فاینانس1.2میلیارد یورویی صنعت و معدن با وب روسیه

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۰۴

قرارداد فاینانس یک‌میلیارد و 200میلیون یورویی برای تامین مالی پروژه نیروگاه حرارتی هرمزگان بین بانک صنعت و معدن و ونش اکونوم بانک روسیه امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، این قرارداد در تاریخ 14 شهریور ماه با حضور نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در مسکو به امضا رسید.

براساس این ترتیبات، پروژه مزبور با بهره‌گیری از فاینانس یک‌میلیارد و 200میلیون یورویی با وام دولت روسیه طی پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنا به این گزارش انجام پروژه یاد شده از طریق بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل، راه را برای همکاری‌های آتی بین دو کشور ایران و روسیه بخصوص تامین مالی پروژه‌ها هموارتر کرده است.

در جریان گفت‌وگو‌های انجام شده بانک VEB روسیه تمایل خود را برای اعطای وام کوتاه‌مدت یک‌ساله، وام‌های بلندمدت بدون پوشش بیمه‌یی EXIAR و ضمانتنامه دولتی، تنها بر اساس رتبه اعتباری بانک صنعت و معدن نیز اعلام کرده است.

گفتنی است، چندی پیش نیز قرارداد تامین مالی برقی‌سازی قطار تهران - مشهد بین بانک صنعت و معدن و اگزیم‌بانک چین به مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون دلار به امضا رسیده بود.

 

 

ارسال نظر