روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۵۳

   ضربه سپاه به عوامل جنایت تروریستی زاهدان؛سپاه نیوز|

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از اقدام قرارگاه قدس در شناسایی و متلاشی‌کردن خانه‌های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان و خاش و دستگیری آنان خبر داد. در پی دستور سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری سریع و قاطع قرائن و سرنخ‌ها برای دستیابی به عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌فضل الهی و با همت و تلاش‌های مجاهدانه نیروی زمینی سپاه، با پیگیری سرنخ‌ها توسط نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس این نیرو، شب گذشته طی عملیاتی سریع و مقتدرانه چندین خانه تیمی در سراوان و خاش که برخی عوامل جنایت اخیر در آن استقرار یافته بودند، شناسایی، متلاشی و تروریست‌های مستقر در آن دستگیر شدند. این اطلاعیه افزوده است: در این عملیات موفق، سه تن از تروریست‌ها دستگیر و 150 کیلوگرم مواد آماده انفجار و 600 کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف گردید. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه تروریست‌های دستگیرشده همان عواملی بودند که خودروی انتحاری عامل جنایت تروریستی اخیر در جاده خاش ــ زاهدان را تهیه، هدایت و پشتیبانی کرده‌اند، تأکید شده است: اقدامات سپاه در پیگیری سرنخ‌ها برای انتقام قطعی و کامل از هسته مرکزی گروهک عامل این جنایت، ادامه داشته و انتظار است با همکاری دولت و ارتش پاکستان این امر به سرعت محقق گردد.

   استقبال فضای مجازی از سخنان ظریف

در کنفرانس مونیخ؛ایرنا|

 سخنان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در متن و حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بازتاب گسترده‌ای در شبکه اجتماعی توئیتر با تاکید بر دو موضوع اساسی نقد مثبت مواضع ظریف و 'انتقاد از مواضع ظریف' داشته است. سخنان وزیر امور خارجه ایران در مهم‌ترین کنفرانس امنیتی دنیا از سوی کاربران توئیتر از آن رو مورد توجه قرار گرفته که سخنرانی به زبان انگلیسی روان در حضور بیش از 30 رییس کشور و رییس دولت، 80 وزیر دفاع و خارجه کشورهای مختلف جهان؛ تسلط ایشان بر اصول دیپلماتیک و دفاع از حقوق بین‌المللی ایران را به اثبات رسانیده است.

   ایران و چین همیشه ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند؛ایلنا|

رییس مجلس گفت: ایران و چین همیشه ارتباطات نزدیکی در سطوح مختلف با یکدیگر داشته‌اند و دو پارلمان در مجامع بین‌المللی همیشه از پشتیبانی‌های یکدیگر استفاده می‌کنند. علی لاریجانی دیروز پیش از عزیمت به کشور چین در پاویون فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه این سفر به دعوت رییس پارلمان چین انجام می‌شود، تصریح کرد: در این سفر مذاکرات پارلمانی و سایر مذاکرات در زمینه‌های مختلف برای بالا بردن سطح روابط سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی صورت می‌گیرد.

   تقدیر ۱۸۴ نماینده در حمایت از سپاه پاسداران؛خانه ملت |

عضو هیات رییسه مجلس بیانیه ۱۸۴ نفر از نمایندگان در حمایت از حرکت انقلابی و جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف و برخورد با کشتی‌های صیادی خارجی را قرائت کرد.  در بخشی از این بیانیه آمده: «اخیراً صیادان مناطق جنوب کشور دغدغه‌هایی داشتند که کشتی‌های خارجی با حمایت سازمان شیلات و با سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته انواع گونه‌های آبزیان را صید می‌کردند و این اقدام ضمن آسیب جدی به زیستگاه آبزیان، ماهیان منطقه و صیادان سنتی، باعث افزایش قیمت ماهی و ضعف اشتغال در دریا شده است. امید است دستگاه قضایی نیز اشد مجازات را برای کسانی که با استفاده از رانت‌ها، قصد اخلال و نارضایتی در مردم را داشته و دارند را اعمال نماید.».

   ورود زائران ایرانی به سوریه تسهیل می‌شود؛تسنیم|

عضو هیات‌رییسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوعش برای بررسی آخرین تحولات سوریه را تشریح کرد. محمدابراهیم رضایی با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون گفت: آخرین تحولات سوریه با حضور مسوولان وزارت امور خارجه، اطلاعات و همچنین مسوولان سپاه پاسداران بررسی شد. وی افزود: طبق گزارشات ارایه شده به اعضای کمیسیون شرایط سوریه تثبیت شده و دولت سوریه بر سرزمین‌های این کشور حاکمیت دارد. مقابله با تروریست‌ها با قدرت انجام شده و جریان تروریستی را به انفعال و ضعف کشانده است.

   زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست؛ایرنا|

 عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت: فضای دیپلماسی گاهی اقتضا می‌کند که کارها با لبخند دیپلماتیک پیش رود و گاهی نیز مستلزم جدیت و حتی قهر انقلابی است؛ زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست. محمود صادقی دیروز در خصوص مواضع متناقض برخی رسانه‌های داخلی در خصوص تیم دیپلماسی کشور و آقای ظریف گفت: این اقتضائات نشانه شخصیت کامل یک دیپلمات است که در جای خود با قاطعیت سخن می‌گوید و در جایی دیگر با زبان دیپلماتیک اظهارنظر و عمل کند؛ اگر چه زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست و استحکام خاص خود را دارد.

 

ارسال نظر