روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۱۸

 روحانی وقوع حادثه اتوبوس سنندج را تسلیت گفت؛ تعادل| رییس‌جمهور در پیامی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تلخ و تاسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج از مسوولان استانی به ویژه استاندار به عنوان نماینده دولت خواست تا نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه اقدام کرده و تلاش و اهتمام ویژه‌یی برای رسیدگی به خانواده‌های داغدیده و تسکین آلام آنان داشته باشند. همچنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و چند نفر از مقامات دولتی این حادثه را تسلیت گفته و بر پیگیری دلایل این حادثه تاکید کردند.

 رابطه جهانگیری و نهاوندیان صمیمی است؛ تعادل| دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با تکذیب انتخاب نهاوندیان به عنوان رییس بانک مرکزی اعلام کرد که روابط جهانگیری و نهاوندیان، همیشه بر پایه همکاری نزدیک و صمیمانه بوده است. در بخشی از متن اطلاعیه آمده است: آقای دکتر نهاوندیان در چند نوبت، شخصا شایعه استعفای دکتر سیف و قبول مسوولیت خود را تکذیب کرده‌اند. روابط آقای دکتر جهانگیری و دکتر نهاوندیان، همیشه بر پایه همکاری نزدیک و صمیمانه بوده است. در ادامه توضیح داده شده است: جایگاه و کیفیت رابطه آقای جهانگیری با رییس‌جمهور، نیز هرگز به گونه‌یی نبوده است که ایشان نیاز داشته باشد با تهدید به استعفاء، نظر خود را به کرسی بنشاند.

 کلیات طرح نظام رسانه‌های نوین کشور بررسی شد؛ برنا| در جلسه آخر شورای عالی فضای مجازی، رییس مرکز گزارشی از وضعیت رسانه‌های نوین در فضای مجازی کشور و پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در زمینه پیشرفت رسانه‌های نوین در کشور از قبیل توسعه سکوهای اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی چندرسانه‌یی به وجود آمده، ارائه کرد. اعضای شورای عالی فضای مجازی در ادامه جلسه، کلیات طرح رسانه‌های نوین را برای شکوفایی بیشتر آنها و رفع مشکلات و آسیب‌های موجود مورد بحث و بررسی قرار دادند و مقرر گردید در جلسه آینده این شورا، طرح ترسیم نقشه راه تهیه و مورد بررسی قرار گیرد.

 احتمال ارائه مجدد لایحه ایجاد ۳ وزارتخانه جدید از سوی دولت؛ تسنیم| یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس از احتمال ارائه مجدد لایحه ایجاد ۳ وزارتخانه جدید از سوی دولت به پارلمان خبر داد. قاسم میرزایی نیکو گفت: با وجود اینکه لایحه اصلاح ساختار دولت از دستورکار مجلس خارج شده، اما این احتمال وجود دارد که دولت در آینده لایحه‌ دیگری مجددا در این باره به مجلس ارائه کند. عضو کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح علل مخالفت نمایندگان با تفکیک سه وزارتخانه، اضافه کرد: نمایندگان مجلس معتقد بودند که تفکیک این وزارتخانه‌ها در شرایط فعلی کشور ضرورتی ندارد و مانعی برای چابک‌سازی دولت است.

 مدارک ۱۷ شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی در حال بررسی است؛ ایسنا| مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در رابطه با لیست ۴۰ شرکتی که برای ورود کالا ارز دولتی دریافت کرده، ولی مرتکب گرانفروشی شده‌اند، گفت: مدارک ۱۷ شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی برای ورود کالا دریافت شده و وزارت صنعت در حال بررسی مدارک آنها هستند و تاکنون تخلفی به ما اعلام نشده است. محمد علی اسفنانی در خصوص اینکه آیا پرونده تخلفی در رابطه با شرکت‌هایی که برای ورود کالا ارز دولتی دریافت کرده‌اند تشکیل شده یا خیر، افزود: هنوز هیچ پرونده‌یی در این زمینه تشکیل نشده است چون گزارش تخلف را باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به ما ارائه دهد که تاکنون گزارشی به ما نداده‌اند.

 شاکیان از برنامه‌های صداوسیما شکایت خود را به شورای نظارت اعلام کنند؛ ایسنا| یک عضو هیات نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه قطعا این هیات موضوع پخش مستند بیراهه و اعترافات چند دختر جوان را بررسی خواهد کرد، گفت: لازم است صداوسیما اگر بنایی برای پخش کارهای سفارشی از سوی هر ارگان و نهادی دارد، استقلال رسانه‌یی خود را حفظ کرده و دقت نظر بیشتری را داشته باشد. احساس قاضی‌زاده افزود: چنانچه هر شخص حقیقی و حقوقی نسبت به برنامه‌های صداوسیما شکایت داشته باشد می‌تواند آن را به شورای نظارت بر صداوسیما برای بررسی منعکس کند.

 امریکا مجوزی به ایرباس برای قرارداد به ایران نمی‌دهد؛ ایلنا| یکی از مقامات امریکا گفته بعید به نظر می‌رسد دولت امریکا مجوزی در حمایت از ادامه ارائه خدمات هواپیمایی به ایرلاین‌های ایرانی به کمپانی‌هایی نظیر «ایرباس» و «ای‌تی‌آر» بدهد. این مقام امریکایی گفته دولت امریکا بعید است با درخواست جدید ATR برای فروش هواپیماهای مسافربری دارای موتورهای توربین‌دار موافقت کند. بر اساس این گزارش این کمپانی‌ها اخیرا به ایران‌ایر هواپیما فروخته‌اند، اما آنها قادر به ارائه خدمات هواپیمایی به ایران در اثر سخت‌گیری‌های اخیر امریکا علیه این کشور نیستند.

 ایران نقش کلیدی در ثبات سوریه دارد؛ ایسنا| سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی، تاکید کرد: ایران و ترکیه نقش کلیدی در ثبات وضعیت سوریه ایفا می‌کنند. وی افزود: ایران و همچنین ترکیه در طول تاریخ از بازیگران اصلی در منطقه بوده‌اند و نقشی مهم در ایجاد ثبات در سوریه ایفا می‌کنند. شویگو همچنین با بیان اینکه امریکا یک استراتژی مشخصی برای سوریه ندارد، گفت که واشنگتن تاکنون هیچگونه کمک مالی برای حمایت از غیرنظامیانی که در سوریه تحت تاثیر جنگ قرار گرفته‌اند، اختصاص نداده است.

 راه برون‌رفت از مشکلات تفکر و اقدام انقلابی است؛ تسنیم|‌ آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و تفکر انقلابی می‌توان مشکلات کشور را حل کرد، گفت: باید جامعه و به‌ویژه نیروهای انقلابی را به حل مشکلات امیدوار کرد، زیرا تزریق ناامیدی در جامعه خواست دشمنان است. دبیر شورای نگهبان در پایان با اشاره به توطئه دشمنان از جمله امریکا و عربستان سعودی برای به زانو درآوردن ملت ایران خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با امدادهای غیبی الهی، رهنمودهای داهیانه و امیدوارکننده مقام معظم رهبری و فداکاری نیروهای انقلابی از این مرحله نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظر