روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۴۵

 ساعت ۱۵ یکم فروردین ۹۷؛ سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی؛تسنیم| تولیت آستان قدس رضوی از مردم برای حضور باشکوه در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی دعوت به ‌عمل آورد و گفت: مراسم باشکوه سخنرانی رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه یکم فروردین‌ماه ۹۷ در رواق امام‌خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود. در بخشی از پیام تولیت آمده است: ضمن عرض خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از زائران و مجاوران مضجع منور رضوی به‌ویژه حضرات آیات، روحانیت معظم، خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران، دانشگاهیان و همه مردان و زنان مومن که توفیق حضور در مشهد مقدس را دارند، دعوت می‌کنم در مراسم باشکوه سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی که از ساعت 15 روز چهارشنبه اول فروردین ماه 1397 در رواق امام‌خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شرکت کنند و با بهره بردن از انوار قدسیه این مضجع نورانی و استماع بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب که در واقع نقشه راه ملت بزرگ ایران در سال جدید است، عهد خود را با آرمان‌های امام بزرگوار و خلف صالح ایشان تازه کنند.

 روحانی انتخاب مجدد رییس‌جمهور چین را تبریک گفت؛پاد| رییس‌جمهور در پیامی با تبریک انتخاب مجدد شی‌جین پینگ به عنوان رییس‌جمهوری خلق چین، ابراز امیدواری کرد در دوره پیش‌رو، روابط تهران- پکن در همه زمینه‌ها بیش از پیش ارتقا یابد. متن پیام تبریک حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شی جین پینگ

رییس‌جمهوری خلق چین

انتخاب مجدد جنابعالی به‌عنوان رییس‌جمهوری خلق چین را صمیمانه تبریک می‌گویم. در دوره گذشته، چین با ریاست جنابعالی به دستاوردهای مهم و جدیدی در همه زمینه‌ها نائل آمده و روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در راستای دستیابی به جایگاه راهبردی رشد قابل‌توجهی داشته است. در سال ۲۰۱۶ در جریان سفر مهم و تاریخی جنابعالی به جمهوری اسلامی ایران، گام‌های مهمی در جهت ارتقای روابط برداشته شد و امیدوارم در دوره پیش‌رو با همکاری نزدیک اینجانب و جنابعالی، شاهد ارتقای بیش از پیش روابط در همه زمینه‌ها باشیم. سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و شادکامی مردم جمهوری خلق چین را آرزومندم.

حسن روحانی

رییس‌جمهوری اسلامی ایران

 امریکایی‌ها بنای ماندن در برجام را ندارند؛ فارس| سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رفتار طرف‌های مقابل نشان می‌دهد که امریکایی‌ها بنای ماندن در برجام را ندارند. سیدحسین نقوی‌حسینی درخصوص نتیجه و ثمره نشست مشترک برجام در وین بر پایبندی طرف‌های مذاکره به‌ویژه امریکا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را به کار بسته تا به روش کاملا دموکراتیک و از طریق گفت‌وگو، توافق هسته‌یی را حفظ کند اما رفتار امریکایی‌ها و اروپا در خلاف این جهت است. وی بیان کرد: امریکا با اقدامات اخیر چون تحریم‌های جدید که در کمیته مجلس نمایندگان امریکا به تصویب رساند و تغییراتی که در حوزه سیاست خارجی با برکناری تیلرسون اعمال کرد، نشان داد که بنای ماندن در برجام را ندارد.

 بررسی عملکرد شورای عالی فضای مجازی در جلسه غیرعلنی مجلس؛ایسنا| سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد شورای عالی فضای مجازی در جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد. بهروز نعمتی اظهار کرد: قرار است، آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در جلسه غیرعلنی روز یک‌شنبه مجلس گزارشی را از عملکرد این شورا ارائه کند. او با بیان اینکه این جلسه دو تا سه ساعت به طول خواهد انجامید، گفت که ادامه جلسه مجلس به صورت علنی پس از این نشست با تصمیم هیات رییسه خواهد بود.

 تشکیل کمیسیون ویژه در مجلس برای بررسی ساختار دولت؛تسنیم| نماینده کرمانشاه در مجلس از تشکیل کمیسیون ویژه‌یی در مجلس برای بررسی ساختار دولت خبر داد. عبدالرضا مصری با اعلام اینکه کمیسیون ویژه ساختار دولت تشکیل شده و از سال آینده جلسات به صورت مستمر تشکیل می‌شود تا ساختار دولت ساماندهی شود، ادامه داد: امیدواریم کمیسیون مشترک هر چه سریع‌تر تکلیف ساختار دولت را برای همیشه روشن کند.

 توضیح رنجبرزاده درباره اشتباه در تلفظ «لوور»؛تعادل| اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن عذرخواهی از مردم و نمایندگان به خاطر اشتباه در تلفظ واژه «لوور»، شرکت در جلسات مختلف مجلس و همزمانی با شمارش آرای استیضاح و شلوغی زیاد در صحن مجلس را دلیل این اشتباه دانست. او در بخشی از یادداشت خود در این باره نوشت: ضمنا گله‌مندم از فضاهای حقیقی و مجازی که در جهت تخریب اشخاص از هیچ کوششی دریغ نورزیده و ای ‌کاش که در مواجهه با تمام تضییقات و کاستی‌ها بدین روش متمسک شوند و یار و یاور مردم باشند.

 سفر بن علوی به تهران در چارچوب روابط دوجانبه انجام شده است؛ایرنا| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد هر گونه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ارتباط سفر «یوسف علوی» با سفر جیمز متیس وزیر دفاع امریکا به عمان اظهار کرد: اگرچه عمان کشوری است که رابطه بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای جهان دارد با این حال سفر آقای یوسف علوی به تهران هیچ ارتباطی به سفر متیس به این کشور ندارد. قاسمی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها به دنبال این هستند این سفر را به برجام و تحولات امریکا ارتباط دهند، گفت: هیچ ارتباطی بین این مسائل وجود ندارد و این ادعاها صرفا گمانه‌زنی رسانه‌یی است و هر گونه ارتباط بین این مسائل را به ‌شدت تکذیب می‌کنم.

 روابط حماس با ایران عالی است؛ایسنا| عضو ارشد جنبش حماس اعلام کرد که روابط‌مان با ایران در سطح بسیار خوبی است و ایران از ما حمایت‌های زیادی می‌کند. موسی ابومرزوق عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌یی الحوار در پاسخ به این سوال که روابط ایران و جنبش حماس در حال بهبودی است و برخی از این گسترش روابط و بهبودی در این شرایط انتقاد می‌کنند، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند از روابط حماس انتقاد کند، این طرف‌ها در حالی که حماس را در تنگنا قرار می‌دهند، نمی‌توانند از روابط و همکاری آن با دیگر کشورها انتقاد کنند. او افزود: بدون شک روابط ما با ایران عالی است و حمایت‌های زیادی به ما می‌کند که دیگران از آنها دریغ می‌کنند.

 

ارسال نظر