نمی‌گذاریم قیمت‌های شب عید باعث نگرانی مردم شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۳۲
نمی‌گذاریم قیمت‌های شب عید باعث نگرانی مردم شود

دوران اقتصاد منابع طبیعی به سر آمده است

گروه ایران  

 در شرایطی که صدا و سیما و رسانه‌های مخالف دولت با استفاده از تمام ابزارهای رسانه‌یی‌شان تلاش می‌کنند تا دستاوردهای دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، دیپلماسی، سیاسی و... را زیر سوال ببرند، دولتمردان بدون توجه به این حاشیه‌سازی‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا از طریق اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی؛ کشور را در مسیر توسعه قرار دهند. معاون اول رییس‌جمهوری هم بر اساس این گارد عجیب رسانه‌یی است که اعلام می‌کند: «عده‌یی تلاش دارند، آینده را برای مردم تیره و تار نشان دهند و با تمام قدرت به دنبال این هستند که بذر یاس و ناامیدی نسبت به آینده و نظام را در مردم توسعه دهند.» اما در پاسخ به این تلاش‌ها جهانگیری خبر می‌دهد که دولت هرگز در برابر این تلاش‌ها عقب نخواهد نشست و هرگز از منافع ملی کوتاه نخواهد آمد. روز گذشته نیز در مسیر همین برنامه‌ریزی‌های اجرایی معاون اول رییس‌جمهوری همراه ستاری معاون فناوری رییس‌جمهوری و هیات همراه راهی استان البرز در کرج شد تا ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی و مشخص شدن مطالبات پیمانکاران در این بخش با اهالی اقتصاد و فعالان بخش خصوصی استان نیز دیدار کند. جهانگیری در جریان بازدید از بزرگراه همت و بررسی روند پیشرفت این پروژه وعده داد که مردم غرب استان تهران و استان البرز به زودی شاهد افتتاح این پروژه بزرگ و کلیدی در روند عمرانی کشور خواهند بود. در کنار این بازدید جهانگیری از دامنه وسیعی از طرح‌های اقتصادی، درمانی و خدماتی نیز بازدید کرد و آغاز به کار رسمی آنها را اعلام کرد. در عین حال معاون اول رییس‌جمهوری اعلام می‌کند که بدون مشارکت مردم هیچ پروژه‌یی در مسیر توسعه کشور به بار نمی‌نشیند و مردم اگر پیشرفت و سربلندی کشور را می‌خواهند باید زمینه مشارکت‌های خود را افزایش دهند. جهانگیری در واکنش به تلاش‌های رسانه‌یی مخالفان دولت برای ایجاد هراس از گرانی‌های شب عید در جامعه تاکید کرد که دولت هرگز اجازه نخواهد داد که حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها در خصوص گرانی‌های شب عید مردم را نگران کند. معاون اول رییس‌جمهوری گفت: باید اجازه دهیم جوانان شکوفا شوند تا اقتصاد ایران را شکوفا کنند، مشکلات کشور با مقداری سیاست گشایش می‌یابد و همه مشکلات به دست جوانان و مردم قابل حل است. جهانگیری دیروز در ادامه سفر خود به استان البرز در آیین افتتاح همزمان طرح‌های صنعتی و دارویی اظهار داشت: دوران اداره کشور با فروش منابع طبیعی به سرآمده است و در سال‌های آینده غیرممکن می‌شود. معاون اول رییس‌جمهوری صحبت‌هایش را با طرح یک پرسش آغاز و خاطرنشان کرد: اگر برای کشور چشم‌انداز 20ساله را ترسیم ‌کنیم، منابع آن برای رسیدن به این برنامه چیست؟ ما اگر کل نفت و معادن کشور را بفروشیم، نصف بودجه جاری کشور به دست نمی‌آید بنابراین به جای اینکه به منابع طبیعی متکی باشیم باید به مغز جوانان متکی باشیم.

 پایان خام‌فروشی

جهانگیری در پاسخ به پرسش مطرح شده گفت: اینکه فکر کنیم، خداوند در کشور منابع طبیعی قرار داده و می‌توانیم آن را بفروشیم و همیشه ایران را پرهزینه اداره کنیم، این مسیر به آخر می‌رسد. معاون اول رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که منابع طبیعی و نفت به آخر می‌رسد بلکه کشوری با جمعیت 80میلیون نفر که توسعه آن به ‌شدت جزو مطالبات مردم است باید به این موضوعات توجه کند. جهانگیری همچنین گفت: مردم خودشان را با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنند و جوانان تحصیلکرده برای آینده خود چنین فرضی دارند. جهانگیری تصریح کرد: در سال 2016 از پنج شرکت مالی دنیا، چهار شرکت در حوزه نفت و یک شرکت در حوزه فضای مجازی بود و در سال 2017 هر پنج شرکت مالی از شرکت‌های فضای مجازی بودند. وی خاطرنشان کرد: یک زمان دعوا می‌کنیم که بخشی از فضای مجازی اخلاق جوانان ما را خراب می‌کند و فکر می‌کنیم دنیا یعنی همین یک تکه که ناراحت هستیم ولی امروز یکی از شرکت‌های متکی به فضای مجازی 5هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد.

 جایگاه فناوری در کشور

معاون اول رییس‌جمهوری به جایگاه فناوری پیشرفته در صنایع اشاره کرد و یادآور شد: یک سری رشته صنعتی در کشور وجود دارد که هنوز در دنیا خیلی پیش نرفته است و می‌تواند نقطه ثقل صنایع باشد و آن دانش‌های فناوری پیشرفته (high-tech) است.

جهانگیری یکی از مهم‌ترین رشته‌ها را مرتبط با فناوری اطلاعات (IT) و فناوری ‌اطلاعات ‌و ارتباطات (ICT) ذکر کرد و گفت: این رشته‌ها می‌توانند بسیاری از جوانان کشور را جذب کنند، در دولت یازدهم شرکت‌هایی شروع به کار کردند که هفتگی ارزش آنها رشد داشت و از سوی دیگر سرعت خدمات‌دهی و رضایت‌مندی این شرکت‌ها بسیار بالا رفت. وی از دیگر رشته‌ها را بیوتکنولوژی عنوان کرد که می‌تواند زمینه‌های مهمی برای فعالیت باشد و با اتکا به نیروی نخبه و توانمند به رشد مهم توسعه‌یی تبدیل شود. معاون اول رییس‌جمهوری تاکید کرد اگر به جوانان اتکا کرده و آنها را تحویل بگیریم و فرصت کار کردن ایجاد کنیم، می‌توانیم به رشد و توسعه برسیم. جوانان را نباید اذیت کرد، این ظلم به کشور است. جهانگیری همچنین گفت: جوانان نسل مهم کشور هستند، چه آنهایی که در خارج از کشور هستند و می‌خواهند بازگردند و چه آنهایی که در داخل هستند نباید مشکل درست کنیم و بگوییم این سبک مدیریت خوب است. وی این نوع مدیریت را ناصحیح دانست که موجب بیرون کردن مغزهای کشور و بی‌خاصیت نگهداشتن افراد می‌شود. معاون اول رییس‌جمهوری ادامه داد: بگذاریم جوانان شکوفا شوند تا اقتصاد کشور را شکوفا کنند، مشکلات کشور با مقداری سیاست گشایش می‌یابد و همه مشکلات به دست جوانان و مردم قابل حل است. جهانگیری افزود: کشوری که درآمد 50 الی 60 میلیارد دلاری از فروش نفت دارد، می‌تواند با سیاست‌گذاری صحیح و به کارگیری جوانان مشکل رفاه و بیکاری را حل کند و درآمد سرانه کشور را بالا ببرد.

 قیمت‌ها شب عید باعث نگرانی مردم نمی‌شود

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: عده‌یی تلاش دارند آینده را برای مردم تیره و تار نشان دهند و با تمام قدرت به دنبال این هستند که بذر یاس و ناامیدی نسبت به آینده و نظام را در مردم توسعه دهند.اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان البرز افزود: در آستانه بهمن‌ماه، یاد پیروزی انقلاب می‌افتیم که بعد از دوران طولانی مبارزه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. معاون اول رییس‌جمهوری ادامه داد: این روزها شرایط کشور ایجاب می‌کند که گذشته و دستاوردها و عواملی را که باعث پیروزی انقلاب با وجود همه دشمنی‌ها شد را بیشتر مرور کنیم. جهانگیری اظهار داشت: ما ملتی هستیم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و از مشکلات عبور کرده و راه‌هایی را که دیگران فکر می‌کنند قابل پیمودن نیست را طی کنیم. معاون اول رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ علیه کشور ما شروع شد مجرب‌ترین مدیران، مدیرانی بودند که در سال 59-58 وارد شدند که خیلی از نهادهای داخلی کشور شکل نگرفته بود ولی موفق شدیم در جنگی که در یک‌طرف همه قدرت‌های بزرگ دنیا و برخی غول‌های منطقه‌یی بودند، پیروز شویم.

 

 

ارسال نظر