روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۲۷

  رییس جمهوری انتصاب فرمانده جدیدکل سپاه را تبریک گفت؛پاد|

    رییس جمهوری در پیامی انتصاب سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت. روحانی در این پیام خطاب به سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»، انتصاب وی از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت فرماندهی کل سپاه را که نشان از تعهد، توانمندی و خدمات ارزشمند وی در عرصه‌های مختلف از دوران دفاع مقدس تاکنون دارد، تبریک گفت.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرد که در سایه عنایات الهی، با حضور مؤثر سردار سلامی در این جایگاه مهم و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های آرمانی و مأموریت‌های قانونی ، بیش از پیش شاهد همبستگی و همدلی نیروهای مسلح باشیم.

  پیام تبریک رییس قوه قضاییه در پی انتصاب فرماندهی سپاه؛روابط عمومی دستگاه قضا|

رییس قوه قضاییه با صدور پیامی، انتصاب سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

متن پیام سیدابراهیم رییسی به این شرح است:«بسم الله الرحمن الرحیم؛  برادر محترم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با سلام و تحیت، انتصاب شایسته جنابعالی را از سوی فرماندهی معظم کل قوا(دام ظله العالی) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صمیمانه تبریک می گویم.

این جایگاه پر افتخار برای شما که از آغازین روزهای دفاع مقدس توفیق خدمت و پاسداری در نهاد ارزشمند سپاه را داشته اید، همچون مدالی درخشان است. اکنون که در گام دوم انقلاب قرار گرفته ایم، امیدوارم در راستای حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن بر اساس منویات مقام معظم رهبری همچون گذشته موفق و منصور باشید.

انتظار می رود همچون ادوار گذشته همکاری دو مجموعه اثرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه قضاییه، در دوره مدیریت شما بتواند منشا خدمات بیش از پیش در اجرای عدالت و امنیت و افزایش اعتماد عمومی شود.»

  وزیر دفاع به روسیه می رود؛ روابط عمومی وزارت دفاع|

وزیر دفاع ایران به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه روز سه شنبه سوم اردیبهشت برای سخنرانی در کنفرانس امنیتی روسیه وارد مسکو می شود.

امیر سرتیپ حاتمی  در این سفر با همتای روسی خود دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره خواهد کرد. وزیر دفاع کشورمان همچنین در حاشیه این نشست با وزرای دفاع، مقامات امنیتی و نظامی کشورهای مختلف شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مسکو دیدار و مذاکره خواهد کرد.

هشتمین  کنفرانس امنیتی  و بین المللی مسکو با حضور وزرای دفاع، روسای ستاد و فرماندهان عالیرتبه نظامی و دفاعی و مسئولین سازمان‌های بین المللی از بیش از 80 کشور جهان طی دو روز برگزار می شود.

  با تحریم‌های یک‌جانبه امریکا علیه ایران مخالفیم؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که این کشور با تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده علیه ایران مخالف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه انگلیسی وزارت امور خارجه چین دیروز و در میان خبرهایی که می‌گویند واشنگتن قصد دارد اعلام کند که خریداران نفت ایران باید واردات از ایران را به زودی متوقف کنند و در غیر این صورت مورد تحریم واقع خواهند شد، اعلام کرد که چین به طور مداوم به تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده امریکا علیه ایران اعتراض می‌کند. بنا بر این گزارش ژنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت که همکاری دوجانبه چین و ایران مطابق مقررات انجام می‌شود.

 اعتراف به اینکه تحریم ها به ملت ایران ضربه می زند؛ ایرنا|

    مقامات آمریکا درحالی‌که همواره در راستای سیاست ایجاد تفرقه میان مردم و مسئولان نظام خود را به دروغ دوست ملت ایران معرفی می‌کنند؛ اما اظهارات اخیر پمپئو نشان داد که در جریان تحریم های ایرانی؛ ایالات متحده ابایی ندارد که عموم مردم ایران از این تحریم ها آسیب ببینند. تارنمای امریکایی'آکسیوس'بااشاره به دیدار محرمانه'مایک پمپئو 'وزیر خارجه آمریکا با شماری از ایرانی تبارهای ساکن آمریکا نوشت: یکی از مباحث مهم این جلسه موضوع تحریم های ضدایرانی واشنگتن بود.

وزیرخارجه آمریکا درپاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد،تحریم های جدیددولت ترامپ به مردم ایران لطمه نزند،پاسخ داد:«هیچ تضمینی وجود ندارد.»

  مخالفت عراق با تصمیمات یک‌جانبه اعضای اوپک برای جبران تحریم نفتی ایران؛تسنیم |

سخنگوی وزارت نفت عراق گفت هر تصمیمی برای افزایش یا کاهش تولید نفت باید با توافق اوپک گرفته شود.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت نفت عراق گفت عراق به توافق کاهش اوپک و متحدانش پایبند است و هر تصمیمی برای افزایش یا کاهش تولید نفت باید با توافق اوپک گرفته شود.

 عاصم جهاد در پاسخ به این سوال که آیا عراق حاضر است برای جبران نبود احتمالی عرضه نفت ایران تولیدش را افزایش دهد گفت: «عراق هیچ تصمیم یک‌جانبه‌ای برای جبران کاهش نفت در بازار به هر دلیلی نمی‌گیرد».

 

ارسال نظر