روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۴۸

   تبریک روحانی به سران کشورهای جهان؛ پاد|

رییس‌جمهور ایران در پیامی فرارسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال 2020 میلادی را به سران کشورها تبریک گفت. در بخشی از پیام رییس‌جمهوری آمده است: « با کمال مسرت، میلاد همایون پیامبر صلح، حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی را به جناب عالی و مردم کشورتان صمیمانه شادباش می‌گویم.برقراری صلح و آرامش، آرمان دیرین بشر و لازمه سعادت و شکوفایی انسان است. احساس نیاز به این امر حیاتی، ما را بر آن می‌دارد تا در راستای گسترش صلح و عدالت به عنوان جزئی از آمال انسان برای ساختن آینده‌ای بهتر، گام‌برداریم. امیدوارم در سال پیش‌رو و با مساعی مشترک و اتکاء به اصل همزیستی مسالمت‌آمیز و به دور از یکجانبه‌گرایی و با به‌کارگیری اندیشه و عمل مبتنی بر عدالت بتوانیم دنیایی آکنده از آرامش و مهرورزی را برای همگان به ارمغان آوریم.»

   یک فروند جنگنده میگ-۲۹ دچار سانحه شد؛ ارتش نیوز|

روابط عمومی ارتش اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی شمال غرب کشور و حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد که تلاش برای روشن شدن وضعیت خلبان ادامه داد. بنابراین اطلاعیه این جنگنده دیروز حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. خلبان این جنگنده سرهنگ «محمدرضا رحمانی» از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است. روابط عمومی ارتش یادآور شد: با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جست‌وجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

   همواره بر اثربخشی برجام تاکید کرده‌ایم؛ ایلنا |

وزیر خارجه چین بر اقتدار و اثربخشی برجام تاکید کرد. به گزارش پیپل دیلی، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در مورد برجام گفت: چین همواره نیرویی برای ایجاد صلح در خاورمیانه بوده است. ما همواره اثربخشی برجام را مورد تاکید قرار داده‌ایم و اقتدار این توافق را حفظ کردیم. ما همواره طرف‌های درگیر را به مذاکره برای حل اختلافات تشویق کرده‌ایم.

   جبهه پایداری حق انجام فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را ندارد؛ ایرنا |

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با بیان اینکه ۱۱۶حزب و ۸ جبهه می‌توانند فعالیت و نشست انتخاباتی و سیاسی داشته باشند، گفت: سه جبهه پایداری، پیروان خط امام(ره) و رهبری و شورای هماهنگی اصلاحات حق انجام فعالیت ندارند. «حمید ملانوری» دیروز در نشست خبری کمیسیون ماده ۱۰ با بیان اینکه جبهه با ائتلاف احزاب دارای پروانه فعالیت شکل می‌گیرد، ادامه داد: تشکیل جبهه باید به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برسد در غیر این‌صورت رسما نمی‌توانند فعالیت داشته باشند. تشکیل جبهه از ائتلاف دست‌کم دو حزب امکان‌پذیر است. احزاب دقت داشته باشند در صورت پیوستن به جبهه‌ای که به کمیسیون اعلام نشده است فعالیت آنها مخدوش می‌شود. ملانوری تصریح کرد: در این نشست همچنین پرداخت یارانه به احزاب بررسی شد ویارانه‌هایی که در دولت نهم قطع شد، در دولت تدبیر و امید از سال ۹۶ از سر گرفته شد.

   ۳ سرباز ربوده شده ایرانی به زودی به‌کشور بازمی‌گردند؛ باشگاه خبرنگاران |

فرمانده مرزبانی کشور با اعلام خبر سلامتی ۳ سرباز ربوده شده ایرانی گفت: این سربازان به‌زودی آزاد می‌شوند. سردار قاسم رضایی گفت: رایزنی و مذاکرات متعدد و رضایت‌بخشی با مسوولان کشور پاکستان انجام داده‌ایم تا سه سرباز ربوده شده ایرانی را به کشورمان برگردانیم. او افزود: این سه سرباز ربوده شده در سلامتی کامل به سر می‌برند و آخرین خبر‌ها حاکی از این است که به زودی به جمع خانواده‌های‌شان و کشورمان باز می‌گردند.

   پخش اعترافات روح‌الله زم در آینده‌ای نزدیک؛ باشگاه خبرنگاران |

نماینده خمینی شهر گفت: قرار بود برخی از اعترافات روح‌الله زم پخش شود اما به دلیل برخی مصالح کشور منتشر نشد. محمدجواد ابطحی با بیان اینکه یکی از موضوعات اغتشاشات اخیر به حاشیه کشاندن بحث دستگیری روح‌الله زم بود، گفت: اغتشاش‌کنندگان قصد داشتند احضار برخی از مرتبطان با زم را تحت الشعاع قرار دهند، همانطور که سعی داشتند برای بحث دستگیری مازیار ابراهیمی، اصل قضایا را زیر سوال ببرند، قصد داشتند تا بحث روح‌الله زم را هم زیر سوال ببرند. او تصریح کرد: قرار بود برخی از اعترافات زم پخش شود اما با اتفاقاتی که پیش آمد، مصلحت این شد که فعلا دست نگه دارند، اما من فکر می‌کنم در آینده نزدیک بخشی از اعترافات روح‌الله زم منتشر و از طریق دستگاه قضایی تبیین شود.

 

 

ارسال نظر