انتقال خون در تهران بزرگ، بی‌شک سهمی مهم در عرصه انتقال و اهدای خون ایفا کرده که شایسته قدردانی و سپاس است. امید که این نیک‌اندیشی و نیکوکاری، الگوی دیگر بنگاه‌ها و نهادهای مالی و اقتصادی قرار گیرد تا ضمن پذیرش مسوولیت اجتماعی خویش، گامی در خور

 در راستای ارتقای سلامت همگانی و اجتماعی شدن سلامت بردارند.

رتبه شانزدهم بانک انصار در‌میان 500 شرکت برتر

بانک انصار رتبه شانزدهم «میزان فروش» در میان 500 شرکت برتر ایران را براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی به دست آورد تا در روزهای پایانی سال 1396 به موفقیت‌های حرفه‌یی خود طی سال‌های اخیر تداوم بخشد و با امید به فردای بهتر به استقبال سال 1397 برود. به گزارش اداره ‌کل روابط ‌عمومی و تبلیغات،

 ۵۰۰ شرکت برتر و بزرگ ایران که از آنها به‌عنوان موفق‌ترین بنگاه‌های تجاری و صنعتی یاد می‌شود، طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی معرفی شدند. این موفقیت که مطابق اعلام سازمان مدیریت صنعتی در بیستمین سال رتبه‌بندی شرکت‌ها (۱۰۰IMI-)، براساس ارزیابی عملکرد سال 1395 حاصل شده است، نشان می‌دهد که اجرای طرح‌های تحول 1و2 در این بانک دارای دستاوردهای ارزشمندی بوده و سبب شده که بانک انصار در میان 500 شرکت برتر ایران در یک شاخص کلیدی و محوری صاحب رتبه شود. این گزارش می‌افزاید که نام شرکت ایرانیان اطلس (هلدینگ) وابسته به این بانک در میان 10 شرکت پیشرو در میان 500 شرکت برتر رتبه‌بندی سال 1396 قرار گرفته و این شرکت در شاخص «بیشترین صعود رتبه» نیز مقام دوم را کسب کرده است. علاوه بر این، در رتبه‌بندی امسال، به شرکت‌های تازه‌واردی که به فهرست صد شرکت اول راه یافته‌اند نیز پرداخته شده و از شرکت ایرانیان ‌اطلس به‌عنوان دومین شرکت تازه‌وارد فهرست 100 شرکت برتر نام‌ برده شده است. گزارش مذکور نشان می‌دهد که علاوه بر این موفقیت‌ها، رتبه نخست لیست بیشترین «بازده فروش» نیز به شرکت ایرانیان ‌اطلس تعلق گرفته است تا نوار موفقیت این شرکت در میان 500 شرکت برتر ایران تداوم یابد و این شرکت وابسته به بانک ‌انصار در شاخص‌های تعیین‌کننده‌یی که هر یک به تنهایی نشانه‌یی از حرفه‌یی‌گرایی است، به موفقیت برسد. این امر نشان می‌دهد که بانک ارزشی انصار و شرکت‌های وابسته با اتکال به پروردگار متعال و وعده‌های نصرتش به مومنان و مجاهدان و به اتکای مدیران و کارشناسان مومن و متخصص خود در میدان رقابتی اقتصاد و بانکداری صاحب جایگاه شایسته و والایی است.

کاهش دوباره سقف کارت به کارت درون بانکی

مشتریان برخی بانک‌ها اعلام می‌کنند که با وجود مراجعه به داخل شعب برای انتقال وجه بالاتر از 3میلیون موفق به انجام این کار نشده‌اند و بانک به آنها اعلام کرده که سقف کارت به کارت درون بانکی نیز به 3میلیون کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، سقف کارت به کارت برای دستگاه‌های خودپرداز از گذشته حدود 3میلیون تومان بوده و مشتری می‌تواند از خودپرداز هر بانکی به بانک دیگر تا 3میلیون تومان در روز جابه‌جا کند اما از چندی پیش بانک‌ها این امکان را داشتند که برای جابه‌جایی از طریق خودپرداز برای بانک خود تا سقف ۱۵میلیون تومان اعمال کنند و البته تا ۵۰ میلیون تومان قابل افزایش بود یعنی مشتری می‌توانست از طریق خودپرداز یک بانک برای همان بانک تا این مبلغ انتقال وجه دهد. البته این امکان نیز بیش از یک ماه می‌شود که حذف شده و در مجموع انتقال وجه از طریق خودپرداز در تمامی بانک‌ها به 3میلیون تومان کاهش یافته است.  

پایبندی بانک‌ها به نرخ‌‌های مصوب سود

نرخ سود سپرده‌های جدید همانند قبل از آغاز عرضه اوراق گواهی سپرده همچنان 15درصد است. به گزارش فارس، پس از اعلام سه طرح سرمایه‌گذاری از سوی بانک مرکزی برخی تحلیل‌ها که فروش اوراق گواهی سپرده با نرخ سود 20درصد را عقب‌گرد سیاست‌گذار پولی از سیاست تعدیل نرخ سود عنوان کرده، ادامه این جریان را رشد مجدد نرخ سود سپرده عنوان می‌کنند. اما با توجه اینکه سپرده‌های بانکی بلندمدت تا قبل از 11 شهریورماه به مدت یک‌سال با نرخ‌های جذابی تمدید شد و از طرف دیگر در شعب همه بانک‌ها اوراق گواهی سپرده قانون خرید بود، تاکنون بانک‌ها واکنش افزایش نرخ سود به شرایط جدید اقتصادی نداده‌اند. نرخ‌های سود برای سپرده‌گذاری جدید همچنان 10 درصد برای کوتاه‌مدت و 15درصد برای سپرده‌های بلندمدت است. هر چند که در این مدت سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت تا حدودی افزایش یافته و به سطح 20درصد و بیشتر رسیده است و در همین باره پرویزیان رییس کانون بانک‌های خصوصی گفت: «بانک مرکزی سیاست‌های 19گانه‌یی را تدوین کرده که تاکنون 3 مورد آن اجرا شده است و به نظر می‌رسد، بانک مرکزی جهت مدیریت بازار پول باید سیاست‌های جبرانی برای این بخش طراحی و اجرا کند.بانک‌ها منتظر اقدامات تکمیلی از سوی بانک مرکزی هستند.

 

ارسال نظر