روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۱۱

     وزیر خارجه انگلیس در راس یک هیات سیاسی به تهران می‌آید؛ ایسنا|

 وزیر امور خارجه انگلیس در راس یک هیات سیاسی به تهران سفر می‌کند . جرمی هانت، در جریان سفر خود به تهران در روز دوشنبه با محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. سفر جرمی هانت طبق آنچه اعلام شده، یک روزه است و او در راس یک هیات سیاسی به ایران می‌آید .این اولین سفر جرمی هانت به ایران است و پیش‌بینی می‌شود علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی دیگر از مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

     «تاج» باید از فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کند؛  ایسنا|

سیدکاظم دلخوش عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ابقای تاج در فدراسیون فوتبال با استناد به ماده ۶۰ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: قانون مصوب مجلس درباره منع به کارگیری بازنشستگان قانون موخر است و باید به این قانون استناد شود مگر اینکه نیاز به اصلاحات وجود داشته باشد. وی با اشاره به دیدار رییس فدراسیون فوتبال با رییس مجلس و اعلام نظر علی لاریجانی مبنی بر اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل فدراسیون‌ها می‌شود، یادآور شد: با وجود قانون مصوب مجلس تاج باید کنار برود و در این باره نظر رییس‌ مجلس صائب است.

     قائم مقام وزیر کشور ترکیه امروز به تهران می‌آید؛ ایلنا|

 «محترم اینچه» قائم مقام وزیر کشور ترکیه امروز به تهران سفر می‌کند. قائم مقام وزیر کشور ترکیه در جریان سفر خود به تهران با ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد. سفر «اینچه» به دنبال رحمانی فضلی وزیر کشور ایران به ترکیه و همچنین برگزاری دو کارگروه مشترک امنیتی در اجرای موافقتنامه همکاری امنیتی دو کشور انجام می‌شود.

   تجمع داوطلبان دانشگاه آزاد جلوی مجلس؛ ایرنا|

بیش از یکصد و پنجاه نفر از داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد دیروز (یک‌شنبه) به منظور رسیدگی به وضعیت تحصیلی خود، مقابل مجلس تجمعی اعتراضی برگزار کردند. در یک ماه گذشته هر روز گروهی از داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع‌های اعتراضی برپا کردند که روز به روز به جمعیت آنها افزوده شده است. مشکل از آنجایی آغاز شد که دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 23 مهرماه سال جاری ثبت نام 4 هزار و 269 نفر از داوطلبان ذخیره رشته‌های علوم پزشکی را لغو کرد که باعث اعتراض داوطلبان و خانواده‌های آنها شد.

     شبکه اخلالگر محصولات پتروشیمی متلاشی شد؛پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات|

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های دلالی و اخلالگر محصولات پتروشیمی را متلاشی کردند. در این اطلاعیه آمده است: این شبکه غیرقانونی به صورت سراسری به ویژه در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و قزوین فعالیت داشتند و درصدد ایجاد تقاضای کاذب در بازار بودند. براساس این اطلاعیه، حجم تخلفات مالی این شبکه حدود 500 میلیارد تومان برآورد شده است و با تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر کشف 10 هزار تن محصولات پتروشیمی، 14 نفر از عوامل اصلی این شبکه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند. وزارت اطلاعات در این اطلاعیه یادآور شد: با اقدامات اخلالگران و دلالان، بازار مواد پتروشیمی در ماه‌های اخیر ملتهب شد و نرخ محصولات صنایع غذایی و نساجی رشد پنج برابری داشت که با اقدامات این وزارتخانه اکنون شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در این بازار هستیم و همچنان ادامه دارد.

     بخشنامه دادستان کل کشور در حمایت از مصوبات ستادهای رفع موانع تولید؛میزان|

دادستان کل کشور در حمایت از مصوبات ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید بخشنامه صادر کرد. در متن نامه منتظری دادستان کل کشور به وزیر صنعت آمده است: « نظر به تحمیل شرایط جنگ اقتصادی توسط دشمن و لزوم مقابله با نقشه‌های تحریمی معاندان با استقلال اقتصادی کشور و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و با توجه به تصویب قانون الحاق ماده واحده به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مقرر می‌دارد دادستان‌های عمومی و انقلاب در راستای صیانت از حقوق عمومی، نهایت همکاری و مساعدت را با ستاد مذکور معمول و در مواردی که آن ستاد اقدام به طرح شکایت می‌نماید با رعایت قوانین و مقررات مصوب، ترتیبی اتخاذ شود که اقدامات تعقیبی و تحقیقی با سرعت لازم انجام پذیرد.»

     روزنامه «آرمان امروز» در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد؛میزان|

مدیر مسوول نشریه آرمان امروز به اتهام درج مطالب خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی با اکثریت آرا در دادگاه مطبوعات تهران مجرم شناخته شد. جلسه دادگاه مطبوعات استان تهران صبح دیروز در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی شقاقی و برای بررسی اتهامات مدیر مسوول نشریه ورزشی طرفداری، مدیر مسوول پایگاه خبری ورزش ۳ و مدیر مسوول روزنامه آرمان امروز برگزار شد. پرونده سوم این جلسه هم مربوط به مدیرمسوول نشریه آرمان امروز به اتهام درج مطالب خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی بود که این مورد با اکثریت آرا مجرم شناخته و مستحق تخفیف دانسته شد.

 

ارسال نظر